Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Výfuk

Collapse
X
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Výfuk

    ahoj vsem
    rad bych se poradil ohledne vyfuku s odbornikama, kterych je na tomto serveru nepochybne mnoho..
    vlastnim R19 1,8 16V v zakladu 140k coz je si myslim pomerne slusne, ale k veci..
    rad bych upravil vyfukove potrubi a to tak abych co mozna nejvice navysil vykon/toc.moment (resp. par konicku navic) je to vubec realne?
    samozrejme ze bych mohl mit od svodu trubku az dozadu a tam z posledniho tlumice ven ale bojim se ze to bude spise ke skode nez k uzitku..zrejme by se zvedl jen hluk ale vykon by asi klesl..nekde jsem cetl ze klasicke motory bez preplnovani potrebuju ve vyfukovem systemu "protitlak" a naopak ze u turbomotoru jsou jakekoliv tlumice v potrubi nezadouci..tak nevim co je na tom pravdy
    ..chtel bych znat vase nazory i treba co se tyce materialu a nekde jsem se dokonce docetl o pouziti rezonatoru ve vyfukove soustave
    vyfuk se sklada: svody - prvni dil vyfuku - katalyzator - druhy dil vyfuku (stredovy tlumic a cca o pul metru dal je do strany vyvedena "zhaseci komora") - koncovy dil vyfuku (tlumic)
    ..kdyz se zvedne hluk tak bych chtel aby se zvedl i o malinko ten vykon....
    diky za vase reakce

  • #2
    Re: Výfuk

    Ahoj no nevím, asi bych se do toho moc nepouštěl. Pamatuji si jak (myslím, že honza vaňáč, ale nejsem si jistej) dal na svýho Peugeota Nkovej vejfuk (bez úpravy řídící jednotky a výměny vaček, prostě na seriovej motor) a na brzdě měl o 12!! koní míň, než má to auto v serii..prostě vejfuk byl spočítanej na motor s ostrými vačkami a upravenou řídící jednotku a takhle prostě nefungoval.....bejt tebou tak to nechám být a nebo maximálně koupím od nějaké tuningové firmy, kdy je vejfuk počítanej na seriovej motor...ale s moc koněma navíc nepočítej.....určitě to nebude úměrný vynaloženej částce...

    Komentář


    • #3
      Re: Výfuk

      hmm, to me teda moc nepotesilo....
      ja myslel ze co mozna nejvice zpruchodnim vyfuk a ono nic :-P
      a co kdybych nechal jen katalyzator a pak uz jen trubku ke koncovemu tlumici???

      Komentář


      • #4
        Re: Výfuk

        Bude to dělat randál a nepojede to

        Komentář


        • #5
          Re: Výfuk

          Protitlak je potřeba u 2-dobého motoru kvůli výplachu válce. U 4-dobého motoru čím menší protitlak tím lépe, turbo neturbo.

          Navrhnout výfukové a sací potrubí není nic jednoduchého. Uvnitř probíhá v podstatě soubor tlakových pulzů o různých frekvencích. Tyto dynamické jevy jsou závislé nejen na otáčkách motoru, ale také i na teplotě plynu (rychlost zvuku roste s teplotou). V případě výfukového potrubí s katalyzátorem s jeho exotermickou reakcí tak máme o problém navíc. Dneska se to již normálně spolehlivě řeší simulacemi, ale cena inženýra, softwaru a měření na brzdě není nic levného...

          V tomto případě bude o trochu těžší dolovat koně navíc, protože u Tvého motoru už je poměr 140k/1,8L dobrý na sériové auto a výfukový systém bude už sám o sobě dobře vyladěn. Proto jakýkoliv neodborný zásah povede patrně ke zhoršení vlastností - ať už výkonových tak akustických. Pokud ale netrváš na plnění hlukových limitů, lze experimentováním dosáhnout nějaký nárůst výkonu. Hele, zkus vykuchat katalyzátor a uvidíš.

          Komentář


          • #6
            Re: Výfuk

            Taky jsem chtěl upravit obdobným způsobem podobný auto - Mazdu 323F, a po mailové konzulatci s Mr. Cimbu jsem zavrhl cip tuning a dospěl k řešení laďák od Remusu + sportovní filtr, ale kolik koní ti to přidá to nevím (tak do 5% - možná). Aby mě Mr. Cimbu nepranýřoval, on mi jen nedoporučil ten chip tuning.
            Ale nakonec nic nebylo, dostal jsem služební auto a stávající jsem dal ségře... něky příště :-) ale až něco spácháš tak dej vědět, zajímal by mě výsledek! Díky.

            Komentář


            • #7
              Re: Výfuk

              kluci, diky za reakce..
              ja ma prozatim na aute nainstalovany sportovni vzduchovy filtr od K&N stal 2600kc a je presne na tento motor...
              co se tyce toho vyfuku, tak na plneni hlukovych limitu rozhodne netrvam..zastavam nazor kdyz to rve tak at to taky jede...ne jak nejaky pudinkari s fackem co rve a nejede..
              ten katalyzator bych mohl zkusit dat pryc to je pravda...ale..nahradit jenom holou trubkou nebo tam dat aspon rezonator???
              diky

              Komentář


              • #8
                Re: Výfuk

                Ten rezonátor je víceméně jen hodně průchozí tlumič, tudíž je skoro jedno jestli tam bude holá trubka nebo rezonátor, jen s tím že ten rezonátor ten zvuk trošku zkultivuje...
                Honza Šnábl
                www.sik-foto.estranky.cz

                Komentář


                • #9
                  Re: Výfuk

                  Námitka - není to jako trubka, protože má jiný objem. Já bych ho tam nechal...

