S blížící se sezónou 2012 a tak, jak jednotliví pořadatelé postupně zveřejňují své Rally průvodce, dozvídáme se podrobnosti o novince pro rok 2012 - kvalifikačních jízdách pro určení startovního pořadí pro zahajovací den do jednotlivých rally.
Kvalifikační jízdy byly zavedeny pro jezdce s prioritou 1 a 2 pro start do prvního dne rally. Posádky budou mít možnost během dvou hodin volného tréningu absolvovat dvě zkušební jízdy na trati shakedownu. Poté v pořadí dle umístění v šampionátu absolvuje každý jezdec jednu kvalifikační jízdu, s cílem zajet co nejlepší čas. Jezdci P1 a P2 si potom dle pořadí od nejrychlejšího po nejpomalejšího v kvalifikační jízdě vyberou startovní pozici pro první den soutěže. Pokud některý z jezdců s P1 a P2 nebude moci absolvovat, či dokončit kvalifikační jízdu, bude si startovní pozici vybírat jako poslední.
Ve snaze zabránit taktizování na konci soutěžních dnů, kdy jezdci záměrně zpomalovali s cílem ovlivnit startovní pozici na příští den, všichni jezdci s prioritami 1 a 2 budou následný den startovat v obráceném pořadí jejich prozatímní klasifikace.
Prvním podnikem, kde toto pravidlo bude využito, bude Švédská rally, kde organizátoři využijí úsek 1,9 kilometru Super Special Stage Karlstad ve čtvrtek 9. února a tímto bude určeno startovní pořadí pro první soutěžní den.
Na Rally Guanajuato Mexiko v březnu, bude kvalifikace probíhat v San Jose de Llanos, 50 km od servisní zóny v Leon, ve čtvrtek 8. března. Trať bude tvořit úsek o délce 4,75 kilometru.
Na Vodafone Rally de Portugal kvalifikace proběhne ve středu 28. března ve Vale do Judeu a úsek bude měřit 4,96 kilometru.
Na stránkách wrc.com se objevily detaily kvalifikace. Klíč je následující:
1) Posádky jsou rozděleny podle priorit mezi P1 a P2.
2) Posádky mají dvě hodiny a dva průjezdy na vyzkoušení si tratě. Shakedown (alespoň pojmenováním) se tedy ruší.
3) Kvalifikační jízda, pojede se jeden průjezd v pořadí podle aktuálního stavu v šampionátu.
4) Posádky si zvolí startovní pozici, ze které chtějí startovat. První si vybírá vítěz kvalifikace, tzn. od nejrychlejšího po nejpomalejší. Posádka, která nemá kvalifikační čas (např. nedojela nebo neodstartovala do kvalifikace), si vybírá jako poslední.
5) Do další etapy budou startovat posádky v obráceném pořadí, než je jejich klasifikace po první etapě.
Edit: zase pozdě. Milín byl rychlejší a tak budu vybírat až po něm :-D
S-Works: v pohodě, já jsem šmejdil a snažil se něco najít o Nasserovi, když teď jede ten Dakar, tak jak to je s ním, Citroenem, případně jeho účastí na RMC, když Dakar končí v Limě 15. ledna. Taky jsem hledal něco o Petterovi a protože jsem nikde stejně nic nenašel, dal jsem sem alespoň tohle. A že jsi to Ty dal o něco málo později vůbec nevadí, je jenom dobře, že někteří mají snahu přihodit na fórum něco nového.
Ano, tito pomalejší jezdci budou "dobrovolně a bez náhrad" čistit trať. Alespoň si užijí zájmu na začátku pole a spokojeni budou nepochybně i jejich sponzoři.
S-Works: v pohodě, já jsem šmejdil a snažil se něco najít o Nasserovi, když teď jede ten Dakar, tak jak to je s ním, Citroenem, případně jeho účastí na RMC, když Dakar končí v Limě 15. ledna. Taky jsem hledal něco o Petterovi a protože jsem nikde stejně nic nenašel, dal jsem sem alespoň tohle. A že jsi to Ty dal o něco málo později vůbec nevadí, je jenom dobře, že někteří mají snahu přihodit na fórum něco nového.
O tom bych pochyboval. Monte Carlo začíná 17. ledna a snad není ani technicky možný, aby se dostal z Argentiny do Evropy. Nehledě na regeneraci po Dakaru, přípravu před MC, únavu z cestování. Švédsko je mnohem reálnější.
Kdo se chystá na MS do Itálie, možná bude rád, že nově zvolený prezident Italského autoklubu Angelo Sticchi Damiani, který 20. března vystřídá dosavadního prezidenta Enrica Gelpiho, bude usilovat o to, aby soutěž zůstala na Sardínii. Start a prolog by se tak odehrál v Livornu, poté by se karavana přepravila trajektem na Sardínii, kde by se soutěž fakticky odehrála.
Protože Convers Sport Initiatives a její dceřinka North One Sports, promotér WRC, jsou v insolvenci, vzniká jistá nejistota a právní vakuum kolem ročníku 2012. Světová rada motorsportu chytráku z FIA dneska proto posunula termín k zápisu do WRC 2012 na 19. prosince. Jak kdákají ve své zprávě, jde jim o dlouhodobou stabilitu atd. atd. To nevěděli, co dělají, když prodávali práva Antonovovi? Je to banda parchantů, hloupejch, kompromitovanejch, neschopnejch, který jsou schopný zničit cokoliv. Maj štěstí, že Bastila už není...
The FIA is the governing body of motor sport and promotes safe, sustainable and accessible mobility for all road users across the world. It works across three areas: Sport, Mobility and Campaigns.
Ono to nemusí být jen o čekání na Ford, ale také na MINI. Tam také není jistota účasti ve všech podnicích sezony 2012. Jediná jistota v současné době je Citroen a možná pár soukromých týmů.
Komentář