Oznámení

Collapse
No announcement yet.

IRC a jeho budoucnost

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • #31
    Původně odeslal jac Zobrazit příspěvek
    Proč bohudíky? Jak jsem napsal ještě na staré diskuzi, myslím, že to bude velice konkurenční šampionát WRC, i když bez wrc.Navíc mediální podpora Eurosportu udělá asi své i při rozhodování automobilek. Můj názor je ten, že až vedení IRC trochu ustálí podniky (nesmyslná a nejistá Čína-i když s razantním nástupem výroby vozů perspektivní), bude opravdu zajímavější.Jen si vzpomeň, jak jste děkovali bohu za to, že se jede Barum v rámci IRC
    Kamaráde, podívej se na to takhle. IRC je jistě konkurencí MS. Je ale jen do té míry, co mu FIA povolí. S2000 je výmysl FIA a v IRC se dle mého názoru testuje pro MS, kde by po určitých úpravách mohlo nahradit WRC. Jakmile by IRC začalo být konkurencí pro MS WRC, viděl bys ten mazec. U nás v ČR (protože máme Barumku) se mediální podpora a mediální zájem o IRC přeceňuje. Stačí si přečíst zahraniční weby, časopisy o rally atd. Všude se dočteš o IRC o trochu víc než o Asijsko pacifickém mistráku. Jsme z toho na větvi, protože to tady máme, ale zeptej se na to Finů, Francouzů nebo v Německu.

    IRC jako alternativu beru všema deseti, je třeba se snažit a konkurence přináší většinou kladné vyýsledky na obou stranách. Jakmile by S2000 měly nahradit WRC (čti world rally car), v MS, tak jsem si 100% jistý, že tovární týmy jako Fiat a Peugeot (zatím jediné kdo s2000 postavil a provozuje) by okamžitě přešly do MS. S2000 by pak jistě byly na prodej i soukromníkům, jistě by mohly jezdit i v IRC, ale bez továreních týmů by to nebylo ono a popularita by nikdy nedosáhla na MS. Pokud se tedy z nějakého důvodu většina týmů !!! (ne odpadlích jezdců z MS jako dosud) nesebere a nezmizí do IRC nic se zemění, jen budeme trochu jako v Čechách. Budeme mít šampionátů víc než jezdců...

    K Eurosportu. No fajn, ale vezměte si, že by jste neznali Barumku, nevěděli jaké krásné tratě tam jsou a koukli se na záběry z IRC...jeli by jste přes Evropu? Já tedy ne. To co zatím předvádí Eurosport s IRC je bída s nouzí. Afrika, Rusko, Čína,...levné závodění? Hmmm. Na účast v IRC s jedním autem je třeba cca milion euro. Je to výrazně levnější než MS? Otázek hodně, odpovědí taky, diskuse krásná.
    MravenecZ

    Komentář


    • #32
      Původně odeslal dřevěná srnka Zobrazit příspěvek
      Že by se Prokop už necítil býti juniorem?
      Třeba chce trénovat s něčím co je 4x4
      MravenecZ

      Komentář


      • #33
        A co na to pan Kopecký?

        O vývoji nové škodovky zatím mnoho informací není, teoreticky by nový vůz mohl být hotový v polovině příští sezóny. „Pokud nový vůz nebude připraven, tak asi budeme muset sáhnout po jiné značce,“ doplnil Kopecký a připustil, že si umí představit start s VW Polo Super 2000 ve vybraných soutěžích šampionátu IRC, v němž už nová kategorie závodí.

        Se Škodou se ale Kopecký rozejít nechce. „Z pohledu perspektivní budoucnosti je naší prioritou víceletá spolupráce se Škodou ve třídě Super 2000 a šampionátu IRC, v němž bychom mohli třeba v horizontu tří let bojovat o vítězství. To mi přijde perspektivnější, než se věnovat nejistému WRC,“ uzavřel zkušený manažer. Královská třída WRC by zatím měla světové rallye vládnout do roku 2012.
        Hlavně se večer nebát a mít aspoň mačetu....

        Komentář


        • #34
          Ty

          jsi se rozjel :-), nesouhlasím s Tebou,ale........no, uvidíme, víš přeci, že se moc nemýlím :-)
          Původně odeslal MravenecZ Zobrazit příspěvek
          Kamaráde, podívej se na to takhle...
          Naposledy upraveno stanis; 25-09-07, 18:45. Důvod: zkrácení citace
          Hlavně se večer nebát a mít aspoň mačetu....

