Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Skupina B

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Skupina B

    Jak tak koukám, chybí nám tu téma zaobírající se zaniklou skupinou B.

    Ještě nikdy jsem na záběrech těchto vozů neviděl že by ve vracáku použili ruční brzdu, spíš ho jen tak pomalu protrtají, případně si couvnou - proč? Myslím si že je to tim že v tý době ještě neexistovaly diferenciály který by to zvládly, jen to potřebuju potvrdit (myslím samozřejmě ty s pohonem 4x4


  • #2
    Domnívám se, že u "béček" se při zatazení ručky zablokovaly všechna kola, nemeli zadný odpojovaní diferenciálu při zatažení ručky.

    www.pajuse.cz - podmořské, rally a jiné fotky - naposledy přidáno: Rally Kramolín 2019

    Komentář


    • #3
      Myslím, že to řešili děličem brzdný síly, volantem a plynem. Na šotu jsem viděl Armina s S1 a volant skoro nepotřeboval :-)). Do zatáčky jel po dveřích a směr reguloval "vrkáním" :-)) Jinak pořád naříkáme nad béčkama, ale u nás jich (myslím těch správných a překoňovaných) moc nejelo. Převážně se to odehrávalo v žigulech a škodárnách a nesmím zapomenout na trabiky a leninovy saně. Když pak přišlo audi do Slušovic (předtím to byla Hubáčkova Alpina a pak R5), bylo o vítězi téměř vždy jasno, ale tenkrát malá konkurence asi nikoho na FASu (pardon na ÚAMK, mě soudruzi nějak splývají) netrápila. Taky mohla škodovka vyrazit do boje, aby se velký auta zakázaly, když oni šroubujou jen třináctky :-)) Pardon, nějak jsem skočil do současnosti...

      Komentář


      • #4
        Ale někde jsem viděl studii myslim od V. Krále na Rapida sk. B s motorem uprostřed a pohonem všech kol. Škoda že to byl jenom obrázek...

        Komentář


        • #5
          Myslím, že Pavlíkovo Audi ve Slušovicích bylo A-čko. Dospělé B (pro svět) u nás nejelo nikdy.

          Komentář


          • #6
            Foly, teď jsi mě malinko vykolejil, ale já se nedám :-)) V roce 1986 st.č.16 Pavlík - Jirátko Audi Quattro A2 tř. B/12 (to A2 mě málem zmátlo :-))
            http://www.rally-bohemia.cz/1986/slist.asp
            a tady i obrázkově:
            http://www.rally-bohemia.cz/1986/images/photogalery.asp
            quote:
            Myslím, že Pavlíkovo Audi ve Slušovicích bylo A-čko. Dospělé B (pro svět) u nás nejelo nikdy.
            Upravil - haryk 17 Aug 2005 14:25:40

            Komentář


            • #7
              Lancii 037 nebereš jako dospělý Bčko? To byl první čistokrevný B speciál (pokud se nemýlím), byť s pohonem zadní nápravy

              Komentář


              • #8
                No nevím první bylo asi Audi, ale možná se tomu ještě neříkalo sk.B. Audi Quattro tuším jezdilo od roku 81 a přesto v se v roce 82 stal mistrem světa ve značkach Opel s typem Ascona 400.
                Jinak ano Lancia 037 byla čistokrevné Béčko, ale neřídil ho český pilot a tak to bylo asi myšleno. Prostě mimo Pavlíka tu nikdo jiný dospělé Béčko neměl.



                Upravil - pelikan 17 Aug 2005 22:10:44
                http://www.foxrallyteam.cz

                Komentář


                • #9
                  To Lucky_CZ:
                  Ano máš pravdu speciály sk.B neměly odpojování zadního difu. A tak zvláště na asfaltu byly na pohled atraktivnější a ve vracácích určitě i hbitější auta se zadním pohonem viz. úspěchy Renaultu R5 Turbo. Na šotolině to opravdu asi řešili prostě přidáním plynu.



