Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Pražský rallysprint 2008

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Re: Pražský rallysprint 2008

    Původně odeslal Chotis Zobrazit příspěvek
    Jinak, budete žádat vstupný, kdo máte lístky? Já měl lístky na sobotu, takže sem neviděl nic, v pátek sem nebyl, ale musim říct, že se ve mně hádá škudlil s etikou. Kdyby to normálka zrušili, neměl bych problém a šel bych si pro to, ale takhle, akce byla zastavena kvůli tragédii, a ikdyž jsem za svoje peníze nic neviděl, je mi teď trochu trapné je požadovat zpět...
    Neviděl sem nic stejně jako ty, ale vstupný zpátky opravdu žádat nebudu. Už jen kvůli důvodu zrušení. Ale i když odhlídnu od všech morálních nebo "škudlilskejch" hledisek, prostě 200 mi nestojí za nějaký řešení. Ne že by to pro mě byly malý peníze, ale zdá se mi to zbytečný. Ale asi se najde dost lidí, kteří to budou chtít vrátit zpátky.
    roušík

    Komentář


    • Re: Pražský rallysprint 2008

      Původně odeslal Chotis Zobrazit příspěvek
      Pane bože, první věta začíná: "Krádce po zahájení..." Kdo to psal...
      Psali to policajti. Krádce je něco jako zloděj, jinak též poberta.

      Komentář


      • Re: Pražský rallysprint 2008

        Původně odeslal Mirek-607 Zobrazit příspěvek
        Willi, chápu, že jsi ovlivněný emocemi, ale 160 km/h je nesmysl. Rychlost Romana Kesty od pravé zatáčky kolem zábradlí za viaduktem po výjezd z kritické zatáčky nepřerostla 132 km/h (jde vidět z onboardu). Dle Coralby byla před bržděním 132 a v místě, kde se to asi Kuzajovi utrhlo cca 105 Km/h. Kuzajovo WRC zrychluje lépe, ale na tak krátkém úseku nemohlo nabrat o tolik vyšší rychlost a jelo tudíž před zatáčkou asi tak kolem 140 km/h.

        Barban: Viz výše, enko cca 130 před zatáčkou. Kdyby tam jela enka 170, měl by Béreš omezovač, ale on ani nezařadil šestku (také jde vidět z onboardu).
        130-140 asi sedí chlape,určitě nejel,ale 100 jak někdo psal..To by projel i tou Fabii RS..Letěl fakt hodně..WRC se jen tak neutrhne,jel palbu,Pech si přibrzdil před zatačkou..Roman později,trošku to musel rovnat,ale on od chvíle kdy jsme ho uviděli,to pořád držel........Ale neřešme to.Řešme,činovníky,který tomu vůbec nepomohli a pořadatele,který se snažej zamést průser jak vrata pod stůl!

        Komentář


        • Re: Pražský rallysprint 2008

          Původně odeslal Chotis Zobrazit příspěvek
          Jinak, budete žádat vstupný, kdo máte lístky?
          Já lístky vracet určitě nebudu, sice to pro mě není málo peněz, ale nepřijde mi to vhodné.

          Jinak k příčině nehody, zatímco tady se všichni přou, MF Dnes má jasno. Podle jejího článku v přílize Sport vyletěl Kuzaj z toho důvodu, že jel na letních pneumatikách...

          Komentář


          • Re: Pražský rallysprint 2008

            Mirku a mam to chapat tak, ze kdyz se to Krestovi po brzdeni ze 132 km/h neutrhlo, tak Kuzimu po brzdeni ze 140 km/h uz jo? To spis prave jel vyrazne vic a proto z te trati vyletel, ne?
            O tu rychlost se ale vubec nechci hadat, dostal jsem informaci, ze enka tam nalitavaji az 170 km/h, ale nebylo receno, jestli i za mokra a vubec, klidne to muze byt i min. Nejlepe, kdyby se k tomu vyjadril nekdo, kdo tam tudy nekdy v zavodaku jel (vice mene z toho smeru je me info, ale jak rikam, nemusi to stoprocentne sedet, ostatne to ani snad neni tak zasadni vec).

            Martin: tak nad tim premyslim uz dlouho. Driv byla ta auta hur ovladatelna, divocilo se vzdycky hodne a lidi stavali DALEKO hur nez dnes. Odpoved by mozna aspon trochu naznacilo srovnani casu ze stejne RZ kdysi a dnes. Asi se dosahuje daleko vyssich rychlosti a je tim padem mnohem min casu s pripadnou krizi neco udelat. Ale fakt nevim. Mozna se jezdi bezhlaveji.