          Komentář


          • #35
            Původně odeslal jac Zobrazit příspěvek
            O vývoji nové škodovky zatím mnoho informací není, teoreticky by nový vůz mohl být hotový v polovině příští sezóny. „Pokud nový vůz nebude připraven, tak asi budeme muset sáhnout po jiné značce,“ doplnil Kopecký a připustil, že si umí představit start s VW Polo Super 2000 ve vybraných soutěžích šampionátu IRC, v němž už nová kategorie závodí.

            Se Škodou se ale Kopecký rozejít nechce. „Z pohledu perspektivní budoucnosti je naší prioritou víceletá spolupráce se Škodou ve třídě Super 2000 a šampionátu IRC, v němž bychom mohli třeba v horizontu tří let bojovat o vítězství. To mi přijde perspektivnější, než se věnovat nejistému WRC,“ uzavřel zkušený manažer. Královská třída WRC by zatím měla světové rallye vládnout do roku 2012.
            ...vytrženo z kontextu. Zaznělo to trochu jinak. Smysl byl dost jiný.
            MravenecZ

            Komentář


            • #36
              To jac. Nesouhlasit můžeš, ale napiš mi s čím. Vyber si pasáže z mého textu a napiš.
              MravenecZ

              Komentář


              • #37
                Nemá

                smysl vybírat pasáže.Musíš na to koukat jako na celek... a jistě pochopíš, obzvlášť, když se zamyslíš kdo za IRC stojí, že není potřeba se do toho obout hned a nadělat si problémy. Pokud si přečteš můj příspěvek, psal jsem jasně, že k dalšímu kroku dojde po ustálení kalendáře. Taky si nedělám iluze o tom, že by to bylo "víc" než MS,ale může to být "mediálnější" varianta pro ty, kteří nemají 2mio EUR na MS.
                Nevím, co budete říkat potom, až FIA řachne úplně, nebude promotér pro MS (spíš nebude nikdo, kdo bude chtít zaplatit raketu) a budeš šťastnej, že uvidíš alespoň IRC. Pokud to sleduješ, vidíš, že se ve všem šroubují peníze do závratných výšin (i náklady).A v tomto případě tvrdím, že IRC je dobrý nápad a má smysl....jen musí udržet vzestupnou tendenci a ujednotit systém.


                Původně odeslal MravenecZ Zobrazit příspěvek
                To jac. Nesouhlasit můžeš, ale napiš mi s čím. Vyber si pasáže z mého textu a napiš.
                Hlavně se večer nebát a mít aspoň mačetu....

                Komentář


                • #38
                  Potom

                  média uvádějí nepravdy.Je to přesně z vyjádření Kopeckého st.

                  Původně odeslal MravenecZ Zobrazit příspěvek
                  ...vytrženo z kontextu. Zaznělo to trochu jinak. Smysl byl dost jiný.
                  Hlavně se večer nebát a mít aspoň mačetu....

                  Komentář


                  • #39
                    Původně odeslal MravenecZ Zobrazit příspěvek
                    Bohudíky se Vojtěch do IRC nechystá. Možná nás čeká překvapení kam se Vojtěch společně s dalším jezdcem chystá s produkčními auty. V IRC ale přeci jen jednu posádku z ČR docel jistě uvidíme. Jak ale psal někdo v tématu ohledně kalendáře, "..musíme počkat na oficiální informace..." Zatím můžeme jen spekulovat.
                    Psal jsem to s nadhledem:-) Pokud se jedná o PWRC není to snad takové překvapení, ne? A pokud je tím druhým šikulou Prokop je to překvapení ještě menší.
                    Ale i tak nevím. MS je sice MS, to bez diskuse. PWRC už je sice trochu podřadnější kategorie, ale např.letošní konkurence je více než kvalitní! O tom také žádná. Záleží na tom, kolik by jel závodů? Pokud by šlo o něco podobného jako letos, viděl bych kompletní IRC jako daleko přínosnější.

