Oznámení

Collapse
No announcement yet.

ALS

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • ALS

    Nevíte někdo jak,či na jakém principu funguje ALS.Vím k čemu slouží,ale na princip činnosti jsem slyšel teorií od vstřiku vody,po vstřik benzínu mimo cyklus či pozápaly po HU.Díky

  • #2
    Re: ALS

    Zjednodušeně řečeno jedná se o vstřikování benzinu a pootevření škrtící klapky ve chvíli, kdy máte ubráno. Benzin projde motorem a chytne až v turbu od rozpálených lopatek a tak ho udržuje roztočené (to jsou ty rány, které slyšíte z výfuku).

    Komentář


    • #3
      Re: ALS

      A ještě něco v čem nemám uplně jasno.Jde o to,že jsem tady někde v archivu četl,že ALS zvyšuje výkon motoru,což si myslim,že asi není pravda.ALS je dle mne jen vteřinová záležitost při ubrání plynu a při plném plynu to v činnosti není,nebo to je jinak?A neví někdo jak je to se vstřikováním té vody do válce motoru u wrc motorů?Děkuji

      Komentář


      • #4
        Re: ALS

        ALS nezvyšuje výkon, jen zkracuje reakce turba - minimalizuje "turbo díru" (Anti Lag System), která je tím větší, čím větší je turbo (nemusí se znovu roztáčet).

        Vstřikování vody do sání WRC je od sezóny 2006 zakázáno FIA. To výkon zvyšuje, zejména v horkém a suchém prostředí a ve velkých nadmořských výškách. Jedinou Škodovkou, která ho měla, byla Fabia evo 2, alespoň myslím.

        Komentář


        • #5
          Re: ALS

          Voda se do sání vstřikuje kvůli snížení teploty vzduchu za turbem a také proto, že se při odpaření rozloží na kyslík (který podporuje hoření) a vodík (který je netečný).

          Komentář


          • #6
            Re: ALS

            tedy při fší úctě, ale že se odpařením voda rozloží na vodík a kyslík..........
            a navíc na netečný vodík
            to mne tedy zajímá, jak vlastně fungují ty motory na vodík...

            Komentář


            • #7
              Re: ALS

              Netečně?
              Původně odeslal sloní kýta Zobrazit příspěvek
              ...jak vlastně fungují ty motory na vodík...
              ... a přeci se točí!

              Komentář


              • #8
                Re: ALS

                Původně odeslal Ludvík Otto Zobrazit příspěvek
                ...rozloží na kyslík (který podporuje hoření) a vodík (který je netečný).
                Řekl bych, Ludvíku, že tohle se nepovedlo. Na rozklad vody na kyslík a vodík by se potřebovalo poněkud jiné prostředí. Kdyby to takhle šlo, tak vlastně máme tohleto perpétum...

                Komentář


                • #9
                  info

                  Tak aby to snad bylo uvedený na pravou míru

                  Jak funguje Anti-Lag System (ALS)?
                  http://rally-irc.cz/rally/jak-funguj...ag-system.html

                  Vstřikování vody - jak to funguje:

                  http://rally-irc.cz/rally/vstrikovan...funguje-3.html

                  PetrWRC

                  Komentář


                  • #10
                    Re: ALS

                    Sorry všem, kterých jsem se dotk, ale není to z mé hlavy. Takto bylo přistřikování vody do motoru vysvětlováno např. u některých německých stíhaček za druhé světové války. (je pravda, že od té doby ale technický vývoj asi trochu pokročil)

                    Komentář


                    • #11
                      Re: ALS

                      Voda se rozhodně sama nerozloží na vodík a kyslík. To jde při teplotách kolem 3000°C a vysokém tlaku (zatím nerealizovatelné dlouhodobě) nebo elektrolýzou. A vodík netečný není, naopak skvěle hoří (a jeho hořením vzniká voda). Netečné plyny jsou jen Helium, Argon, Krypton, Xenon a Radon.

                      Voda se po vsříknutí do směsi odpaří, na její odpaření je potřeba velké množství tepla, které si voda vezme ze směsi a výrazně ji ochladí, tím se do válce vejde směsi více a zároveň díky nižší teplotě lze směs ve válci více stlačit, tj. můžeme si dovolit vyšší kompresní poměr aniž by došlo k samovznícení. Voda taky zpomaluje hoření a snižuje teplotu hoření (má vysokou tepelnou kapacitu). Zároveň nižší teplota prospívá všem součástem a taky produkci NOx (těch je v zásadě tím víc, čím vyšší je teplota hoření). Nižší teplota výfukových plynů samozřejmě má velký vliv na námáhání turbodmychadla. Výhody přináší ale jen při vysokém zatížení motoru. Navíc voda zvyšuje korozi. Doufám, že jsem to nepopletl

                      Komentář


                      • #12
                        Re: ALS

                        Tak jsem zjistil jednu docela zajímavou věc.Jedná se o to,že system als není aktivovaný jen při úplně ubraném plynu,ale i u částečně ubraném.Tedy aktivace při 0-60% ubraného a neaktivní při 61-100% otevření škrtící klapky.

                        Komentář


                        • #13
                          Re: ALS

                          což lze snad logicky vysvětlit tím, že ač motor "bez výkonu", turbo stále v otáčkách

                          Komentář


                          • #14
                            Re: ALS

                            Původně odeslal Mirek-607 Zobrazit příspěvek
                            ALS nezvyšuje výkon, jen zkracuje reakce turba - minimalizuje "turbo díru" (Anti Lag System), která je tím větší, čím větší je turbo (nemusí se znovu roztáčet).

                            Vstřikování vody do sání WRC je od sezóny 2006 zakázáno FIA. To výkon zvyšuje, zejména v horkém a suchém prostředí a ve velkých nadmořských výškách. Jedinou Škodovkou, která ho měla, byla Fabia evo 2, alespoň myslím.
                            Měla ho už i Octavia.....

                            Komentář

                            Working...
                            X