Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Bezpečnostní rám

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • starej pes
    replied
    Re: BMW e36 318is

    Rebbyman: Já myslel ty další rady na úpravy.Rám je jasnej

    Zanechat komentář:


  • Rebbyman
    replied
    Re: BMW e36 318is

    Původně odeslal starej pes Zobrazit příspěvek
    Nejlepší je otevřít homologační list a začít tvořit.Jakákoli rada může bejt proti homologaci a seš v jeteli.
    To není úplně pravda. Existují tři cesty
    • koupit rám od výrobce vozu (tedy pořídit fabrický rám) - ten je vyroben dle homologačního listu.
    • postavíte rám sami (necháte si postavit), ten pak ovšem musíte stavět podle přílohy J (tedy nikoliv podle homologačních listů)
    • Třetí metoda je zakoupení rámu od společnosti, která má razítko od FIA na výrobu homologovaných rámů (např. anglický RollCages, tuším, že je v Česku zastupuje Vojta Štajf) Takový rám má homologaci FIA a vychází z homologačního listu k automobilu.


    Jinými slovy - vyrobit si sám rám dle homologačního listu není dobrý nápad. Jako příklad dám naše Clio v Nku. V homologačním listu je rám homologovaný výrobcem pro skupinu A (R3). Nicméně tloušťka trubek neodpovídá požadavkům pro samovýrobu (dle přílohy J), takže pro Nko by takový rám neprošel (průměr trubky hlavního i pomocného oblouku).

    Zanechat komentář:


  • Metiu
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Aha.. ďakujem, už to vidím, ak by to niekoho zaujímalo -> http://lukr.rajce.idnes.cz/Skoda_Fav...MTX_-_Metalex/
    Nieje to môj album.

    Netušil som, že Metalex vyrábal rámy.. musím na svojom pozrieť tie logá na pätkách.

    Zanechat komentář:


  • Vrátníček
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Já mám dojem, že je to MTX rám do prvních favoritů. V jednom našem autě byl taky, pak jsme ho museli po zákazu vymontovat a dát ocelový.

    Zanechat komentář:


  • Metiu
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Trochu odbočím, vedel by niekto povedať pôvod tohto rámu?
    Je to dural, (údajne) z MB stavaný na kopce. Spojky podľa J, na ráme nieje žiadny štítok ani smerodajná nálepka. Spracovanie veľmi pekné, rozhodne nejde o domácu výrobu.

    02022013061.jpg

    02022013060.jpg

    Neriešte prosím pevnosť ani nič podobné, zaujíma ma len pôvod/výrobca (heigo to nieje). Ďakujem

    EDIT: Len doplním, že ide o rám do fav/fel.
    Naposledy upraveno Metiu; 13-05-13, 13:11.

    Zanechat komentář:


  • starej pes
    replied
    Re: BMW e36 318is

    Nejlepší je otevřít homologační list a začít tvořit.Jakákoli rada může bejt proti homologaci a seš v jeteli.

    Zanechat komentář:


  • marecek59
    replied
    BMW e36 318is

    zdravím všechny

    chtěl bych radu kde si nechat homologovat ram? mam dle přiručky J... od společnosti Trojančík RACING...
    a další rady s upravama diky

    Motor 18is 103Kw/140koní
    Upravena hlava
    ventily+ pružíny a kanaly snížena o 0,3mm
    vačky 292/292

    lechce odlechčen setrvačík + keramicka spojka....
    nerezové svody + trubka o pruměru 60,3mm až do zadu kde to je zakončené tlumičem... s pruchozí dirou...

    Zanechat komentář:


  • SEATibizaKITcar
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Ano ano Fazzy viem len som nevedel že sa robia aj take 51mm myslel som že je to neštandardizovany rozmer

    Zanechat komentář:


  • Fazzy
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    SEAT: Tyhle trubky s hybridnimi rozmery se delaji bezne. Jsou levne a dobre dostupne.. Na ram se ale pouzivaji tzv. presne trubky, o kterych pise STIG

    Zanechat komentář:


  • SEATibizaKITcar
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Ono ten no problem som písal preto, lebo reher64 sa pýtal, či by to bol problem..nepýtal sa na bezpečnosť ..a pokial rám nebude mať papiere, prečo by tam nemohol dať 51x2..ked chce, može aj 18x1,5 ..to už je jeho vec nakolko si váži svoj život ale ono na druhej strane nemyslim si že 51x2 je natolko odlišna od 50x2 minimalny rozmer..jedine mi neide do hlavy kde vyrábaju taký blbý rozmer

    Zanechat komentář:


  • gram
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    setrit penize na ramu je nejvetsi blbost... a ty sroubovany no nevim... kdyz jezdit zavody tak na urcite urovni, koupit zavodni auto a ne predelat osobni jednou na zavod a jednou do provozu, co kdyz to pak clovek roseka, do prace bude jezdit na kole?? Samozrejme je mi jasny ze ne vsichni si to muzou financne dovolit, ale zdravi a zivot je priorita cislo jedna!!!!

    Zanechat komentář:


  • finn
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Už několikrát jsem si tady přečetl názor že na amatérských závodech stačí takový nebo makový rám a že je tam nižší riziko než u velkého mistráku. To jsou stromy a zdi u amatérů měkčí? Je pravda že obecně by se asi dalo říct, že absolutní rychlosti jsou závislé od techniky a ta většinou je lepší na MMČR. Ale ne vždy se bourá při absolutní rychlosti. Šetřit na rámu může jenom ten komu se ještě nic nestalo!! Viděl jsem auto Karase po Radouni a vsadil bych se že rám do dalšího auta kluci určitě šidit nebudou (tím netvrdím že měli špatný, ale že ví na co v autě je).

    Zanechat komentář:


  • STIG
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Píšeme o materiálu podle přílohy J,to znamená nelegovaná uhlíková ocel,bezešvá tažená za studena,obsahující max.0,3%uhlíku
    hlavní nebo boční oblouky 45x2,5 nebo 50x2
    boční půloblouky a ostatní 38x2,5 nebo 40x2
    V tomhle materiálu mají trubky přesný rozměr.
    Naposledy upraveno STIG; 07-07-11, 08:10.

    Zanechat komentář:


  • SEATibizaKITcar
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Pokial to bude bez papierov tak absolutne no problem

    Zanechat komentář:


  • reher64
    replied
    Re: Bezpečnostní rám

    Ahoj měl bych dotaz. Našel jsem firmu z který by jsem mohl odebrat trubky na rám za super prachy, ale mají na vedlejší oblouky dobrý rozměr. Na hlavní oblouk už ale ne. Mají buť 44,5x2,5 nebo 51x2. Myslíte že by byl problém stím že u prvního rozměru by byla trubka o 0,5 mm menší na D, nebo u druhého že by byla o 1 mm větší na D ? Předem dík za odpovědi.

    Zanechat komentář:

Working...
X