Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Nová pravidla FIA

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nová pravidla FIA

    Vím, o co ti jde, Foly. Závodnička postavená z opravdu sériovýho auta. Taky by se mi to líbilo. Jenže jak dokázat, že to auto je opravdu sériový? Počtem vyrobených kusů? Už to tu bylo a Lancia vyrobila 500 kusů Stratosů, který stály na dvoře fabriky naprosto neprodejný.

    Komentář


    • #47
      Re: Nová pravidla FIA

      O co jde mně je celkem jedno, rád bych se dobral toho, co si představuje ten pán z FIA. Z toho krátkého prohlášení to vypadalo, že to je dementní úlet, ale třeba ne. Chápu, že se asi nikdy nebude motocross jezdit na seriových motorkách a rallye na autech z obchodu, ale situace, že ani automobilové koncerny nemůžou ufinancovat vývoj a provoz současných WRC se nějak časem bude muset řešit. A speciály stavěné podle určitých pravidel by tak drahé možná nebyly (viz autocross, kde vyhrávají garážové konstrukce). Holt nevím, proto se ptám.

      Komentář


      • #48
        Re: Nová pravidla FIA

        Rally byla vždycky pěkná v tom, že jste do stejnýho auta, kterým závodníci jezdili kolem vás, mohli po skončení závodů nasednout jako obyčejný člověk a jet s nim domů. Proto si myslím, že není dobrý, vymýšlet nějaký speciální auta na rally. Samozřejmě, dnešní wrca už toho moc společnýho s normálním autem nemají (a tam je taky možná zakopanej pes). Ale jinak je to v podstatě podobný. Jen papalaši predpisama z původní skupiny N - sériové vozy, udelali neco jako poloAcko, protoze z klasickejch Acek udelali neco extra (zákazem WRC mimo MS) a potrebovali neco, co aspon trochu pojede. Pěkným GéTéčkům, který by určitě byly oživením rally, ani nechtějí dát homologaci, aby mohli jet třeba v MS (a u nás je nepustí ani na srandazavod jako sprint v Praze).

        Ano Colin stavěl auto - zadokolku. Ale on ho stavěl jako nejzábavnější auto pro rally a mohl si to dovolit. To co píše Foly, je opravdu jak F1 - z továren udělat dodavatele motoru a unifikovat trubkový auto. Kdyby se v F1 přeházeli barvy, tak ani nepoznáte, od koho je který auto. Takže můj názor - ne nebylo by rally pestřejší. Pestrost rally je podle mě také v její různorodosti.
        www.pajuse.cz - podmořské, rally a jiné fotky - naposledy přidáno: Rally Kramolín 2019

        Komentář


        • #49
          Re: Nová pravidla FIA

          Původně odeslal Rajle Zobrazit příspěvek
          Vím, o co ti jde, Foly. Závodnička postavená z opravdu sériovýho auta. Taky by se mi to líbilo. Jenže jak dokázat, že to auto je opravdu sériový? Počtem vyrobených kusů? Už to tu bylo a Lancia vyrobila 500 kusů Stratosů, který stály na dvoře fabriky naprosto neprodejný.
          Naprosto neprodejný?

          Komentář


          • #50
            Re: Nová pravidla FIA

            Medvěde, přesně tak! Aut se zadním náhonem je dnes jako šafránu, takže by se muselo jednat o speciály. A to už by asi nebyla tak zajímavá reklama pro automobilky jako nyní...
            FANS OSEK !!! nové video: Historic Rallye Kramolín 2014
            Stanisi, nikdy na tebe nezapomeneme

