Oznámení

Collapse
No announcement yet.

FAS vs. amatéři

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • FAS vs. amatéři

    Tematem nejen posledních dnů je boj FASu proti amaterským soutěžím.

    Hlavním argumentem pro konání amaterských rally je především údajné levnější závodění. Je to ale skutečně tak markantní rozdíl a nebo je skutečně amaterské závodění levnější než rally konaná pod FASem?

    Jsou tu mezi námi jezdci, spolujezdci, organizátoři.... předejme si tu své zkušenosti a zkusme skutečně ojektivně porovnat náklady na závodění v jednotlivých typech rally.

  • #2
    Re: FAS vs. amatéři

    Nejspíše aejlevnější a taky co se jim líbí nejmín je případ Rallye Pelhřimov a Rallye Vysočinou

    Komentář


    • #3
      Re: FAS vs. amatéři

      Skoda 1000 MBG.
      Volny Pohar
      Pro nas je to financne zcela stejne. Ubytovani, sartovne ..... Jasne, za Vltavu platim 8 a za Svetlou 5. Vzhledem k tomu, kolik cela soutez stoji na benzinu a na gumach a na ubytovani a na vsem moznem, je to jedno. Vybaveni jezdcu na Mistrak stejne mame uz koupene, takze financne je to nezajimave. Na VP jezdime vetsinou testovat, nebo se jen tak svezt. S nasi kubaturou nemuzeme zavodit proti stodvacitkam. Nejvice se nam libi, ze pri technicke prejimce prochazime bez problemu. Chapeme retardery pred obtiznymi useky. Sanitku a hasice vidime na kazde RZ. Doporucovali bychom zlepsit chovani jezdcu pri najizdeni, dodrzovani pravidel o tabulce OK na RZ, kolikrat uz jsme chteli zastavit, ale nic se nedelo, a doporucujeme zlepsit komunikaci mezi poradateli. Vadi nam papirova cisla, ktera se trhaji, vadi nam kvalita interenare. Jinak jsme s VP velmi spokojeni a velmi radi jezdime na Svetlou a na Posazavi. Myslim si, ze VP a Rallye Cup maji sve misto v kalendari rally.
      MCRHA
      Vyhovuje nam GPS system, hezke intinerare, zajisteni zachrankami a vyprostovaky.
      Jezdime Mistrak protoze jsme dlouhou dobu zili v presvedceni, ze vsichni mame, alespon trochu, stejna auta. Bohuzel to tak neni, takze pristi rok asi pojedeme jen Vltavu. Pokud nas nevyhodi z FASu a nevezmou nam licence. Panove klidne si je strcte do ........ Mam licenci jiz 5 let a ziskal jsem ji ve skole za znacnou financni castku. Jestli mi ji budou chtiti vzit, udelam si licenci ADAC, nebo v Polsku. Vadi mi chovani lidi s FASu, prikladem mu
      ohou byt nevybirava prohlaseni vedeni pri tragicke udalosti na Horacke.
      Vadi nam, ze pri technicke prejimce jsme vzdy peskovani za neco, co panove videli na testovani a bylo to v poradku. Prikladem muze byt letosni Vltava, kam jsme prijeli s cerstve otestovanym autem a musel jsem jit kupovat bezpecnostni pasy. Kdyz jsem se ohradil, ze takto je otestovali, dostal jsem odpoved, ze je to nesmysl a ze jsem si je vymenil. Jake pasy mam koupit, mi ale rekl az vrchni komisar. Panove technicti komisari vlastne nevedeli, jestli muzu ze 6 bodu udelat 4 body. Jeden tvrdil ze ano, druhy ze ne. Podotykam, ze puvodni pasy jsme jezdili celou sezonu 2007 bez problemu.
      Pri ucasti na Rajdu Karkonoskim v Polsku mel technicky komisar presny seznam, co ma zkontrolovat a vsechno na nem odskrtal. Nebylo pochyb o tom, co je a co neni v poradku.
      Na Lausitz Rallye 2007 v Nemecku, se na nas usmali, podekovali, ze jsme prijeli, poprali hezke zavodeni a razitko do Sportaku jsem si musel vyprosit. Videli totiz, ze mame otestovane auto a tudiz je v poradku. Pochopili, ze kdyz zavodime se 40 let starym autem, tak je to pro to, ze na nove nemame penize a ze se jezdime predevsim bavit. Letos mi prisla odpoved z Nemecka cca 10 minut po odeslani prihlasky emailem, ze se na nas moc tesi a ze je skvele, ze opet prijedeme. Rozdil v pristupiu nas velmi prekvapil.
      Tam maji lidi z ADACu radost, ze zavodnici zavodi. Oni je totiz zivi. U nas je take zivime, ale nekdy mam pocit, ze je spis obtezujeme.
      Za vsechno bych jeste chtel uvest prikld meho kamarada, ktery stavel VW Brouk. U kazdeho dilu volal technickym komisarum FASu, s otazkou, jestli to tam muze byt. Vsechno konzultoval. A auto mu pak stejne neotestovali.
      Chapu, ze pravidla byt musi a ze se maji dodrzovat. Nekdy mam podezreni, ze tridu do 1200 ccm ve VP jezdi i auta, ktera patri o tridu vys. Ale to, jak se na pravidla divaji komisari FASu, mi prijde take trochu pritazene za vlasy. Pochopim, kdyz se budou pocitat prevodove stupne, merit obsah, a odobne. Ale jestli ma nekdo tazne oko 8, nebo 5 centimetru je fakt jedno.

