Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Amatérské Rally v ČR

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Vážený pane Šimíku

    Je mi líto, pokud berete tento můj příspěvek osobně. A pokud by jste se pohyboval po různých serverech zabývajících se rallyesportem, všiml by jste si, že vystupuji pod stále stejným nickem. Takže o anonymitě nemůže být řeč.

    Ale zpět k problému pojištění. Ještě jednou jsem vstoupil do jednání se zaměstnanci České pojišťovny. Pravdu máte v tom (v době kdy jsem psal svůj článek jsem tuto skutečnost nevěděl), že pojistit na sportovní účely (na tzv. jedenapůlnasobek) lze jakékoli vozidlo s vydaným OTP. Problém ale nastává v případě Vámi pořádané rally. Ve ZÚ stojí, že skody způsobené na RZ se hradí právě z tohoto pojištění. Pokud si ale pozorně přečtete ujednání tohoto pojištění, dočtete se v něm, že pojišťovna NEHRADÍ ŠDODY způsobené provozen takového vozidla na úsecích, na kterých není řidič povinen dodřžovat předpisy. Takovým úsekem na rally jsou ale právě RZ. Z toho jednoznačně vyplývá, že stavíte pojištění na pojistkách, které v daných úsecích neplatí, a tím vystavujete posádky riziku postihu ze strany pojišťovny.
    Myslím, že tento argument je dostačující pro to, aby se takto pojištěná soutěž z bezpečnostního hlediska nekonala, nebo aby si sehnala jiné, kvalitnější pojištění.

    A dovolte mi otázku. Jak budete jako pořadatel při součaném stavu řešit pravidlo, že při nehodě osobního auta a škodách nad 20.000Kč je pro pojišťovnu potřeba šetření policie? To každý, kdo něco zboří na RZ musí počkat na místě na prošetření? Nebo to prostě máte nějak domluvený jak s policií, tak s pojišťovnou, a plánujete v takových případech porušovat zákon?

    To je přesně ten nekonečný problém podniků VP. Vy to víte, já to vím. Ale co ty kluci, co startujou do RZ, a neví, že tím, že podepíšou papír že startujou na vlastní nebezpečí přebírají veškerou zodpovědnost na sebe?
    Prosím zachovejte se kotektně, a aspoň je na rozpravě s jezdci informujte o stavu věci.


    S pozdravem
    Michal Habart

    Komentář


    • VP už funguje X let bez problémů. Jedinej kdo tady pořád protestuje je hbt, nikdo jinej. Vim, ze ti VP prostě vadí. Nech VP na pokoji a starej se o něco jinýho. KOnec

      Komentář


      • že pojištění 1.5 násobku je na nic víme už ze závodů ve slalomu před 4 lety.

        Komentář


        • to zubar

          Ty jsi zase ze zasady propagator VP.Vzdyt se zname, a nemluvime spolu prvne. Nevim, jsetli jste si vsiml, ale nemam nic proti VP.Nekritizuji system, nebo kvalitu pripravy. Ani auta, ani bezpecnost. To vsechno si ty kluci mohou domyslet, ze to neni tak uplne jak ma byt. Ale to s tim pojistenim, to uz mi prijde do nebe volajici. Nechat si od kluku, kteri se v tom neorientuji podepsat papir, ze jedou na vlastni riziko. A pak jim nabulikovat, ze je kryje pojistka, ktera je v podstate nekryje. Kdyz uz to tak hajite, proc nereknete tem, kteri by to meli vedet jak to je? A po pravde? Me je to fuk, jestli mate podmazany likvidatory, kteri vam to za par sestaku napisou i bez vysetreni policie, nebo kteri napisou, ze to bylo ne na RZ, ale ze to bylo na prejezdu. Ale kdyz uz jste takovy hvezdy, a ja takovej trouba, tak se k tomu postavte jako chlapy, a reknete jim to na rozprave do oci. Reknete chlapy- vase pojistsky jsou jen prpo formu, a jestli s tim prastite, tak si to taky vyzehlete.A nebo reknete- kluci bez obav, kdyz neco rozbujete, mame lidi u policie a pojistovny, a ty to za vas vyzehli, i kdyz je to podvod.

