Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Škoda WRC EVO II

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Škoda WRC EVO II

    Zkusme se tady trochu pobavit o srovnání Škody s konkurencí.
    Podle toho jak to Tondovi a Kendovi zrovna nejede tak čtu hodně kritiky na Škodu - Je to opravdu v autě?
    Myslím, že už máme dost informací, z kterých můžeme na toto téma čerpat. Například srovnání výkonů na loňských a letošních autech u jezdců např.elecour, A.McRae, Loix, Schwarz,Thiry .
    Podle mého názoru se nikdo přechodem na jiné auto nezlepšil. Ale někteří z Vás mají jiný názor a ten nás určitě zajímá.


  • #2
    To je zajímavý názor, na který nejsem schopen zareagovat. Vím najisto, že rozdíl v motoru tam je, i když oproti EVO I je EVO II opravdu skok o dost velký výkon.
    Co jsem však nevěřil svým očím, byl článek o nových jezdcích na rally.sk, kde si Toni dokonce libuje, jak je ten škodovácký motor výkonný?!?!?! A Armin se údajně svěřil, že Hyundai na tom s výkonem motoru není vůbec lépe.
    Tak nevím...
    Ale vím, že škodovka má nejméně techniků a mechaniků ze všech týmů. A kdesi se to projevit musí!

    Komentář


    • #3
      quote:
      To je zajímavý názor, na který nejsem schopen zareagovat. Vím najisto, že rozdíl v motoru tam je, i když oproti EVO I je EVO II opravdu skok o dost velký výkon.
      Co jsem však nevěřil svým očím, byl článek o nových jezdcích na rally.sk, kde si Toni dokonce libuje, jak je ten škodovácký motor výkonný?!?!?! A Armin se údajně svěřil, že Hyundai na tom s výkonem motoru není vůbec lépe.
      Tak nevím...
      Ale vím, že škodovka má nejméně techniků a mechaniků ze všech týmů. A kdesi se to projevit musí!

      Tím jsem chtěl říct, že je rozdíl mezi výkonem motoru 206ky a Xsary (jsou nejvýkonější) a EVO II a velký skok je k EVO I. Ta měla jen těsně těch 300 koní!!! Ostatní mají cca 340 až 360 HP.

      Komentář


      • #4
        Taky škodovka doplatila na dodavatele motorů! Ten MIS je hodně slabý!!! A na Lehmanna zase škodovka nemá prachy, protože ten by z toho motoru dostal víc, ale je moc drahý!
        Navíc v Motorsportu celý podzim nefungovala brzda atd.

        Komentář


        • #5
          Mám za to že výkon je u všech omezený na 300 HP !!! Jak tedy může mít někdo 360 HP ? Týmy se snaží motor vyladit tak, aby ten výkon 300 HP byl v co nejširším rozsahu otáček spolu s kroutícím momentem, který není nijak omezen a dosahuje hodnot kolem 600 Nm. Už jsem se nad tím taky zamýšlel, že se dá těžko měřit aktuální výkon vozu, ale papírově je omezen na 300 HP. Je mi ale taky jasný, že různé programy řídících jednotek mohou poskytovat růrný výkon. Viz přepínání mezi přejezdovým a závodním režimem na které doplatil loni na Bohemce Venca Pech.
          MravenecZ

          Komentář


          • #6
            Výkon je samozřejmě omezený na 300HP, od toho je tam montován restriktor. Někde jsem četl, že například sériový Lancer určený k přestavbě má docela vyšší výkon, než výsledné N-ko s povinným restriktorem.
            Jinak Janeba se k tomuto tématu vyjadřoval ve smyslu, že výchozí motor 1,8 20V není úplně ideální, protože úprava na 2l se vzhledem k malé rozteči válců musí provádět zvýšením zdvihu. Také údajně ladiči nemají takové zkušenosti s 5-ti ventilovou technikou, nicméně dle jeho vyjádření není motor v zásadě špatný.
            Jinak výsledky Škodovky jsou podle mého názoru především dány kvalitou jezdců a technika nehraje příliš výraznou roli (navíc to, co je nedostatkem na jedné rally může být na jiné výhodou - dlouhý zadek, jiný průběh momentu...) Z ostatních jezdců si myslím např. Makinen polepšil, protože Impreza je vyladěná narozdíl od zcela nového Lancru (alespoň loni mi připadalo, že se s novým modelem zhoršil)


