Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Rally Bohemia 2019

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • A jak bys ho chtěl tvořit? Dej radu. Nebo jakou máš představu ty?
    Kua já na to jednou našetřím a vrátím se zase na tratě. ?? 2014 ?? Ne sranda.. Už jsem se vrátil.

    Komentář


    • Pačes: Pan Kenny_pce nemá žádnou představu, chce jen prudit, protože nikdy nic takového nedělal, neví jaká je za tím práce a odpovědnost.

      Komentář


      • No nevim proč hned musíš někoho napadat a to i v případě, že se třeba znáte.
        Asi jsem naivní, ale předpokládal bych, že když už se tady oháníte slovy jako velká práce a zodpovědnost tak, že to třeba bude vypadat jinak a ne, že si něco maluju v autě. A to i , nebo možná hlavně v případě nové RZ. I když já viděl přepáskovávání vloni i na Pačejově na úseku, který se jezdí snad deset let.
        Podle toho co píšeš tak, je vlastně vůbec zázrak, že je vypáskováno, třeba v lese kde je zákaz vjezdu.
        To na co narazelnejvic pačes třeba může být v takovém místě zastavit a chvilku pozorovat z předpokládaného diváckého prostoru, zkusit pochopit proč v daném místě lidi lezou spíš do zakázané zóny. Kouknout co divák asi tak uvidí atd.
        Že to bude trvat, souhlasím a pak budu beze zbytku souhlasit i se slovy velká práce a zodpovědnost.
        Nechci zbytečně vyvolávat flame, ale mnohokrát zrovna tohle na mě působí jako šité horkou jehlou.
        Apropo jak dlouho před startem prvního ostrého vozu je trať zavřená? Nešlo by ty úpravy dělat tehdy? Tedy když už můžu jet závodní stopu, nekoukat na přednosti a v pohodě vletět do zákazu?
        http://www.foxrallyteam.cz

        Komentář


        • Problém páskování podle papíru a ne podle situace v terénu je věčný a neřešitelný. Jak bylo řečeno v reportáži z Náměšti , to si můžou dovolit na závodech do vrchu a ne na 100 kilometrech erzet :-(

          Komentář


          • Tonda H: Ano, kopec je v některých věcech výrazně snazší, protože pracujete s relativně krátkým úsekem (u nás výrazně nejdelší Ecce Homo má 7 km), jede se každý rok úplně stejně, ve spoustě míst jsou trvale svodidla, za roky přizpůsobený terén, staví se betonové zábrany apd. Naproti tomu se tam pohybují monstra s neskutečným přepočtem výkonu na hmotnost a jede se opravdu hrana.
            pelikan: Další problém, který jsem nezmínil a nedoplnil jej ani pačes je právě v té brzké přípravě. Běžně se stává, že se prostředí s rozdílnými vegetačními obdobími mění a v době závodu vypadá místo úplně jinak, než když jste jej plánovali. Co může ovlivnit rozdílné páskování na stejném úseku je také nasazení lidí, protože o těch to je především. Je stále těžší najít nové dobrovolníky, kteří by se do pořádání pustili. A stačí jen malé změna ve skupině připravující některou RZ a místo pak může vypadat úplně jinak.
            Říkám to docela často, že to vůbec není jednoduché a dokud si to člověk nevyzkouší, nemá vůbec představu, co to obnáší.

            Komentář


            • můj syn to dělal pořadatele a přestal jen kvůli buzeraci v den závodu na poslední chvíli a to den před závodama měřili mléko od silnice aby to bylo dobře podle B. plánu , nebot před závodem pracně vytyčovali pásky na své RZ 10 km která se jede 10let a nikdy nebyl problém . V den závodu projelo hodně papalášú a vše OK .Pak přijede poslední a hned se plno věcí předělává na RZ a zdržela se o 5 min . 1. To znamená , že vytyčení po úpravě od ???? který nebyl ani označený už nebylo podle plánu !!( TAK ANI NEMUSÍ PODRUHÝ BÝT ) .2. Pokud do toho mluví více lidí tak se může stát , že se to bude měnit během dne často . 3 Proč takový důležitý lidi co to chtějí měnit na poslední chvíli nejsou u plánu bezpečnostného , nebo aspon den před závodama kdy se všechno připravuje přímo na místě , aby lidi to nemusely dělat několikrát , a při závodech pak i diváci nadávají A JE TO ŠPATNĚ , ten pořadatel na to nemá náladu to poslouchat a končí . Je vidět že se na to nekouká a lidí je dost jako pořadatel.

              Komentář


              • 3389: Jak jsem psal, páska se někdy může opravovat i na poslední chvíli, ale děje se to pouze výjimečně, v jednotkách případech na celé rally. Čemu nerozumím, je váš termín "hodně papalášů". Opravu páskování může navrhnout bezpečnostní delegát, který je na rally vyslán Autoklubem jako ASN a dále se na úpravách podílí hlavní činovník pro bezpečnost, vedoucí bezpečnosti konkrétní RZ a posádky kontrolních vozidel. To jsou již ale všechno lidi organizátora rally a tam logicky předpokládám, že ví co a proč dělají. Můžete upřesnit, o jakou rally šlo a o jakém roce píšete?

                Komentář


                • Pro uklidnění atmosféry trochu z jiného soudku. Nevíte, jsou někde k vidění onboard videa z letošního ročníku? Tady ve videoporálu jsem nic nenašel.
                  Děkuju.