          A nebo jeste lepe. Dokazte mi, ze se pletu. Najdete nejaky prohlaseni, nejakej zakon, kterej ukaze, ze pravdu mate vy. Ale neco vecnyho. Ne jen takovy vylevy, ze se nekdo do nekoho navazi.

          Komentář


          • Ja se hadat nechci. Ale jestli je to pravda co rikas, tak co bys s tim udelal? Co bys udelal s tema cca 100 posadkami co jezdi VP, ktery nemaj na to aby jezdili CMPR. Ty kluci proste chtej jezdit a je mezi nimi i par talentů. Někde začít musí.

            Komentář


            • V ČMPR je taky par talentů (Dunovsky, Orsák, Matějovsky), ale ty to mohou jezdit, protoze mají dobré finanční zázemí. Je to těžký

              Komentář


              • to zuba_r: Právě proto, že ve VP jedou ti co mají hlouběji do kapsy, by se měli zajímat o pojištění. Jinak jsou v rejži. Nevím kde je pravda, jen to tu sleduju. hbt položil jasný otázky, tak doufám, že padnou i jasný odpovědi.

                Komentář


                • to zubar

                  |Ano je to tezky. Podivej se na startovku do Pardubic. Koukni, co je tam za auta. Jed se podivat na technickou. Co uvidis? Ze je tam ve vetsine aut nasypano takovych penez, az buh brani. Pokud nemam penize, a chci zacit zavodit, co udelam? Postavim auto, nejakou skodovku- treba S130L, nebo favorita v Nku, nebo poloAcku, koupim bezp vybavu- a nasypu do toho asi tak 100.000, a jedu zajistenej podnik. A nebo budu skladat nejakou silnou karu. Nasypu do ni 250.000, na bezpecnostni vybavu mi uz nezbude, a tak se budu ohanet tim, ze je VP levnejsi nez ostatni zavody. A pritom zavod ve VP a zavod v CMPR v primych vydajich za zavod vyjdou uuuuplne nastejno. Neni to o penezich. Je to o pristupu.

                  Komentář


                  • pro vsechny zainteresovane ohledene pojisteni jedenapul nasobku

                    Dnes jsem si nechal potvrdit, a zaslet faxem z pobocky CP v C.Krumlove ujednani o pojisteni sportovnich aut. Prepisuji ho zde doslova:

                    Zvlastni ujednani pro pojisteni odpovednosti za skodu z provozu motorovych vozidel uzivanych pri zavodech a soutezich.
                    Ujednava se, ze ust.§7 odst.1 pism.g zakona 168/99 Sb a ust čl 6 odst 1 pism g PPOV zni takto: Pojistovna nehradi skodu vzniklou zavodicim a soutezicim ucastnikum pri motoristickych zavodech a soutezich, nebo pri pripravnych jizdach k nim, a ani skodu na motorovych vozidlech pri nich pouzitych, jestlize ridic pri uvedenych zavodech, soutezich ci pri pripravnych jizdach neni povinen dodrzovat pravidla silnicniho provozu na pozemnich komunikacich.

                    Na upresnujici dotaz mi bylo sdeleno, ze toto pojisteni nekryje zadne skody zpusobene na RZ. Takze ani na voze a majetku ucastniku, ani na majetku tretich osob.

                    Dnes jsem telefonicky tento stav probral s reditelem zavodu v Pardubicich, o tomto faktu ho informoval, a zaslal mu faxem kopii tohoto ujednani, ktery je nedilnou soucasti povinneho ruceni na zavodni auto, ktery musi dle ZU na rallye Pardubice mit uzavrene kazde sportovni vozidlo.

                    Michal Habart

                    Komentář


                    • quote:
                      ... ujednani o pojisteni sportovnich aut. Prepisuji ho zde doslova:

                      Zvlastni ujednani pro pojisteni odpovednosti za skodu z provozu motorovych vozidel uzivanych pri zavodech a soutezich.
                      Ujednava se, ze ust.§7 odst.1 pism.g zakona 168/99 Sb a ust čl 6 odst 1 pism g PPOV zni takto: Pojistovna nehradi skodu vzniklou zavodicim a soutezicim ucastnikum pri motoristickych zavodech a soutezich, nebo pri pripravnych jizdach k nim, a ani skodu na motorovych vozidlech pri nich pouzitych, jestlize ridic pri uvedenych zavodech, soutezich ci pri pripravnych jizdach neni povinen dodrzovat pravidla silnicniho provozu na pozemnich komunikacich.