      Tomas

      Komentář


      • #4
        Re: FAS vs. amatéři

        VP vs Sprint -jedinej finanční rozdíl rozdíl je ve startovném,ale jen pokud všechno ostatní už máš tzn licence,auto,oblečení a min jednoho mechanika kterej ti bude utíkat s kanystrem do tankovací zóny.Pokud chceš začít jezdit pod FASem začnu licencí za 7000 kde mi bude vysvětleno jakej praporek co znamená,jak si psát rozpis ačkoli si ho píše každej podle toho co sedí jemu (najivní lidé kteří si myslí ,že v rallyškole tě naučí jezdit jako Loeba).Seženu si auto nejlépe už několikrát otestované se sportovním průkazem a na dalším testování se dozvím samozřejmě velmi zdvořile protože to všichni již celou řadu let ví (mimo mě a další poloviny závodníků kteří na testování mrznou celý den ačkoli jsou předem objednány na určitou hodinu) ,že rám ačkoli už v autě nějaký ten rok je navařen tak musí být prpošroubován do karoserie.No a pak už si jen utíkám koupit nehořlavé oblečení,které je lepší než jakákoli kombinéza pokud ho nebudeme prát.mimochodem jediný člověk na koho si momentálně vzpomínám,že mu pomohla byl Niki Lauda a to už je nějaký ten rok,takže u nás bych byl z bezpečnostního hlediska spíše pro zavedení neoprénu nebo lépe brnění.No a jelikož jedem jako rodiná posádka tak si vše vynásobím dvakrát a výsledek pro mě znamená jezdi VP

        Komentář


        • #5
          Re: FAS vs. amatéři

          Poslední roky se amatérské soutěže derou stále víš, je to vidět na účasti posádek , ale i na počtěch diváků při tratích a vzrůstajícím zájmu sponzorů. Samozřejmě - menší náklady, minimální buzerace, a přátelská atmosféra. Je tu celá řada posádek, co jedou jen pár závodů v roce, a dělají si tím radost. Ale především se zde objevují "talenty" a to je asi to hlavní. Nikdo nepůjčí jen tak někomu prvotřídní speciál a zázemím, jen proto, že by si to chtěl zkusit. Ale kde jinde by získal zkušenost???? Na mistráku??? Asi težko. Pánové z FASu by si měli uvědomit, že bez těchto podniků nebude za pár let FAS třeba. Kdo bude jezdit jejich podniky? Maximálně boháči, aby se doma nenudili a nebo synci, kteří řeknou tati zaplať a já jedu. Ale jak to zkončí? Přinejmenším na prvním stromě. Povedené plány jak zpřístupnit Rallye FabiaCapem zkončili, ještě dřív než začaly. Proč? Že by zase ty peníze? Hmmm, je to asi pořád dokola. Jsem zvědavej co a kdo vymyslí, jak tento sport oživit a vybudovat mladou a zkušenou základnu. Asi to bude hodně těžký, pokud se v tomhle sportu nezachvěje zem a z výšek nespadnou zkažené plody. Zamyslete se.......