            Komentář


            • #7
              quote:
              quote:
              To je zajímavý názor, na který nejsem schopen zareagovat. Vím najisto, že rozdíl v motoru tam je, i když oproti EVO I je EVO II opravdu skok o dost velký výkon.
              Co jsem však nevěřil svým očím, byl článek o nových jezdcích na rally.sk, kde si Toni dokonce libuje, jak je ten škodovácký motor výkonný?!?!?! A Armin se údajně svěřil, že Hyundai na tom s výkonem motoru není vůbec lépe.
              Tak nevím...
              Ale vím, že škodovka má nejméně techniků a mechaniků ze všech týmů. A kdesi se to projevit musí!

              Tím jsem chtěl říct, že je rozdíl mezi výkonem motoru 206ky a Xsary (jsou nejvýkonější) a EVO II a velký skok je k EVO I. Ta měla jen těsně těch 300 koní!!! Ostatní mají cca 340 až 360 HP.
              ZDENA nesuhlasim s vykonom 340-360 koni.A podla mna Xsara najlepši motor nemá.Neviem v čom je dobrá a taká rychla ale motorom to nie. Skoda EVO II ma lepsí motor.

              Komentář


              • #8
                quote:
                Mám za to že výkon je u všech omezený na 300 HP !!! Jak tedy může mít někdo 360 HP ? Týmy se snaží motor vyladit tak, aby ten výkon 300 HP byl v co nejširším rozsahu otáček spolu s kroutícím momentem, který není nijak omezen a dosahuje hodnot kolem 600 Nm. Už jsem se nad tím taky zamýšlel, že se dá těžko měřit aktuální výkon vozu, ale papírově je omezen na 300 HP. Je mi ale taky jasný, že různé programy řídících jednotek mohou poskytovat růrný výkon. Viz přepínání mezi přejezdovým a závodním režimem na které doplatil loni na Bohemce Venca Pech.
                To, že výkon je omezen papírově omezen, neznamená, že není větší!!! Jinak samozřejmě mít v co nejširším rozsahu výkon 300 koní je blbost, která není dosažitelná. Navíc, pokud motor dává těch 360 koní, tak proč by je nevyužívali. Není to kontrolovaltelné!!! FIA to omezila restriktorem v sání turbodmychadla a už si nedělá problémy s tím, jestli tam tolik je, nebo o málo víc. Hlavní smysl tohoto omezení byl a je, aby se z WRCéček nestaly podobné smrtící rakety, jako dřív auta sk. B.

                Komentář


                • #9
                  R-GLASS když tomu nerozumíš, tak nemluv!!! Můžu ti říct, že o těchto motorech toho vím víc, než si myslíš!!!

                  Komentář


                  • #10
                    To Zdena: Opravdu si nemyslim, že by měl někdo u WRC výkon větší než je těch 300 HP. To že se kontroluje restriktor a výkon motoru o tom nepochybuju. To že to není vidět na eurosportu je jiná věc. V MS se podávají protesty kvůli jinejm maličkostem, jako třeba nižší výška auta. To by bylo křiku kdyby se zjistilo že někdo nepoužívá restriktor a má větší výkon v HP. Myslím že to nasvědčuje i aféra, kterou si před lety odbyla Toyota s restriktorama. Samozřejmě dál trvám na tom, že se konstruktéři snaží o to, aby byl vysoký výkon spolu s kroutícím momentem k dispozici v co nejširším pásmu otáček. Jestli si někdy viděl nějaký grafy těchto křivek, tak nevým o čem je řeč. A proč je Xsara tak rychlá ? To je otázka. Na šotolině nějak extra nezazářila a tak můj názor je, že hlavně kvůli super vyladěnému podvozku, rozložení hmotností a v neposlední řadě i díky kvalitním pilotům.
                    MravenecZ