            Komentář


            • #51
              Re: Nová pravidla FIA

              Původně odeslal Foly Zobrazit příspěvek
              O co jde mně je celkem jedno, rád bych se dobral toho, co si představuje ten pán z FIA. Z toho krátkého prohlášení to vypadalo, že to je dementní úlet, ale třeba ne. Chápu, že se asi nikdy nebude motocross jezdit na seriových motorkách a rallye na autech z obchodu, ale situace, že ani automobilové koncerny nemůžou ufinancovat vývoj a provoz současných WRC se nějak časem bude muset řešit. A speciály stavěné podle určitých pravidel by tak drahé možná nebyly (viz autocross, kde vyhrávají garážové konstrukce). Holt nevím, proto se ptám.
              To Foly:
              Určitě máš dost zkušeností na to identifikovat proč v rallycrossu vyhrávají garážisti. Prostě je to sice divácky atraktivní, ale pořád okrajová disciplína mototrsportu a automobiky v ní asi nevidí tu správnou marketingovou zajímavost.
              Tvoje původní rozvinutí Mosleyho úvahy vlastně počítá s tím samým co už vlastně mají na svědomí auta WRC a tím je jakási výlučnust těchto speciálů, které mimo MS jaksi vymírají. A opět se vracíme k jádru věci oni chtějí oddělit MS v rally od národních šampionátů hlavně technikou a udělat z toho obdobu cirkusu F1. Je to dobře? Opravdu to sníží náklady na tenhle sport jak oni hlásají? Já myslím, že když se podíváš na posledních 18 let F1 tak zjistíš, že na začátku devadesátých let to bylo ještě OK a vlastně to pořád byly garážisti. Se zvyšováním marketingu, prodejem práv z F1 vlastně udělali samostatné obchodně-průmyslové odvětví celkem dost vydálené realitě ostatních šampionátů na okruzích. A tohle by se stalo v s rally.
              http://www.foxrallyteam.cz

              Komentář


              • #52
                Re: Nová pravidla FIA

                Folyho úvaha je velice správná. Zvláště, když se na ni podíváme pod úhlem vývoje dalších třeba 20 let. Normální konfekční auto bude hybrid se setrvačníkem a jezdit bude na kdovíco. Z toho montovat závoďáky nepůjde. Co je dneska úlet, zejtra bude nutnost.

                Komentář


                • #53
                  Re: Nová pravidla FIA

                  Původně odeslal yarda Zobrazit příspěvek
                  Naprosto neprodejný?
                  Myslím, že je všechny neprodali. Ale o to nejde. Lancia nastoupila kurz, který pak začal být nesnesitelný - neúnosný a skončil Béčkama.
                  Myslím, že skupina vozů, který nemají nic!!! společnýho se sériovkou, nemá ani na silnici co dělat. Je to sice pěknej pohled na WRCo, S2k, S16 i N4, ale podle mě to není rally auto.
                  GT vozy ale beru. Porsche vždy na rally patřilo. Jenže to si můžeš koupit a jezdit s ním na nákupy. Pak do něj zabuduješ rám a můžeš na rally. Ferrari taky. Nedokážu si představit sice F50 na silničkách u Malont, to je ale jiná věc.

                  Komentář


                  • #54
                    Re: Nová pravidla FIA

                    Podle mě se už dostáváte trochu do absurdit. Chápu že je třeba něco dělat s drahotou v rally, ale pokud stůně po skoro sériových autech, to běžte na Rally cup, nebo jiné volné amatérské soutěže. Nic proti nim, mám je rád, mají své místo, ale vrchol rally musí být někde jinde.

                    Lidi kolem tratí a v televizi musí mít pocit že sledují něco výlučného, něco extra. Je jedno jak se to bude jmenovat. Proč si myslíte, že stály desetitisíce lidí u tratí když jezdily WRC a B? Protože to byl pohled, protože to auto řvalo, rvalo silnici, lítaly z něj plameny a syčelo jako pekelný kotel. To je to co ty lidi chtějí vidět. Pochopte, že rally může být živo jen pokud o něj bude divácký zájem. Velký divácký zájem. A co chtějí vidět lidi jsem už napsal. To že skalní rally fanda upřednostní boje o vteřiny a bude si libovat tím, že Josef je v sérovce šikovnější než Karel je sice pěkný, ale budete pak u RZ sami. V tom případě hurá na Kramolín.

                    Chápu Folyho, ale dělat z rally formule je taky ale úlet. Colin to yslel trochu jinak. Vytvářel jednu z kategorií a nikdo nevěděl jak to dopadne. Rally musí vycházet z aut, které jsou vidět na ulici ! I v případě WRC. Věřte, že 80% z lidí, kteří se na rally přišli podívat nevidí velký rozdíl mezi Trněného Fábií a Kulhanovo Fábií. Slyšeli jste někdy lidi u mlíka co řeší? Jestli to Petákovo Clio je ten 3,0 V6 a má to pohon na zadak a podobně... Klučina tahá tátu za ruku, když viděl Kopeckého a říkal mu: Tati, to je jako ta naše fábie co máme doma. A tatínek mu říká, my máme kombíka a v naftě, tohle je jen benzínový... Tak co řešíte.