          Komentář


          • #6
            Re: FAS vs. amatéři

            pocital jsem to, a v me tride, to je v historickejch skodovkach to vychazi

            porizeni auta, pasu, sedacek: VP XXXKč, K4P XXX+20000Kč, MCR XXX+55000Kč
            porizeni vybavy a hadru VP XXX Kč, K4P XXX+25000 Kč, MCR xxx+ 50.000 Kč
            poplatky na sezonu na auto VP XXXKč, K4P 9000Kč, MCR 14000
            ceny zavodeni za 5 zavodu , pocitano jez za startovny,m ostatni je stejne drahy VP 20.000, K4P 35000, MCR 45000

            To zas nejsou takovy pecky v rozdilech, ne? Auto se stavi jen jednou, a pak uz je to skoro stejny.

            Jenze buzerace, opovrzeni, a predpisy, ktery je jen tezko dodrzet (kde se porad maji brát ty osmikanaly na vrtani 72mm?), aby ty auta slo drzet pri zivote, a zaroven aby trochu jela....

            Komentář


            • #7
              Re: FAS vs. amatéři

              To hbt:
              Jasně, pro toho kdo jezdí to takový rozdíl třeba není, ale ten kdo začíná tak to sakra pocítí. A jak říká staré židovské moudro: "Mít 50.000 a nemít 50.000 je rozdíl 100.000".
              Ale tvůj příspěvek chápu a nejsem s tebou ve při.
              http://www.foxrallyteam.cz

              Komentář


              • #8
                Re: FAS vs. amatéři

                A nejsou tam započítány náklady na pořízení Hans systému, který určitě soudruzi z FAS určitě nařídí u všech tříd. Započítej si další náklady na Jarní tetování, to určitě amatér nemůže finančně zvládnout. Je už dávno spočítáno, že jedna soutěž pořádaná Fasem je o 10 000- 15 000Kč dražší než ve VP. Příkladné je porovnání Rallye Pelhřimov a Rallye Vysočinou.
                http://www.pprklub.estranky.cz/

                Komentář


                • #9
                  Re: FAS vs. amatéři

                  Dooobrý, dost dobrý
                  Původně odeslal pelikan Zobrazit příspěvek
                  "Mít 50.000 a nemít 50.000 je rozdíl 100.000"
                  ... a přeci se točí!

                  Komentář


                  • #10
                    Re: FAS vs. amatéři

                    Proč je takový rozdíl u K4P a MČR?? Dle mého mínění je pořízení kombinéz a věcí stejné??
                    Stejně tak poplatky za auto. A co počítáš do těch poplatků??? 14.000 se mi zdá hodně

                    Komentář


                    • #11
                      Re: FAS vs. amatéři

                      Proč by nezvládl finančně testování ? Celé testování stojí 4000 Kč + doprava do Prahy. A máš v něm zahrnutou STK. Pojistka je stejná jako u civilního vozu. A pokud snad začne fungovat systém s přesným časem, tak tam nebudeš muset ani mrznout. Odměnou za tyto náklady Ti bude sportovní průkaz a značky s R. A dle mého názoru, jak FAS tlačí na jezdce, aby je měli do konce roku všichni, dostanou policajti pod stromeček určitě nějaký vysvětlení jak se zachovat až potkají auto s rámem na civilních značkách,........... nedej bože s čerstvou STK.
                      Hodně věcí spolu souvisí. Např. sledovací systém na STK. Asi bude problém ji sehnat na auto do VP.