                    Komentář


                    • #11
                      quote:
                      R-GLASS když tomu nerozumíš, tak nemluv!!! Můžu ti říct, že o těchto motorech toho vím víc, než si myslíš!!!
                      Samé vykričníky.Ved som nevyrušoval že mam byt ticho. )
                      Nesuhlasim opat 360 koni lebo ich tam uz vedia natlacit 390. Ale to nie je cesta a v tímoch to vedia a ked si odbornik tak to vieš aj ty. Zdena cielom su Nm.
                      Už budem ticho )

                      Komentář


                      • #12
                        Zdeno: Jestli jsi odborník na motory, tak rád se něčemu přiučim. Povídej co a jak, jak je to s těmi programy, jak se měří a v čem je tedy rozdíl mezi motory. Možná máš lepší informace než já. Ale zatim si mě nepřesvědčil.
                        MravenecZ

                        Komentář


                        • #13
                          Asi bych měl mlčet, když motorům tolik nerozumím, ale.... Taky mi přijde divné, že v takové konkurenci by si týmy mezi sebou tolerovali rozdílní počet HP! Asi přesně 300 jich tam neni, ale že by to byl nárůst až 60 HP?!

                          Komentář


                          • #14
                            Jak je to s vykonem motoru nevim a tezko se to dozvime podle pravdy.
                            Jinak co se tyka ambici Skody s EVOII - tri tymy Skoda, Hyundai a Mitsubishi budou pouze body paberkovat a Skoda jich podle me ziska nejmin, bohuzel ...

                            Komentář


                            • #15
                              quote:
                              quote:
                              R-GLASS když tomu nerozumíš, tak nemluv!!! Můžu ti říct, že o těchto motorech toho vím víc, než si myslíš!!!
                              Samé vykričníky.Ved som nevyrušoval že mam byt ticho. )
                              Nesuhlasim opat 360 koni lebo ich tam uz vedia natlacit 390. Ale to nie je cesta a v tímoch to vedia a ked si odbornik tak to vieš aj ty. Zdena cielom su Nm.
                              Už budem ticho )

                              Ne, R-GLASS, promiň, jestli jsem tě urazil, nemám nic proti tobě.
                              Jen na okraj je však třeba říct, že výkon motoru = kroutící moment motoru * úhlová rychlost otáční klik. hřídele. Tedy výkon a krouťák jsou svázané veličiny!!!
                              Pokud tedy je nějakým týmem oficiálně udán kroutící moment např. 600N.m při 3250 ot/min, znamená to, že při těchto otáčkách má motor výkon 204,2 kW, tedy asi 277 koní. Pokud se jim však podaří dosáhnout tohoto kroutícího momentu např. při 4000 ot/min, vychází z toho výkon 251,3 kW - 341 koní!!!
                              Konstrukčně to pro motor není problém, zvýšit otáčky max. kroutícího momentu. Pokud však musí motor odevzdávat daný kroutící moment při 4000 ot/min, musí na jednu otáčku motoru nasát stejné množství směsi do motoru, jako při těch 3250 ot/min. Tedy v absolutní hodnotě si motor musí nasát více směsi. Tomu ale právě brání ten restriktor, který vlastně zvyšuje odpor v sání turbodmychadla a to není schopno dodat potřebné množství vzduchu a následně směsi. Přesto se stále výkon těchto motorů zvyšuje. Stále se totiž zdokonalují ostatní komponenty motoru - hlava, turbo (používá se spec. s otáčkami až 180 000 ot/min), systémy ALS, vstřik. motoru atd. Samozřemě jsem nestál u brzdy, když měřili výkon jednotlivých motorů WRC, ale v odborných kruzích se to časem roznese.
                              No, tak aspoň něco jsem napsal...

                              Komentář

                              Working...
                              X