                      ...
                      Priznavam, ze nesleduji tuto problematiku ale proc je to "pojisteni sportovnich aut" kdyz se nevztahuje na to k cemu jsou tyto auta urcena, tedy na sportovni jizdu po uzavrenych komunikacich?(na kterych v tu chvili neplati pravidla silnicniho provozu)

                      Komentář


                      • Takze jestli jsem to dobre pochopil, je potreba pojistit jednotlivé RZ a melo by být vše v pořádku. A to pojištění 1,5 násobku by nemuselo být? Říkám to s právně? Kolik může stát takové pojištění jedné RZ?

                        Komentář


                        • Tak nevím ale: Pojištění 1,5 násobku ze zákonného pojištění se platí i u vozidel jedoucích pod FASem.

                          Toto pojištění se vztahuje na škody způsobené třetím osobám. Tzn. pokud při závodech někomu zboříte plot, tak se oprava platí právě z tohoto pojištění.

                          Komentář


                          • Toto pojisteni 1,5 nasobku kryje skody tretim osobam zpusobene zavodnim autem mimo uzavrene trate, tzn pri prejezdech, nebo pri transportu na zavody. Neptejte se me proc je to potom prave 1,5 nasobek. To je vymysl pojistovny.

                            Spravna je uvaha, ze toto pojisteni je jako pojisteni RU na nic, a ze je treba pojistit jednotlive RZ. To je prave kamen urazu. Pojistovny jsou vydelecne firmy. A protoze si uvedomuji rizika a pravdepodobnosti poskozeni veci behem rally, jsou bud pojistky neskutecne drahe, a nebo jak jsem slysel je odmitaji pojistovat uplne. Vyjimkou je jiz zminovana pojistka mezi CP a autoklubem, ktera pojistuje vsechny akce konane autoklubem, takze jak rally, tak vrchy, okruhy, motokrosy, srazy veteranu, minikary........Tato pojistka se ale vztahuje jen na akce autoklubu, takze v pripade rally jen na MMCR, sprinty a CMPR.Do lonskeho roku tuto smlouvu tak trochu zneuzivaly nektere autokluby poradajici VP, a proto je na letosek smlouva presnejsi, anezapsane podniky nelze pojistit. Proto se poradatele VP v Pardubicich dostali do teto situace, pa prenaseji svou zodpovednost na jednotlive jezdce a i divaky, jak vyplyva s prispevku pana Simika, reditele rallye Pardubice.

                            Komentář


                            • jeste jednou, pokud by to nekomu nebylo jasne, jako tomu, co mi pred chvili volal.

                              1,5 nasobek je zakona pojistka na zavodni auto (puvodne nabidnutu CP autoklubu, potazmo FASu), na pojisteni skod zpusobenych zavodnim autem mimo rz

                              Jednotlive RZ tedy musi byt pojisteny poradatelem zvlast. Autoklub ma smlouvu na cely rok a na vsechny sve akce. Pojistovna nema produkt- (rozumej pojisteni), kterym by pojistovala zavody poradane mimo tento autoklubem vypsany kalendar, a dle mych informaci se brani pojistovat RZ na tzv amaterskych rally.

                              Kazdopadne do vcerejsiho dne nebyl zavod v pardubicich, tedy jeho RZ nikterak pojisten, a skodu by hradili jezdci.

                              Ale nevylucuji, ze se poradatelum nejake pojisteni sehnat podari. Znamosti a osobni kontakty delaji v tomto state divy.

                              Komentář


                              • Doplním ještě o fakt, že rámcová smlouva mezi Autoklubem ČR a Českou pojišťovnou se vztahuje nejen na rally, ale i na ostatní akce zapsané v kalendáři autoklubu a zapsané do akcí pojištěných. Např. i slalomy, soutěže AOS, klubová setkání, jízdy zručnosti,a další..... (viz stránky autoklubu). Pojištění je se spoluúčastí pořadatele a podle typu akce na určitou maximální výši (je rozíl mezi rally a setkáním majitelů vozů Trabant).

                                Komentář

                                Working...
                                X