28.12., Španělsko = 1.4., ČR. Děkuji klonovači, pobavil si mě
Je to tak, 28. 12. je ve Španělsku velký svátek, Den neviňátek a vtipkuje se tam skutečně podobně jak u nás 1. 4.
Takže dneska raději španělské zprávy nebrat moc vážně...
Tady kupodivu není motivací bezpečnost, ale snížení nákladů pro týmy. V roce 2005 po tragédii M. Parka se o spolujezdcích hodně mluvilo, tehdy byla myšlenka (a asi správná) chránit posádku v případě bočního nárazu tím, že by seděli za sebou. Jestli chce FIA nahradit spolujezdce pomocí call centra a kamery v autě, tak asi za jak dlouho dojde i na řidiče, kteří jsou v tom případě jaksi rovněž nadbyteční? Naštěstí to je jen nápad (ale známe FIA).
todle mě napadlo už před dvanacti lety jak jsem si jako malý capart hral s bratrancem na rally... je to podle mě pěkná blbost a už by to nebylo rally ale uplná šaškárna...
Velmi ehm zajímavá myšlenka od FIA. Spolujezdce by měl v autě nahradit přenos na dálku, takže by dosavadní spolujezdec navigoval někde z křesla hotelu. Testovat se to má už v příští sezóně. ODKAZ
No něco to určitě řeší, ale shake by měl mít opravdu charakter zbytku trati, ne jako vloni ve španělsku nebo kde, se jel asfaltový shake na šotolinové soutěži.
Co je ovšem zajímavější, že od příštího roku je na pořadateli zda pustí auta do dalších dní v rámci superally.
Neobhajuji určitě současný systém, kdy je lídr znevýhodněn.
Nebudu ale obhajovat ani systém budoucí, kdy je lídr oproti soupeřům zvýhodněn.
Určitě změní tvář MS, ale rozhodně bych to nenazývala spravedlivým řešením, protože takové podle mě (hlavně v šoto rally) neexistuje.
V zásadě (a to je celkem důležité) ale bude platit, že „borci bojující o bednu“ budou mít rovnější podmínky. Jen si člověk bude muset zvyknout, že první budou ve výsledcích naskakovat jména jako Oliveira, Kuipers, van Merksteijn apod.
Není člověk ten, aby se....
Pravidlo neřeší jen první den, ale celý víkend, protože se pak bude otáčet aktuální pořadí pro další den. Je to spravedlivé k lídrovi MS, že nebude automaticky čistit, ovšem nuda to být potom může-rozdíly se zřejmě budou prohlubovat. Tím (ne)nastavením auta pro shack může být paradoxně vnesen moment vzruchu. Možná se tím i omezí situace vyžadující týmovou taktiku, uvidíme. Než začne létat VW může se to ještě změnit.
Což taky znamená:
- že když si někdo špatně nastaví vůz na kvalifikační jízdu, tak je celá rally v „prachu“.
- že už teď slyším povzdechy za dva roky: po dvou dnech vede Ogier a Hirvonen na Citroenu před Mikkelsenem na VW už o 3 minuty a v neděli se ztráta ještě zvětší, to je zase nuda, to už zase nemá šanci stáhnout…
Zanechat komentář: