PDA

Zobrazit v plné verzi : Právní suverenita klubů v AČR a jejich postavení

AlesGute
25.11.2006, 19:49
Jelikož jsem v této oblasti laik, tak by mě zajímalo, co je to vlastně nějaký klub s označením "v AČR" nebo "AČR" na konci názvu. Ze stanov AČR to chápu tak, že je to vlastně jen jakýsi zájmový kroužek OS AČR. Ale když takový kub není samostané občanské sdružení a tedy neprávnická osoba, jak může/nemůže například podepisovat různé smlouvy a jaké výhody má jeho začlenění pod AČR? Lepší přístup ke státním dotacím a větší pravděpodobnost začlenění jeho akcí do kalendáře FIA potažmo MMČR, MČR apod.?

Starosta
26.11.2006, 21:05
quote:
Jelikož jsem v této oblasti laik, tak by mě zajímalo, co je to vlastně nějaký klub s označením "v AČR" nebo "AČR" na konci názvu. Ze stanov AČR to chápu tak, že je to vlastně jen jakýsi zájmový kroužek OS AČR. Ale když takový kub není samostané občanské sdružení a tedy neprávnická osoba, jak může/nemůže například podepisovat různé smlouvy a jaké výhody má jeho začlenění pod AČR? Lepší přístup ke státním dotacím a větší pravděpodobnost začlenění jeho akcí do kalendáře FIA potažmo MMČR, MČR apod.?

O tom, jak to funguje v praxi, moc nevím, ale z právního hlediska je to asi takto (pozn. informace čerpám ze stanov AČR a příslušných pr. předpisů):
AČR je občanským sdružením, tj. právnickou osobou, založenou podle zákona o sdružování občanů (83/1990 Sb.) (registruje se u Ministerstva vnitra). Jeho členy mohou být podle stanov jak osoby fyzické, tak i další právnické osoby.
Kromě toho ale zákon o sdružování občanů dává občanským sdružením možnost ustanovit "organizační jednotky", které mohou jednat svým jménem. Je to tedy dost specifická situace, neuvědomuji si, že bychom jinde v našem právním řádu měli něco obdobného. Organizační jednotka jedná svým jménem (takže např. uzavírá svým jménem smlouvy, může být sama i žalována,...), i když je jen součástí jiného právního subjektu. Prostě to tak je.