Dá se (u)řídit 1,6 tuny, které letí 180 km/h? Je náhoda, že letošní tragédie byly s N-ky nebo jak se to teď jmenuje? Je průměr přes 106 km/h na RZ (Orsák 13. RZ BCR) v pořádku? Dá se taková trať v celé délce zabezpečit? Netlačí pořadatelé až moc na "výdělečnou" stránku podniků? Jsou vstupní podmínky pro získání licence a/nebo do MMČR dostatečné? Dá se dobře napsat rozpis s Fabií HTP a pak jet třeba jen s Civicem? Dělají se rozbory tragédií a malérů, jako je to běžné v letectví a pokud ano, proč se nezvěřejňují? Kdo dělá bezpečnostní plány a určuje zakázané zony a jaké má zkušenosti a/nebo školení? Přežije to vůbec rally? A není cena už příliš vysoká?
Oznámení
Collapse
No announcement yet.
Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Collapse
X
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Možná je to jen můj osobní pocit, ale já mám prostě pocit že ani pořadatelé nejsou jako dřív. Já mám jen 23 let a jsem tedy cucák no na Rally chodím 15 let tedy fakt od děcka. V dobách WRC bylo mnohem víc lidí jako dnes a bylo to celkem jiné. Problém s divákama že stáli kde neměli? Pořadatel pohrozil zrušením RZ. Na to se vždy vzala kopa chlapů a tyto škodné si vzala do parády. A když ne tak se ta RZ zrušila. Dnes se mi zdají pořadatelé mnohem slabší , příklad letošní Kopná a tam pořadatel který už na pohled mít respekt nemůže. My tam čekáme hodinu a došla banda ožralů a stoupla si před nás před pásku .Na otázku pořadateli co s tím udělá se otočil a šel radši pár metrů dál aby to nemusel řešit. Možná ti dobří pořadatelé skončili , protože já osobně by jsem se s davem neukázněných lidí taky nenatahoval (čekat po tlamě od nějakého chytráka za to že mu chci zachránit krk) no dnes se mi zdá že pořadatelé nemají žádný vztah k rally a berou to jen jako brigádu...
Ale asi by to chtělo je ve zvládaní neukázněných lidí podpořit, spojit se ...aby nám tento krásný sport nevzali
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Rosťo jestli myslíš rozdělení výkonostních tříd a postup nebo sestup jako bejvalo,ano souhlasím a jsem toho zastáncem.Tím se dá řešit přirozenej růst výkonosti jezdců a omezením začátečnických licencí nižšíma třídama,jako to bejvalo. Ale jsem realista,že s dnešním počtem posádek by to asi nešlo.V oblasti "A" bylo nějakejch 200posádek,V "B" podobně a ještě"C".Pak nějakejch 150 posádek MČSR a 120posádek MČSSR.Spočti kolik by bylo dneska posádek na jednnotlivý podniky,kdyby se to rozdělilo.Fakt je,že Oblasti dneska slušně suplujou VP a RC.Ale ty jsou trnem v oku FAS,protože jim z toho nic neteče.Tak nesmyslně proti nim všemožně bojujou,místo aby byli rádi,že jim někdo vychovává nový jezdce.A že jich do českýho mistráku hezká řádka přešla.Těch otázek,jak píšeš,by bylo víc.Možná je dobře že Steg tohle vlákno založil.Že se tu můžou objevit rozumný návrhy pro AJR a jestli to tu z nich někdo bude sledovat,tak je může předložit FAS k projednání.Uidíme.
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
vidíš pejsku a to je právě to. ono to tady už je. ale místo aby se to využilo tak se proti tomu bojuje...jjestli sem byl minulý rok rozčarovaný tak letos jsem z rallye zcela vykolejený a uvažuju, že ji přestanu sledovatJak si budete přát platit ? Převodem, hotově nebo krabicí ?
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Původně odeslal R.Kutej Zobrazit příspěvekproč tady dávno není postupový systém?? proč je to všem u prdelky???
Původně odeslal Steg Zobrazit příspěvekDá se (u)řídit 1,6 tuny, které letí 180 km/h? Je náhoda, že letošní tragédie byly s N-ky nebo jak se to teď jmenuje? Je průměr přes 106 km/h na RZ (Orsák 13. RZ BCR) v pořádku? Dá se taková trať v celé délce zabezpečit? Netlačí pořadatelé až moc na "výdělečnou" stránku podniků? Jsou vstupní podmínky pro získání licence a/nebo do MMČR dostatečné? Dá se dobře napsat rozpis s Fabií HTP a pak jet třeba jen s Civicem? Dělají se rozbory tragédií a malérů, jako je to běžné v letectví a pokud ano, proč se nezvěřejňují? Kdo dělá bezpečnostní plány a určuje zakázané zony a jaké má zkušenosti a/nebo školení? Přežije to vůbec rally? A není cena už příliš vysoká?
fabia HTP v pohodě stačí, páč ta samá FIA předepisuje psát rozpis při omezené rychlosti, která je u některých pořadatelů ještě snižována, navíc starej pes určitě potvrdí, že v dobách jeho mládí se psal rozpis i ve furgonu (avia), nebo 1203, což jsem zařil dokonce i já
průšvih asi budou tratě, které neodpovídají autům a to, že ač pořád brečíme, že tratě nejsou, přibývají další a další soutěže, to fakt nemá logiku, čím dál víc mi vadí servisní zony, vymyslet v nich gumy na čtyři hodiny dopředu a na desítky kilometrů vzdálených vložkách je nemožnýNaposledy upraveno Novej; 03-09-12, 07:42.Když něco NIKDE nemůžu najít, zkusím se podívat na OFICIÁLNÍ stránku té soutěže a kupodivu budu překvapen, že to tam JE
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
To je těžký.Takovej kluk někde udělá dva dobrý výsledky,táta mu koupí auto za pořádnej ranec a při dnešním systému je jasný,že nepojedou za ty prachy nějakej pampeliškovej přebor,ale skočeji nejvejš jak jde.Takovej kluk,i když je dobrej,nemá prostě v sobě tu pokoru,aby si řekl,teď trochu slevím,stálo by to moc peněz.Časy,kdy byly výkonostní třídy jsou už dávno pryč a těžko to někdo vrátí zpátky.
