Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Škoda 110R na 130RS

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Jourin
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Hanz: koukam ze jsi byl v roce 2009 prorokem... Skoda 130LR/H opravdu prijela na renovaci do do CR ale az v roce 2012 a s ni i okruhovy Rapid 130H o kterem tady byla rec plus dalsi dve zajimavy auta :-)

    DSC_3704.jpeg DSC_3710.jpeg

    Pokud vas to zajima tak vice fotek a kratky clanek je tady: http://skoda-virt.cz/cz/clanky/histo...0-h-a-130lr-h/

    Zanechat komentář:


  • Duffy
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Jak ten nápad nakonec dopadl? Jen to tím nápadem skončilo nebo se to fakt realizovalo?

    Zanechat komentář:


  • hanz
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Luky_CZ:

    Myslím si ,že jeden originál LR/H(sedan) je doveženej na renovaci i do ČR
    Jinak co vým tak se tam dávala 1300 s 5x uloženou klikou cca 105Kw

    Zanechat komentář:


  • Chalupar
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Pokusím se něco zjistit , kolik bylo těch kusů . Uvidíme , snad se to podaří.

    Zanechat komentář:


  • pelikan
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Kolik bylo kusů nevím, to by bylo lépe se obrátit někam pod komín. Můj táta v tom figuroval opravdu jen co se týká designu těch nafouknutých blatníků, předního spojleru a zadního křídla. Pak už to šlo mimo nás. Předpokládám, že aut bylo víc, myslím, že odlišnost od základního modelu nebyla nijak výrazná. Určitě nejvíc by o tom měl vědět pan Kotek, tehdejší šéf továrního týmu.
    Jinak já tě odviňoval, že to prohlašuješ za výmysl spíš jsem to napsal pro ty mladší, aby si nemysleli, že to je nějaký tuningový výmysl.

    Zanechat komentář:


  • Luky_CZ
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Já přeci netvrdil že je to výmysl A jsem rád že jsem se zase něco dozvěděl, nějak mě nedocvaklo že homologace pro soutěže nebyla díky zrušení skupiny B. A taky jsem nevěděl že LR/H byl vyroben pouze jeden kus (jestli jsem to teda dobře pochopil?)

    Zanechat komentář:


  • pelikan
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Původně odeslal Luky_CZ Zobrazit příspěvek
    130LR/H byla vlastně evoluce klasické 130LR, se širokými laminátovými blatníky. Jezdil to na okruhu Samohýl, pak něco v rallycrossu, pro soutěže nebylo homologováno. Proto mě překvapilo, že tuším v Krumlově jela v legendách tahle široká LR/H, tedy auto, které tam nepatří.

    [ATTACH]3170[/ATTACH]

    130RH byl široký rapid s podobným bodykitem jako LR/H, tedy jak píše Foly. Jezdilo to v Německu Veedol Cup, kde jezdila nehomologovaná auta. Některé technické detaily tohoto vozu (např. zadní náprava) nejsou přesně známy, auta je jen pár fotek a technická dokumentace snad žádná. Ale někde v německu je údajně zrenovovaný originál
    Ono to je trochu jinak s tou LR/H. Původně byla vyvýjena pro rally, na designu se podílel můj táta a jako malej jsem byl svědkem toho jak se to dělalo u nás v garáži. Tehdy jsem byl malej a tak jsem se moc nestaral o to co táta plánuje za práci a tak mě jednoho už zasněženýho dne překvapilo, že před námi zastavil autobus továrního týmu AZNP Mladá Boleslav, kteří nám cestou na RAC rally přivezli holou sériovou kastli. Bohužel v době kdy byl hotový design už bylo také jasné, že se zrušením skupiny B nebudou probíhat žádné evoluce a tedy v rally to nepojede. Shekhar Mehta s tím jezdil jako s tréninkáčem před svým startem na Rally Bohemia.
    Auto se tehdy v jednom kuse přesunulo na okruhy, ale protože Rapid měl myslím lepší aerodynamiku tak upravili na tuto karoserii.
    Hotové rally auto potom upravil pro rallycross Miroslav Šefr a hodně s tím autem zářil i na mezinárodní scéně.
    V tom odkazu tedy není žádný výmysl, ale bohužel jeden z nerealizovaných projektů jehož vývoj začal kvůli rally.