            Komentář


            • Re: Pražský rallysprint 2008

              Původně odeslal JHvP Zobrazit příspěvek
              MF Dnes má jasno. Podle jejího článku v přílize Sport vyletěl Kuzaj z toho důvodu, že jel na letních pneumatikách...
              tak to je nazor jak stehno, to si asi koupim a necham si to zaramovat... zvlast ve Sportu bych cekal trosku konstruktivnejsi vyjadreni...

              Původně odeslal barban Zobrazit příspěvek
              Martin: tak nad tim premyslim uz dlouho. Driv byla ta auta hur ovladatelna, divocilo se vzdycky hodne a lidi stavali DALEKO hur nez dnes. Odpoved by mozna aspon trochu naznacilo srovnani casu ze stejne RZ kdysi a dnes. Asi se dosahuje daleko vyssich rychlosti a je tim padem mnohem min casu s pripadnou krizi neco udelat. Ale fakt nevim. Mozna se jezdi bezhlaveji.
              mozna i diky te mensi aktualni rychlosti bylo take vice casu na uskakovani divaku, ale neplati to ve vetsine pripadech, kazdopadne trochu mi nad tim zustava rozum stat, zvlast kdyz jsem se dneska rozhodl podivat se na (uz archivni) zabery z videokazety crash boom bang 1 od FTJecka...
              www.mtfoto.cz | www.fb.com/martintrdlaphotography

              Komentář


              • Re: Pražský rallysprint 2008

                Původně odeslal barban Zobrazit příspěvek
                Mirku a mam to chapat tak, ze kdyz se to Krestovi po brzdeni ze 132 km/h neutrhlo, tak Kuzimu po brzdeni ze 140 km/h uz jo? To spis prave jel vyrazne vic a proto z te trati vyletel, ne?
                O tu rychlost se ale vubec nechci hadat, dostal jsem informaci, ze enka tam nalitavaji az 170 km/h, ale nebylo receno, jestli i za mokra a vubec, klidne to muze byt i min. Nejlepe, kdyby se k tomu vyjadril nekdo, kdo tam tudy nekdy v zavodaku jel (vice mene z toho smeru je me info, ale jak rikam, nemusi to stoprocentne sedet, ostatne to ani snad neni tak zasadni vec).
                To auto se neutrhlo při brždění z nejvyšší rychlosti v tom úseku, ale až mnohem dál. V tom místě, kde se to stalo, jel Kresta kolem 105 km/h (průkazně viditelné na onboardu), Kuzaj zřejmě o dost více, řekněme 115-120 (ale možná i míň, když jedeš na hraně, hraje roli i jeden pitomý kilometr za hodinu). Těch 132 u Kresty byla maximálka jakou nabral mezi viaduktem a tou zatáčkou. Za sucha by rychlost mohla být větší max. o jednotky km/h.

                Myslím, že vyjadřovat se k tomu nikdo nemusí, ten úsek od viaduktu je moc krátký a do kopce. 170 je skoro maximálka S2000 na šestku a tu Béreš vůbec nezařadil (můžeš odpočítat na onboardu od viaduktu podle zvuku přeřazení).
                Naposledy upraveno Mirek-607; 08-12-08, 17:56.

                Komentář


                • Re: Pražský rallysprint 2008

                  Tak, Beres ale vedle sebe vezl pipinku, ktere se v aute dela spatne a ani u toho nemusi nic cist, to je otazka, jak s ni letel nebo neletel.
                  Zabery (zvenku) tech prvních tri se asi nikde neobjevily? I opticky by tam mel byt znat rozdil.

                  Komentář


                  • Re: Pražský rallysprint 2008

                    Prof. Ing. Petr Grau, DrSc a jeho dopis AJR - Havárie Kuzaje

                    Kuzajova havárie byla v místě, které je jak z učebnice geometrie a jehož nebezpečnost zřejmě jezdci reálně nevnímají (Peták a Vojtěch v minulosti). Je to téměř perfektní kruhová výseč (viz obrázek), která se navíc lomí (utahuje) v místě kde vozy mívají největší rychlost.

                    Poloměr (rádius) zatáčky je v rozmezí přibližně 135 až 140 m. Z videa jsem změřil čas a z kalibrovaného satelitního snímku vzdálenost a z nich spočítal rychlost. Vzdálenost od vyjetí Kuzaje z aleje do odletu ze silnice je méně než 110 m. Na videu trvá 3,7 až 4 s. Z toho je vypočtena rychlost maximálně 103 km/s.

                    Předpokládám, že Peugeot 307 WRC měl hmotnost 1450 kg a adhezní sílu 8 543 N (Newton).
                    Podle diváka měl Kuzaj obuta prořezaná intermedia. Podle onboardů nebylo nikde tolik vody, aby mohlo dojít k aquaplaningu a pravděpodobně se prořezané pneumatiky dobře protlačovaly blátem a rozhodující pro adhezi byla tvrdost směsi.

