Oznámení

Collapse
No announcement yet.

25.Vančík Rallysprint Kopná

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • #16
    Posílám odkaz na galérku z Kopné.
    https://www.motormix.cz/album/5603

    Komentář


    • #17
      Už jsem několikrát přemýšlel, jak by měla ta ideální podpora vypadat. Záleží, co má být výsledný "produkt". Pokud to má být mistr světa, tak dle mého není potřeba podporovat 15 leté kluky, aby se "svezli". Viz. Erik. A přeci jen piloti dozrávají bych řekl stále později do takového formátu.
      Dále si myslím, i na základě výše zmíněného, že Filip Mareš byl velmi dobrá volba. Jen si nejsem jistý, co je nyní cílovou stanicí jeho rozvoje a kdy v tom cíli má být a kdy bude projekt podpory FM z pozice autoklubu "ukončen". Rozchody bývají vždy těžké...
      Nicméně je nutné si taky uvědomit, že jsme poměrně malý AK. Celkově by u mladých měl být asi základ nějaký jejich "plán" na rozvoj a ten zhodnocen včetně reálných rozpočtů současného týmu - což by bylo velmi složité ověřit apod.

      Dle mého by pak byly nejplatnější asi tyto kroky podpory - kluky, co mají výsledky v ČR na asfaltu v R2 podpořit několika závody na šotolině (s adekvátním testem a podporu - pneu, technik, příprava týmu, školitel jízdy?), aby mohli ukázat talent i tam a nemuseli se vše učit od píky.
      Ty, co se osvědčí v tomto formátu např. podpořit v ME, kde je možnost získat šanci na start v R5...
      A takto nějak by měl být vybrát ten, ktrému pomohou s přechodem do R5 - zase je třeba, aby tam byly adekvátní podmínky a pomoc s jízdou, analýzou apod.
      Od R5 nahoru už by to mělo být asi hodně individuální... Rozhodně se nikde neobejdete bez znalosti tratí a podmínek. Takže by tam nejspíš měly být výjezdy na seznamovačky WRC či ME. Zřejmě i pár závodů s vozem nižší třídy, aby si pilot zvykl na formát a délku soutěže či třeba na omezení pneumatik. Pokud by předvedl dobré výkony, tak postup do vyšší kategorie. Úplný ideál by byla možnost podpory na 2-3 starty s WRC, ale obávám se, že toto je tak vzdálené možnostem, že to není reálné. A otázka je, kde vlastně končí možnosti podpory.

      Když se tedy vrátím na začátek, tak by bylo asi dobré, aby existovali něco jako skauti, kteří na základě tipů budou sledovat mentální připravenost pilota, technickou zdatnost týmu a posádky, pracovat alespoň částečně na stylu pilota a plánovat potenciál jeho možného rozvoje. Případně se pokusí vypomoci tam, kde je potřeba, aby byl možný rozvoj pilota. Ale není to potom to, co přesně už udělali/dělají Mira Cais a Pepa Semerád? A pustili by si týmy někoho z AK až "do svého týmu"? Má tento formát smysl?

      Komentář


      • #18
        Kdysi dávno jsem se už tady někde zmiňoval, jak se starali koncem 80. let o talenty ve Finsku. O celý projekt práce s talenty se staralo 5 lidí -projekt manažer, týmový manažer s asistentem, coach a PR pracovník. Tamní federace nebo autoklub patrně financoval jejich platy a náklady. Tento tým zvládl vytipovat a pracovat pro 9 mládežníků, najít pro ně sponzory, stáje a další věci kolem, aby to fungovalo. A fungovalo, tehdy měli úspěšnost 2 ze sedmi - Marcus Grönholm, Tommi Mäkinen došli hodně daleko... V našich podmínkách je tu ale známé riziko závisti, korupce, osočování, takže nevím. O těch Finech mám zmínku tady: http://www.foltyn.cz/car/finsko89_4.htm
        Naposledy upraveno Foly; 14-04-19, 21:35.

        Komentář


        • #19
          Ahoj,

          Zde mám fotky, kdo by měl zájem se podívat: http://www.rally-mania.cz/photogallery.php?id=1678
          https://www.facebook.com/radekcaga.photo ... moje facebooková stránka - RC PHOTO

          Komentář

          Working...
          X