                  Upravil - pelikan 17 Aug 2005 22:06:27
                  http://www.foxrallyteam.cz

                  Komentář


                  • #10
                    Jinak Pavlík jezdil opravdu čistokrevnou Audi Quattro A2. Pak už v Ingolstadtu postavily akorát tu zkrácenou verzi Audi Quattro Sport a z ní to okřídlené monstrum Audi Quattro S1.

                    http://www.foxrallyteam.cz

                    Komentář


                    • #11
                      quote:
                      Foly, teď jsi mě malinko vykolejil, ale já se nedám :-)) V roce 1986 st.č.16 Pavlík - Jirátko Audi Quattro A2 tř. B/12 (to A2 mě málem zmátlo :-))
                      http://www.rally-bohemia.cz/1986/slist.asp
                      a tady i obrázkově:
                      http://www.rally-bohemia.cz/1986/images/photogalery.asp
                      quote:
                      Myslím, že Pavlíkovo Audi ve Slušovicích bylo A-čko. Dospělé B (pro svět) u nás nejelo nikdy.
                      Upravil - haryk 17 Aug 2005 14:25:40
                      To máš jednoduché, co se nevešlo do tříd A 700, A 1600, A 1300, Š 120 LS a B 1600, jelo v našem mistráku v absolutním pořadí a nebo v B do 5000 na mezinárodních soutěžích.

                      Komentář


                      • #12
                        Škoda 130 LR byla podle mě stavěna podle pravidel sk.B. V roce 86 se v Boleslavi připravoval projekt rozšíření tohoto vozu. Blatníky byly podobného typu jako mělo Quattro. Postaven byl jeden nebo dva prototypy, ale kvůli zákazu sk.B z toho sešlo. S jedním vozem trénoval na Rallye Bohemia Shekar Mehta, ale nevím jestli to bylo v roce 86 nebo 87. Jeden z exemplářů pak výborně vodil po evropských rallyecrossových tratí Mirek Šefr. Takto rozšířená karoserie se pak použila i na typu Rapid a mladý Samohýl s tím jezdil okruhy.



                        Upravil - pelikan 17 Aug 2005 22:21:49
                        http://www.foxrallyteam.cz

                        Komentář


                        • #13
                          quote:
                          Lancii 037 nebereš jako dospělý Bčko? To byl první čistokrevný B speciál (pokud se nemýlím), byť s pohonem zadní nápravy

                          Nějak si nemůžu vybavit, že by u nás 037 jela. Takové vánoce bych si asi tenkrát nenechal ujít.

                          Komentář


                          • #14
                            quote:
                            Škoda 130 LR byla podle mě stavěna podle pravidel sk.B. V roce 86 se v Boleslavi připravoval projekt rozšíření tohoto vozu. Blatníky byly podobného typu jako mělo Quattro. Postaven byl jeden nebo dva prototypy, ale kvůli zákazu sk.B z toho sešlo. S jedním vozem trénoval na Rallye Bohemia Shekar Mehta, ale nevím jestli to bylo v roce 86 nebo 87. Jeden z exemplářů pak výborně vodil po evropských rallyecrossových tratí Mirek Šefr. Takto rozšířená karoserie se pak použila i na typu Rapid a mladý Samohýl s tím jezdil okruhy.



                            Upravil - pelikan 17 Aug 2005 22:21:49
                            U nás opravdu ve skupině B jezdily jen Škoda 130 LR a VAZ 2105 VFTS (viz např. moje stránky http://www.foltyn.cz/car/lada1600vfts.htm ). Ze zahraničí se objevily na Barumce ve třídě B :neplnokrevníci" Renault 5 Turbo a Opel Ascona 400, ale to nebyly kousky, které hrály svoje v MS, tj. Lancia Delta S4, Ford RS 200, Audi Quatro S1, Peugeot 205 Turbo 16, MG Metro 6R4 a Citroën BX TC Evolution.

                            Komentář


                            • #15
                              Foly: Rallye bohemia 1986, tým Bastos, posádky Snijers - Colebunders a Pregliasco - Cavalleri, obsadili 1. a 2. místo

                              Komentář

                              Working...
                              X