                      Komentář


                      • #12
                        Re: FAS vs. amatéři

                        Nevím,jak je to v Německu teď,ale před časem jsme se bavili s Němci a Ti se strašně divili,že se u nás jezdí na každoroční testování.Tam se auto otestuje jednou po postavení a pak jen chodíš na TÜV ve stejným intervalu jako civilní auta.Zrovna tak Nka srámem projdou TÜVem,nikdo jim nestříhá žádný techničák.

                        Komentář


                        • #13
                          Re: FAS vs. amatéři

                          Původně odeslal vaca.p Zobrazit příspěvek
                          Proč je takový rozdíl u K4P a MČR?? Dle mého mínění je pořízení kombinéz a věcí stejné??
                          Stejně tak poplatky za auto. A co počítáš do těch poplatků??? 14.000 se mi zdá hodně
                          Protoze do K4P se kupuji veci s homologaceni o jedno obdobi zpet, cili veci, ktere se daji odkoupit pouzite od velkych kluku po te, co oni to jiz nesmi jet. Vychazim z cen po ruznych bazarech, ktere tak sleduju.

                          Poplatky myslim licence, a testovani. Do MCR je treba mezinarodni licencek ktera je drazsi(myslim 3500 na hlavu, oproti 1200 za narodni do K4P) Takze 2x licence, 2x skoleni,2x doktor + testovani.

                          Komentář


                          • #14
                            Re: FAS vs. amatéři

                            Hm do MČR = sprint ti ale stačí národní licence za 1200. Mezinárodní licenci potřebuješ jen do MMČR . Třeba u tebe když jezdíš MČR historiků ti stačí národní licence a to i v případě že jedeš třeba velký zívod (Krumlov, Šumava, Příbram), bo MČR historiků je vypsáno jen jako národní. Takže pokud počítám tak: 1200.- licence + 200.- školení + doktor cca 400.- (ale nekteré pojišťovny toto vyšetření platí) takže dohromady1.400 až 1.800.- za jednoho.

                            Takže za oba dva + testování = max.7.600.-

                            Pokud se nemýlím tak do PČR je licence jen za 800.- + školení 200.- + 400.- doktor takže celkem 1.000 až 1.400.-

                            Dohromady max. 6.800.-

                            No a je teď otázka jestli se to platí z týmového rozpočtu nebo každý sám nebo jestli je posádka majitelem auta.

                            Komentář


                            • #15
                              Re: FAS vs. amatéři

                              Ty jo tak nakonec tu ještě dospejete k tomu, že by se ty hobby závody měli zrušit???je to blbost....prosim Vás..to jak řešíte ty many..sem myslel že se tu bude řešit něco jíného......kdybych si představil, v mém případě, že bych místo kompletního seriálu Rallye CUP ( 6 závodů ) měl jet třeba sprinty...tak se z těch peněz pos..u......to tu můžete propočítávat jak chcete,ale tedy v mém případě je realita skutečně jiná......Bych se svezl tak na třech závodech - a to v tom lepším případě....nu a proto pojedu radějí závodů 6 + nějaký slalůmky.....a Hoši to hlavní pro mě, co je super na Hobby cupech - ta atmosféra, kamarádi, pohoda, zábava.....to se můžou klucí ve velkém mistráků kamarádit jak chtěj - pořád to tam na každym kroku smrdí nehoráznejma prachama...Atmosféru může každý závodům ve VP a RC cupu závidět....a nepište mi, že nevím o čem píši...v servisu velkých mistráků se nacházím dosti často.....a nějakýho toho závodníka taky znám, aby mi řekl, že to stojí za prd;-)...Nebo mi to zde klucí licencovaní chcete vyvrátit?
                              http://www.rallyfans-katovice.wz.cz

                              Komentář

                              Working...
                              X