                    Komentář


                    • #40
                      MravenecZ: Středeční souhrnná reportáž z Barumky na Eurosportu byla vynikající (nemám český komentář pro šťouraly), s velmi dobrým výběrem míst včetně četných lesních pasáží. Turisticky velice povedné mi přijdou vrtulníkové průlety nad krásnými místy v okolí (přehrada Všemina např., nebo co to bylo). Jsou to detaily co potěší. Jediná a to podstatná vada byl čas, kdy to vysílali. Ale na webu IRC to je. Co se vysílání týká nelze po IRC vyžadovat vychytávky jako splity, spojené duchy na modelu trati či dopočítávání času ke konkurentovi na onboardu, protože to je v IRC zakázáno technickými pravidly. Upřímně, tyhle věci jsou strašně drahé a v MS bych je rád oželel, kdyby to pomohlo. Úroveň sportu nezvyšují nijak, spíš naopak. Jinak Rally Russia je o kousek blíž než Finsko...

                      Ad popularita... no nevím, když mi přátelé z druhého konce světa (ostrov Sachalin nacházející se nad Japonskem) taky řeknou, že IRC sledují a že podle nich nemá smysl závodit v PWRC, pokud člověk neví, že bude mít balík peněz následně na WRC a nebere celé PWRC jen jako poznávání tratí. Nutno říct, že neberu IRC jako sportovní konkurenci MS, protože titul mistra světa je lépe udělovat jen jeden (ať se nedopadne jako v boxu, kde jsou čtyři, myslím). Nicméně úroveň WRC dlouhodobě upadá a nezdá se, že by se úpadek zastavil (a myslím hlavně úpadek jezdců a atraktivity, která bez Marcuse, obávám se, opět poklesne). Upřímně nevím, jestli šampionát, kde před začátkem budu vědět, kdo získá titul mě bude bavit sledovat. Ale k původnímu tématu. Ani samo IRC se nepokládá za konkurenci MS. A medializaci má rozhodně mnohem lepší než PWRC a JRC. A to konkurence je.

                      Ad nutný rozpočet na sezonu. Někde tu padl milion Euro za sezonu v IRC s Puntem S2000. To je hodně, ale za ty peníze je reálná šance na titul. Jet se to samozřejmě dá za míň, co jsem slyšel, tak s evo 9 cca za třetinu. Nicméně plácat tu o těchto částkách je bezpředmětné, protože nikdo z nás neví, na kolik vyjde sezona v PWRC nebo dokonce WRC, pokud člověk má nejvyšší ambice (nemá smysl srovnávat za kolik se v jednom šampionátu budu vozit někde na konci desítky a v druhém bojovat o titul, která varianta je pak atraktivnější pro sponzory?).

                      Možná paradoxně to, co se mi na celém IRC líbí nejvíc je absence týmové soutěže, nahrazená soubojem značek. Ta totiž nutí značky nezvýhodňovat tovární týmy a dává velké slovo lokálním specialistům či komukoli, komu se zrovna zadaří a kdo odsune konkurenční značku o stupínek níž. Jednoduše řečeno, čím víc aut tam mám, tím líp pro mě. A nejvíc se mi líbí přístup Peugeotu, který postupuje cestou národních reprezentací (importérů).

                      Komentář


                      • #41
                        To Mirek-607

                        "A nejvíc se mi líbí přístup Peugeotu, který postupuje cestou národních reprezentací (importérů)." Jen u nás to nějak zamrzlo!

                        Komentář


                        • #42
                          Původně odeslal jac Zobrazit příspěvek
                          média uvádějí nepravdy.Je to přesně z vyjádření Kopeckého st.
                          No právě že není. Byl jsem u toho.
                          MravenecZ

                          Komentář


                          • #43
                            Děkuju "krásné neznámé" za přeformátování příspěvku

                            DaTy: njn. tady toho zamrzlo víc... viz značkové cupy a podpora perspektivních jezdců.

                            Komentář


                            • #44
                              to MravenecZ - A řekneš, jak to bylo?
                              Barumka?...muhehe

                              Komentář


                              • #45
                                Původně odeslal DaTy Zobrazit příspěvek
                                "A nejvíc se mi líbí přístup Peugeotu, který postupuje cestou národních reprezentací (importérů)." Jen u nás to nějak zamrzlo!
                                Zamrzlo to, páč Peugeot ČR=Štěpán Vojtěch. Doufám, že se na PWRC vybodne a vrátí se na starý kontinent.
                                To máš tak: kúpiš cedník, naleješ do něho vodu - teče. Zalepíš ďúry - necedí... HOFgh.

                                Komentář

                                Working...
                                X