                    Automobilky potřebujou z marketingového hlediska prodat auto, které jezdí v televizi a proto auto z rally musí vypadat podobně jako sériovka. To jestli má velké brzdy, převodovku z hořčíku a motor z titanu řeší jen 10% podobných bláznů jako jsme my. Vemte si, kolik z vašich kolegů v práci vůbec ví co to je rally...

                    WRC se nám dostaly do absurdity, kdy jsou drahý a jedou rovně. Změny v seriálu MS ale nepřinese omezení na N4 a ani A5. Nevěřte tomu, že kdyby od zítřka jezdily A5, tak že to bude dostupné pro talentovaného Matěje z Dolní Lomné. Určité změny se udělat musí. Levnější čtyřkolka s turbem je podle mě správná a jediná cesta. Je jedno jestli se to bude jmenovat S4- nebo H CH K R D T N. Na tom nesejde. Musí to ale mít čtyři kola, mít výkon před kterým si lidi sednou na zadek a musí to být atraktivní na cestě. To je vše.
                    MravenecZ

                    Komentář


                    • #55
                      Re: Nová pravidla FIA

                      Máš pravdu a souhlasím, ale už dnes je těžké najít rozměrově vhodnou kastli. To, hele, tati, se bude čím dál víc hůře naplňovat. Normální provoz směřuje k vysokým krabicím, kromě alternativních pohonů přibude všeljakých tempomatů a udržovačů vzdálenosti. Silnice budou osazeny značkami, které budou ukazovat povolenou rychlost podle stupně provozu. Toho srovnání bude stále méně.

                      Komentář


                      • #56
                        Re: Nová pravidla FIA

                        Vidím to stejně jako ty. Možná ještě hůř viz ty udržovače rychlosti apod. Podle mě vlemi brzo budou v autech záznamy podobně jako černá skříňka v letadle a ve spolupráci s GPS se bude vědět kdy kde si překročil rychlost, kde si jel přes dvě čáry apod...to je taková moje černá vize budoucnosti, ale zpět k autům. No pokud budou po silnici jezdit hnusné krabice (nová fábie taky zrovna moc krásy nepobrala) tak se prostě bude v rally závodit s hnusnejma krabicema.
                        MravenecZ

                        Komentář


                        • #57
                          Re: Nová pravidla FIA

                          Jo, děsivá budoucnost...správný auto se může opravit kdekoliv na cestě šroubovákem, kladivem a drátem...černá skříňka s gps je noční můra

                          Komentář


                          • #58
                            Re: Nová pravidla FIA

                            Lide chodili na Rally pred Beckama a WRC v hojnem poctu. Da se ric, ze vypsanim techto dvou trid Rally spise uskodilo.Proto,ze:Rallyauto uz nema nic spolecneho s nasim produktem a jeho vyvoj je drahy a seriove vyrobe nic neprinese. Tak znelo tenktat oficielni zduvodneni napr. SAABu. Uz nevim ktery rocnik RAC Rally v70tejch letech sledovalo primo u trati pres 3000000 divaku. Nikdy pred tim ani potom nikde tolik lidi primo zadne sportovni podnik nesledovalo.
                            Konecne poradi MS 1976 - 21 tovaten
                            1987 - 13
                            1997 - 3+5 do 2litu
                            1996 - 3+20 do 2litru
                            1997 - 3 wrc +5 do2litru
                            2000 - 7 wrc
                            2005 - 6 wrc
                            2007 - 3 wrc

                            Komentář


                            • #59
                              Re: Nová pravidla FIA

                              PP-fakt myslíš, že u trati bylo 3 miliony lidí? Tam bude asi nula navíc, viď? Nějak si to nedovedu představit.
                              ... a přeci se točí!

                              Komentář


                              • #60
                                Re: Nová pravidla FIA

                                Loni Argentinci tvrdili, že u nich byly 2 miliony... Ale když to přepočteš, tak to je 5,5 člověka na jeden metr RZ. A to mi teda zrovna reálné nepřijde. Ale co já vím...

                                Komentář

                                Working...
                                X