                  Komentář


                  • Ještě bych doplnil jeden případ z rz Kvítkovice v levé zatáčce po skoku. Posádka modré oktávky chtěla vyhnat všechny diváky z toho místa. Někteří přeběhli přes trať, kde byla páska asi 30 metrů od trati a nebylo zpoza ní nic vidět. Následně přijelo další auto (tuším mělo na dveřích napsáno "ředitel závodu"), vystoupil člověk a řekl, že proč by na tom původním místě diváci nemohli stát? Natáhli pásku a hotovo. Diváci, kteří před tím přeběhli trať se pochopitelně vrátili na původní místo. Posádka toho vozidla si vysloužila potlesk diváků. V tom místě mi vadil pořadatel, který si stoupl přímo před všechny diváky a odmítal se posunout. To je, kondeci taky součást bezpečnostního plánu? Na Bohemce to byl jediný případ, ale na jiných závodech jsem se s takovými pořadateli už taky setkal.

                    Komentář


                    • Tak to pelikan napsal za me. 25 let jsem zil v predstave, ze to nejak takhle funguje a ono ne.

                      Komentář


                      • Michalin STR8: Ne není to obsahem BP. Pořadatele učíme, že si mají stoupnout tak, aby měli pokud možno celý svůj úsek pod dohledem a přitom stáli bezpečně. A když se zamyslíte nad všemi povinnostmi pořadatele, tak moc ani jinde než před páskou stát nemůže.

                        Komentář


                        • Nebudu jmenovat a odpovím globálně. BP není o tom aby diváci viděli ale o tom aby byli v bezpečí. Dívat se z diváckého místa co vidí divák je vcelku nepodstatné protože tu silnici neposunu tak aby divák viděl a byl v bezpečí zároveň. Priorita je bezpečnost. Pokud máte představu, že to někdo jen projede autem a potom udělá BP, tak to je lichá představa. Někde e musí zastavit a podívat se na to i z příkopu. Někde stačí jenom projet, protože se tam stejně ten divák nemá jak dostat a je to divácky nezajímavé. VZástavba se prochází krokem k zajištění všech vjezdu a vstupu. Věřte že BP dělají lidé, kteří mají dost zkušenost. I přesto, že BP je schválen na Autoklubu tak je prostě potřeba občas korekci udělat. Už jsem to psal. Nejlepší pohled a poslední možnost korekce mají 000. Jedou už v tempu a pokud nikdo z vás neseděl v závodnice tak nevidíte jak občas blbě diváci stojí. Jako spolujezdec jsem toho viděl dost. A věřte, že to člověka občas přibrzdí, protože chyby děláme všichni a to poslední, co bych chtěl je ksicht diváka na skle. Teď mám možnost se podílet na závodech i z druhé strany a i když se rád chodím i dívat tak prostě výhled diváka není priorita. Na BP je i tlak z Autoklubu. Pořadatelé mnohdy musí něco poslechnou ale více si to udělají mírněji podle sebe. Uvědomte si, že stigma Lopeníku už rallye nikdy nesmaže. Byl jsem tam a vím o čem mluvím.mluvím.
                          Postaveni vesty na místě popsal kondec. Nikdo je tam nestaví úmyslně. Je to také o lidském přístupu člověka stejně jako k slušnosti diváků. Zažil jsem když na něj divák křičel šuline bez do pič.. já nevidím. Co dodat. Bylo to zrovna loni na Bohemce na komentovaném místě kde jsem komentoval a ten pořadatel neměl kam jít. Z toho místa závazel jednomu, možná dvěma. Jakýkoli posun by znamenal, že bude nasrany ten vedle. Neřešitelné.
                          ​​
                          Naposledy upraveno pačes; 27-07-20, 14:14.
                          Kua já na to jednou našetřím a vrátím se zase na tratě. ?? 2014 ?? Ne sranda.. Už jsem se vrátil.

                          Komentář


                          • Škoda, že já si tyhle situace vždycky nefotím. To by ses, kondeci divil, kolik měl variant postavení ten pořadatel a viděl by všechno úplně stejně. Stačily 2 kroky a nikomu by nezavazel.
                            Takže divácká místa se nedělají pro to, aby z nich diváci něco viděli... Tak teď už je mi asi všechno jasné.

                            Komentář


                            • Vážený příteli, zkus se zapojit do pořádání nějaké rally a spousta věcí ti možná dojde sama. Tak jako na rally přijde několik tisíc diváků a třeba jen 50 dělá problémy a bordel, tak se může najít mezi stovkou pořadatelů jeden nebo dva, kteří to nedělají podle tvých představ. Pokud by jsi měl opravdu zájem, mohu přeposlat kontakty na předáky pořadatelských skupin, které objíždí spoustu závodů.
                              Vždycky jde cokoli dělat lépe, máš možnost se předvést. Já to dělám nejlépe jak dovedu. A myslím si že všichni kolem mne taky.

                              Komentář


                              • To pačes:
                                To jsme se asi nepochopili. Pořadatel vymyslí divácké místo, přístup autem, parkoviště, ale je tam třeba málo místa pro diváky. Vegetace apod. Jestliže tohle vymyslí musí počítat s tím, že tam přijdou lidi. A pokud je tam dobrý přístup, tak hodně lidí. A je problém. Co se stane. Diváci se začnou tlačit kam nemají atd. Proto jsem psal o tom, aby se ten bezpečák podíval co asi uvidí divák.
                                Mimochodem to jak to funguje nebo nefujnguje jsem letos zažil už 2x.
                                Na Bohemce přejížděl traktor trať a teď na Příbrami nechali přejiždět pořadatelé trať nějaký osobák. Sice na krátkém úseku, ale do proti směru. Ale ani jednou to nebylo o regulaci diváků, to ne.
                                http://www.foxrallyteam.cz

                                Komentář

                                Working...
                                X