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Původně odeslal starej pes Zobrazit příspěvekRosťo jestli myslíš rozdělení výkonostních tříd a postup nebo sestup jako bejvalo.
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Rally bude vždy nespravedlivý. Jezdci bez financí se nedostanou nikam ani teď, ani kdyby byly zavedeny výkonostní třídy. To už je úplně jedno. Znám spoustu jezdců tady od nás, kteří by se v pohodě mohli měřit v rámci MČR nebo MMČR, ale jezdí tady u nás s Favoritem a jsou spokojeni. Ví, že na víc nejsou finance. Rozhodně jsem toho názoru, že pro mladý jezdce je brzo, aby dostali po pěti odjetých sprintech do ruky velký enko. Letos to snad tušim snížili už pouze na 3 odjeté soutěže? To je vidět, co dělají hlavouni pro bezpečnost posádek, když je pouští dřív do silnýho auta. Nutno ale dodat, že jsou tací jezdci, co se nedokážou ukrotit v žádném autě a bourají často i s pomalejším slabším. To už je problém v hlavě a takoví podle mě na rally nepatří vůbec. Mezi nimi je bohužel právě Václav Kopáček. Je to tak jak píše baiardo.
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Tak co si budeme namlouvat - tom, že malý auta jsou tam jen "do počtu" a nikoho z FASu nezajímají je známá věc. Teda až na techniky při přejímkách - tam si na nás rádi vyšlápnou. Věř mi nebo ne, ale na posledním sprintu jsme museli na příkaz technika ze zadního okna, levého dolního (nestíraneho!) rohu sundat 8 cm vysokou nálepku se jménem Bohouše Ceplechy... Na otázku jestli to není pánovi hloupé, jsme dostali odpověď: "Ne, proč?". Reklama pořadatele tam být ovšem může, na to je výjimka...
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Budu s tím vlezlej, ale znova: Čemu by pomohly, nebo zabránily výkonnostní třídy? Kdy naposledy u nás způsobil průšvih začínající jezdec (že ho neznal generální sekretář neznamená, že byl začínající)? Je to jen výmysl nostalgiků, kteří to tak měli a myslej si, že to tak bylo dobře. Možná tenkrát, možná...Když něco NIKDE nemůžu najít, zkusím se podívat na OFICIÁLNÍ stránku té soutěže a kupodivu budu překvapen, že to tam JE
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Ja si myslim, ze urcitou roli v tom hraje paradoxne i ta bezpecnost tech aut. Jezdci jsou zaboreni v ucatych hightech sedackach, za krkem Hansy, ty klece dneska vypadaji taky velice stabilne a myslim, ze v takove situaci se u tech (zejmena mladsich) jezdcu muze dostavit prehannej pocit jistoty a tim padem premira rizika. Kdysi davno neco v podobnym smyslu rikal i Niki Lauda ve Fomuli. Ze ty vsechny hightech bezpecnostni prvky v aute a predimenzovany unikovy zony potlacuji respekt a nahravaji prehnane riskantnim manevrum. Kdyz se po tom stejne zas tak moc stat nemuze, kdyby to nahodou nevyslo.
Ale s tim se pochopitelne nic delat neda.
Komentář
-
Re: Maléry a tragédie na rally. Proč a co s tím?
Milane to není o nostalgii ale o nastavení sistému,aby jezdci museli začínat v nižších třídách a tím sbírat zkušenosti.Kolik jezdců z našeho mistráku by dokázalo vybojovat tak těžkou krizi v takovým fofru,jako Roman?http://www.youtube.com/watch?v=igZl9...layer_embedded Tam se ukazujou ty jeho zkušenosti a chladnokrevnost se kterou z toho odjel s celým autem!Já před ním hluboce smekám!! A taky začínal postupně s malejma autama a kam dorost?Pokud pojede dál,tak pořád v mistráku bude nasttavovat laťku hodně vysoko.Jak mu pak může stačit kluk s mokrým razítkem na licenci se stejným autě.Jak je to dlouho,co se rozvíjela diskuze o nejmenované jezdkyni s velkým autem a její získání velký licence?Kolik lidí jí tu plácalo po zádech že je dobře,že bude další pěkný aut na trati a že se s tím naučí?H...o se s tím naučí!I ty ses jí tady zastával.A v nějakejch výjimkách,uplácení,známostí a bordelu,jecelej problém.Že se nevrátí doba rozdělení výkonostních tříd,je nám oběma jasný.Ale proč nezavést zase začátečnický kicence a povinost začít v nižší třídě?Mně šlo hlavně o to,aby hlavouni neotravovali VP a RC,ať se tam můžou něco naučit a přejít do MČR už s něčím naučeným.
Komentář
Komentář