                    Při rychlosti 103 km/h byla odstředivá síla 8 792 N větší než adhezní síla 8 543 N, uvažováno s maximálně myslitelným koeficientem adheze na mokrém kluzkém povrchu 0,6. To stačilo k úletu 307 WRC po tečně, což se skutečně stalo.

                    Co by měl jezdec vědět? Adhezní síla Ft závisí na hmotnosti vozu, adhezním koeficientu kol (pneumatik) a gravitačním zrychlení, takže:

                    Ft = M f G = 8 543 N čili 870 kilopondů.

                    Pro pořádek uvádím, že jeden Newton je síla, která uděluje volnému tělesu o hmotnosti 1 kg zrychlení 1 metru za sekundu na druhou. Newton je odvozená jednotka SI (m.kg.s-2). Dříve používanou jednotkou síly byl jeden kilopond (9,806 65 N) zkratka kp nebo kgf.

                    M kg 1 450
                    f - 0,6
                    G m s-2 9,82
                    Ft N 8 543
                    Ft kgf 870

                    Odstředivá síla F0 závisí na hmotnosti vozu, čtverci rychlosti a poloměru dráhy, takže:

                    F0 = M v2/R

                    M kg 1 450
                    v km/h 103
                    m/s 28,61
                    v2 m2/s2 818,60
                    R m 135
                    F0 N 8 792
                    F0 kgf 895

                    Jaké je z toho poučení?
                    1. Táhlé zatáčky jsou zrádné i když se zdá, že tam žádné zvláštní umění není zapotřebí. I zkušení jezdci je často podceňují, zejména na písku, vlhku, blátě sněhu atd.
                    2. Musíme mít vždy na mysli obě síly, tj. adhezní a odstředivou. Poměrně malá změna jedné z nich či dokonce obou má za následek ztrátu stopy vozu.
                    3. Obzvláště pečlivě je potřeba u neznámých tratí zkoumat místa, kde může v průběhu závodu dojít ke snížení adheze např. vytaháním bláta či písku z krajnic, nebo ke zvýšení odstředivé síly tam, kde se dlouhé zatáčky tak zvaně utahují.
                    4. Odstředivá síla závisí na čtverci rychlosti, tedy strmě. Je potřeba dávat pozor zejména při opakovaných průjezdech, kdy jezdci zpravidla zrychlují. Často stačí rychlost vyšší jen o např. 5 km/h a odstředivá síla přesáhne adhezní sílu.
                    5. Riziko těžké havárie je v těchto zatáčkách velké vzhledem k vysoké rychlosti. Vůz odlétá tangenciálně ze zatáčky, často bývá nakopnut terénem, sloupkem, stromem apod. a jeho trajektorie je nevyzpytatelná.
                    6. Všechny výpočty podobné shora uvedeným mají umožnit chápání fyzikálních zákonů a ježdění „hlavou“. Nelze je považovat za absolutně přesné zejména pro obtížnost odhadu adhesní síly.

                    Prof. Ing. Petr Grau, DrSc.
                    Stačí jedna chybička a v pr.eli je bednička - Tomáš Enge.

                    Komentář


                    • Re: Pražský rallysprint 2008

                      Jednou větou,prostě byl Kuzi rychlý.Na to nepotřebuju ani 3 tituly.

                      Komentář


                      • Re: Pražský rallysprint 2008

                        To mu ale nikdo nemůže mít za zlé...
                        http://www.youtube.com/watch?v=Qm5Ew-QtKH8

                        Komentář


                        • Re: Pražský rallysprint 2008

                          To sem taky neřek.Je to závodník,tak závodil.

                          Komentář


                          • Re: Pražský rallysprint 2008

                            Já vím.To bylo myšleno obecně.
                            http://www.youtube.com/watch?v=Qm5Ew-QtKH8

                            Komentář


                            • Re: Pražský rallysprint 2008

                              Původně odeslal barban Zobrazit příspěvek
                              Tak, Beres ale vedle sebe vezl pipinku, ktere se v aute dela spatne a ani u toho nemusi nic cist, to je otazka, jak s ni letel nebo neletel.
                              Zabery (zvenku) tech prvních tri se asi nikde neobjevily? I opticky by tam mel byt znat rozdil.
                              Béreš jel o 1,7 sekundy na 6,2 km pomaleji než Kresta, což je zřejmě důsledek více než 10 sekund v omezovači za dálnicí (maximálka jen 175). Pomalu opravdu nejel. Víc k tomu nemám co dodat.

                              Komentář


                              • Re: Pražský rallysprint 2008

                                Skoro se mi chce napsat, aby si příště každý před nájezdem do zatáčky spočítal všechny působící síly...
                                Addio appassionati di Zlino! Tuo Renato

                                Komentář

                                Working...
                                X