                  Komentář


                  • #10
                    Re: Výfuk

                    Kdyz rezonátor tak misto prostredniho tlumice,kat nahradit trubkou.Jinak pokud by jsi chtel opravdu docilit nejakeho narustu koni tak by si musel nechat udelat svody uz od hlavy 4do 1 a pak pokracovat trubkou s rezonatorem a nejakym zadnim dilem jinak jen samotny zadni dil je vlastne uplne na nic dela to randal a jede stejne(vlastni zkusenost)samozrejme na brzde sem s tim nebyl ale pocitove necitim rozdil.

                    Komentář


                    • #11
                      Re: Výfuk

                      Původně odeslal mckoci Zobrazit příspěvek
                      kluci, diky za reakce..
                      ja ma prozatim na aute nainstalovany sportovni vzduchovy filtr od K&N stal 2600kc a je presne na tento motor...
                      co se tyce toho vyfuku, tak na plneni hlukovych limitu rozhodne netrvam..zastavam nazor kdyz to rve tak at to taky jede...ne jak nejaky pudinkari s fackem co rve a nejede..
                      ten katalyzator bych mohl zkusit dat pryc to je pravda...ale..nahradit jenom holou trubkou nebo tam dat aspon rezonator???
                      diky
                      Bez úpravy hlavy podle mě vůbec nemá cenu výfuk dělat, někdo na seriový motor výfuk vymyslel a myslim že nikdo z nás chytřejší nebude než ten inženýr, ale pokud bys upravil hlavu resp. plnění motoru pak už by seriový výfuk nestačil a musel by si s ním něco udělat aby si dokázal motor lépe vypláchnout. Hodně zásadní věc je správná délka a poskládání výfukových svodů podle toho jak pálí motor.
                      http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                      Rally Fans Mariánské Lázně

                      Komentář


                      • #12
                        Re: Výfuk

                        Nemas pravdu. Výfukova soustava je totiz velky zdroj ztrat motoru. Musi se dodrzet hlukove a emisni limity a to samozrejme vede ke "zbytecnemu" skrceni motoru a snizovani vykonu, potazmo zvysovani spotreby. Seriovy tlumic je vzdy velky kompromis kde je take velkym faktorem cena. Takze pokud nekoho netrapi emise, vyssi hlucnost a cena, tak vzdy lze dosahnout vyssiho vykonu.

                        Co se tyka te hlavy tak nemas uplnou pravdu. Mnohem dominantneji vystupuje soustava vacka-vyfuk, nez hlava-vyfuk. Takze pokud nekdo chce nove sportovni vyfukove potrubi tak by mel investovat zaroven do adekvatni vacky. Vymena vacky za jinou nez na jake bylo pocitano vyfukove potrubi povede k rozhozeni soustavy. Pozdejsi upravy hlavy sice zlepsi vyplach, ale na casovani a s tim spojenou dynamiku pulzu ve vyfuku moc neovlivni.

                        Obecne nejvetsi narust vykonu dosahneme upravou (vyplyva z DOF, ktere jsem delal na nekolika motorech; serazeno od vetsiho po mensi):
                        - vacka
                        - sani
                        - vyfuk
                        - hlava


                        U hlavy zalezi na stupni upravy, takze muze mit i vetsi prinos nez vyfuk. Takze pokud upravovat vic veci tak v techto balicich:

                        vacka
                        sani - vacka
                        sani - vacka - vyfuk
                        sani - vacka - vyfuk - hlava


                        Ale to se bavime o profi pristupu. Co se tyce toho samo-domo tuningu R19 tak zmenseni restrikci ve vyfuku vidim jako vhodny krok.

                        2 SloniKyta> Mas pravdu. Ten stredovy dil nechat pokud je to derovana trubka. Odpor ma minimalni a tlumi ten nejvetsi randal. Jejim odstranenim se da vic ztratit nez ziskat.

                        Komentář


                        • #13
                          Re: Výfuk

                          takto nejak schematicky vypada vyfukova soustava....takze na cem se tedy shodneme?

                          Komentář


                          • #14
                            Re: Výfuk

                            Momentálně na něčam takovém taky pracuju a zjistil jsem , že někdy není moc dobrá katalizátor dávat pryč.Může se klidně stát, že ti auto nebude chtít skoro vůbec jet, protože lambda bude dávat uplně jiné hodnoty a tím se ti změní i vstřikování směsi například, že bude příliš bohatá a auto bude jenom kuckat a střílet.
                            Já jsem zkusil dát lepší řídící jednotku a lehce nabroušené vačky tak už to je všechno na jiné úrovni.Výfukové plyny potřebují i nějaký malý odpor a ten jsem udělal tak, že jsem na výfukové potrubí o průběru 55mm, ze kterého jsem odstranil vše použil rezonátor o průměru 50mm a na konci výfukovýho potrubí jsem použil průchozí absorbční tlumič.Auto teď má o málo větší výkon,na brzdě motor sice nebyl,ale testuju to vždy na stejném úseku,který si měřím.Pokud máš dost času a trpělivosti tak se s tím chce pohrát a zkoušet různé varianty,taky jsem tam toho různě navyměňoval a nakonec jsem došel ke správnému řešení,které přispělo ke zvýšení výkonu.Ze všech článků co jsem si prostudoval lze výrobou správného výfuku získat 5-15 kW.Kdyby jsi měl dost peňěz tak ještě můžeš zkusit samozřejmě svody 4-1,ale to by pak chtělo měnší úpravu jednotky nebo nějakou jinou jednotku a ty vačky a popřípadě udělat pořádně hlavu.Všechno krásně slícovat a vyleštit a třeba hlavu i malinko snížit.

                            Komentář

                            Working...
                            X