Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Turbodmychadla u WRC

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Turbodmychadla u WRC

    Děkuji všem za předešlé vysvětlení ohledně ALS a vstřiku vody,ale nemám úplně jasno v konstrukci těchto turb.Vím akorát,že tam používaj kuličková ložiska,ale zajímalo by mne proč a jaké další specifika ohledně použitých materiálů tyto speciální turbodmychdla mají.Vím,že to je dosti speciální dotaz,ale snad někdo o tom ví něco více.Děkuji

  • #2
    Re: turbodmychadla WRC

    No nerad bych se hádal, ale pokud se nepletu, tak kuličkový ložiska tam teda nejsou ... a turbo se maže tlakem oleje ...

    Ale pokud se pletu, rád se nechám opravit ...

    Komentář


    • #3
      Re: turbodmychadla WRC

      V závodních turbech by kuličková být měla. Alespoň jsem to tak někde viděl u IHI do Imprezy...

      Komentář


      • #4
        Re: turbodmychadla WRC

        To Mirek-607: Pak nechápu, že v sériovejch turbech kuličkový nestíhaj a používaj se kvůli vysokejm otáčkám fluidní ... a u závodek - TOP turb je to ok?

        Komentář


        • #5
          Re: turbodmychadla WRC

          Běžná ložiska takové otáčky nezvládnou, ale precizně vyrobená a patřičně drahá ano. A důvod? Tipuju menší ztráty, zejména při změnách zatížení.

          Komentář


          • #6
            Re: turbodmychadla WRC

            Proto,ze turrbodmychadlo dosahuje 290000otacek/min. by to zrejme zadne kulickove lozistko nevydrzelo. Pokud vim se tam pouziva hydrodynamicka kluzna lozistka. Je to to same jako na klikove hridely ale ty materialy jsou tam samozrejme jine.

            Komentář


            • #7
              Re: turbodmychadla WRC

              A proč by ne, vydrželo, jen je drahé. Proto se nepoužívá u běžných osobáků, ale i do těch lze koupit.

              Trochu jsem hledal... Turbo s kuličkovými ložisky má výhody, má menší ztráty, lépe se roztáčí, snese větší zatížení, potřebuje míň mazat a snese mnohem menší tlak oleje, netrpí rozběhy a doběhy. Jen je prostě drahé a (asi) bude potřebovat chladit vodou, protože oleje přes něj nejde tolik.

              Kuličková ložiska používá např. řada turbodmychadel Garrett GT, HKS GT, APS DR, IHI VF a další...

              Komentář


              • #8
                Re: turbodmychadla WRC

                Zase jsem chytrejsi, to jsem nevedel.

                Komentář


                • #9
                  Re: turbodmychadla WRC

                  Původně odeslal Mirek-607 Zobrazit příspěvek
                  Kuličková ložiska používá např. řada turbodmychadel Garrett GT, HKS GT, APS DR, IHI VF a další...
                  Turbo s kuličkovými ložisky a vodním chlazením má v sérii např. Impreza Spec.C už od modelu N11, t.j. od roku 2005.
                  Naposledy upraveno stanis; 20-11-07, 20:11. Důvod: zkrácení citace

                  Komentář


                  • #10
                    Re: Turbodmychadla u WRC

                    Tak jsem zjistil,že v turbodmychadlech WRC je hřídel i s turbínovým kolem vyrobena z těžko opracovatelného titanu,který je tak tvrdý,že se nechá jen brousit a proto ta cena je tak vysoká.Napadá mě,že by z toho titanu mohlo být vyrobeno i to kuličkové ložisko.

                    Komentář


                    • #11
                      Re: Turbodmychadla u WRC

                      No, z titanu to asi není. Je to z nějaké titanem vysoce legované oceli nebo slitiny. Když se ale řekne, že je to z titanu, tak to líp vypadá (třeba z hliníku se taky nic nevyrábí, ten se používá jen v elektrotechnice, ve strojařině jsou to slitiny s jinými kovy - hořčík, křemík a tak kde je hliníku většina) Obrábí se to blbě proto, že titan strašně špatně vede teplo a při obrábění by mohl shořet (známé jsou třeba případy titanových požárů z proudových motorů L-39 Albatros, kdy vlivem tečení materiálu (vysoké teploty a veliké zatížení odstředivou silou) mohlo dojít ke kontaktu lopatkového kola se statorem a následnému okamžitému shoření celého kola - třením vzniká teplo, k tomu malá tepelná vodivost plus velký přísun kyslíku).

                      Z čeho se dělají kuličková ložiska na turba nevím, ale podle mě jde o ocel, jen vhodně legovanou a zpracovnou.

                      Komentář

                      Working...
                      X