Nové vozy skupiny R začínají pomlau přibývat a proto jsem založil toto téma. Většinou se spekuluje jak by mělo rozdělení vypadat, jaké budou upravy a kde spadnou současné vozy. Ze všeho co jsem zatím kde přečetl a odvodil od výkonů nových R3, jsem vydedukoval následující rozdělení, které jsem se snažil nějak stručně a přehledně rozepsat. Pro převod současných vozů do nových skupin je zapotřebí znát asi toto:
- většina aut homologovaných ve sk.N jsou homologovaná také ve sk.A
- rozsah uprav sk.A je SHODNÝ pro všechny objemové třídy teda pro A5, A6, A7
- rozsah uprav sk.n je SHODNÝ pro všechny objemové třídy teda pro N1, N2, N3
záleží jen na stupni (rozsahu) homologace provedenou výrobcem.
To znamená že např. vůz značky XY homologovaný ve třídě A5 může mít rozsah uprav větší (sekvenčí převodovka, velké brzdy atd.) , než vůz značky AB homologovaný ve třídě A7 (třeba výrobce homologoval jen sériovou řevodovku, a sériové brzdy)
R3 - motor do 2000 ccm - rozsah úprav zhruba v rámci dnešních A (tedy úzká Áčka, ne Kit)
bodují - nově homologované vozy sk.R3
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třídy A7, asi beze výraznějších změn
- třídy N3, stejný objem, dle mého bude možnost doupravit vozy do stropu
třídy R3 ( tedy využít současné homologace třídy A7), nebo závodit v současném stupni uprav
R2 - motor do 1600 ccm - rozsah uprav zhruba uprostřed mezi N a A
bodují - nově homologované vozy sk.R2
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třídy N2, stejný objem, bude možné doupravit do stropu třídy R2
(tedy využít část uprav z homologace sk. A), nebo závodit v současném stupni uprav
R1 - motor do 1400 ccm - rozsah úprav shodný z dnešními vozy třídy N1
bodují - nově homologované vozy sk.R1
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třidy N1, měly by mít možnost jezdit v současném stupni uprav
Nevím však kde bych zařadil vozy S1600, A6 a A5?
V každém případě si myslím že k vozům S1600 ať pojedou v kterékoliv třídě, budou na 100% přiřazeny všechny vozy třídy A6, toto se dá usoudit zejména ze sbližování technických předpisů těchto tříd (například srovnání hmotností všech A6 a S1600 apod.).
- většina aut homologovaných ve sk.N jsou homologovaná také ve sk.A
- rozsah uprav sk.A je SHODNÝ pro všechny objemové třídy teda pro A5, A6, A7
- rozsah uprav sk.n je SHODNÝ pro všechny objemové třídy teda pro N1, N2, N3
záleží jen na stupni (rozsahu) homologace provedenou výrobcem.
To znamená že např. vůz značky XY homologovaný ve třídě A5 může mít rozsah uprav větší (sekvenčí převodovka, velké brzdy atd.) , než vůz značky AB homologovaný ve třídě A7 (třeba výrobce homologoval jen sériovou řevodovku, a sériové brzdy)
R3 - motor do 2000 ccm - rozsah úprav zhruba v rámci dnešních A (tedy úzká Áčka, ne Kit)
bodují - nově homologované vozy sk.R3
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třídy A7, asi beze výraznějších změn
- třídy N3, stejný objem, dle mého bude možnost doupravit vozy do stropu
třídy R3 ( tedy využít současné homologace třídy A7), nebo závodit v současném stupni uprav
R2 - motor do 1600 ccm - rozsah uprav zhruba uprostřed mezi N a A
bodují - nově homologované vozy sk.R2
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třídy N2, stejný objem, bude možné doupravit do stropu třídy R2
(tedy využít část uprav z homologace sk. A), nebo závodit v současném stupni uprav
R1 - motor do 1400 ccm - rozsah úprav shodný z dnešními vozy třídy N1
bodují - nově homologované vozy sk.R1
do této třídy by měly být přesunuty vozy:
- třidy N1, měly by mít možnost jezdit v současném stupni uprav
Nevím však kde bych zařadil vozy S1600, A6 a A5?
V každém případě si myslím že k vozům S1600 ať pojedou v kterékoliv třídě, budou na 100% přiřazeny všechny vozy třídy A6, toto se dá usoudit zejména ze sbližování technických předpisů těchto tříd (například srovnání hmotností všech A6 a S1600 apod.).
Komentář