    Zanechat komentář:


  • Luky_CZ
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Přesně jak říkáš, jinej kraj, jinej mrav. Ten soupis věcí k přestavbě byl (je?) opravdu k mání, ale Boleslav se ke starším modelům vyjadřuje tušim od roku 2008 tak, že přestavby nedoporučuje a nechává to na vůli úředníka. A málokdo si troufne povolit nějakou přestavbu, kde by pak mohl nastat nějaký problém. Takže co se týká této problematiky, je vždycky potřeba začít na místně příslušném úřadě

    Zanechat komentář:


  • starej pes
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    No asi jinej kraj,jinej mrav.Viděl sem techničák,kde bylo napsáno"Škoda 110R v úpravě 130RS.Ale bez rámu,jen na pohled.A kluk říkal že s tím nemá problém ani s policajtama,ani na STK.A Pak se mi dostal soupis věcí co povoluje Boleslav za změny na Škodovkách.Třeba změny obsahů motorů.Docela zajímavý čtení až sem zíral co je možný.Ale prosim všechno bez záruky.Píšu jen co sem viděl.Asi to chce v případě přestavby obejít úřady a různý instituce než člověk začne.Zeptat se třeba ofiš ve fabrice a pod.Jinak souhlasím že na pole je škoda erka a peněz.

    Zanechat komentář:


  • Luky_CZ
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    130LR/H byla vlastně evoluce klasické 130LR, se širokými laminátovými blatníky. Jezdil to na okruhu Samohýl, pak něco v rallycrossu, pro soutěže nebylo homologováno. Proto mě překvapilo, že tuším v Krumlově jela v legendách tahle široká LR/H, tedy auto, které tam nepatří.



    130RH byl široký rapid s podobným bodykitem jako LR/H, tedy jak píše Foly. Jezdilo to v Německu Veedol Cup, kde jezdila nehomologovaná auta. Některé technické detaily tohoto vozu (např. zadní náprava) nejsou přesně známy, auta je jen pár fotek a technická dokumentace snad žádná. Ale někde v německu je údajně zrenovovaný originál
    Naposledy upraveno Luky_CZ; 29-12-09, 19:26.

    Zanechat komentář:


  • TDUmaniak
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Luky_CZ...
    Vypadá to,že o tom víš dost,tak si to nechám projít hlavou a možná se mi v hlavě zrodí nějakej jinej projekt.

    Zanechat komentář:


  • Luky_CZ
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Původně odeslal Cj Zobrazit příspěvek
    Předpokládám, že po instalaci těchto dílů na sériové auto už nebudu asi moci legálně na silnice, že?
    Ne.

    Původně odeslal TDUmaniak
    Když to necháš zapsat do techničáku jako tuning,tak asi i jo.
    A jak by podle tebe takový zápis měl vypadat?

    Původně odeslal Cj Zobrazit příspěvek
    Tady se jedná o to, jestli jsou ty díly schválený do provozu a nebo jsou určený jen nějak na závody nebo kam.
    Nejsou.



    Shrňme to - auto po takové úpravě nesmí na silnice, na úřadě ti to neschválí, protože díly nejsou homologované. Jde jít cestou individuální přestavby, ale to je dost drahá a náročná sranda, pro jedince obtížně zvládnutelná. Touto cestou vznilky třeba Kaipany přestavbou z favorita.

    Na krosení po poli se vykašli, je to o průšvih. Navíc je škoda ničit erko, potažmo je naprosto zbytečné investovat peníze a HODNĚ času do stavby pseudo RS a pak ji tam dobít. Radši si postav něco pořádného na soutěže. A nebo si do lesa kup nějakou pixlu zahraničního původu

    Zanechat komentář:


  • Foly
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    RH byla myslím, teď tedy mudruju jen z hlavy, ta verze postavená z Rapida pro okruhové závody v Německu. Jezdil to Kvaizar. Možná se ale mýlím, nemám čas to hledat.

    Zanechat komentář:


  • hujer
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Původně odeslal ČIŽIN Zobrazit příspěvek
    Jsou tam díly na Škodu 130 RH. Co je to za auto? Neslyšel jsem o něm.
    Škoda 130 LH byl spíš na rallycross a autocross,v soutěžích jsem ho neviděl.

    Zanechat komentář:


  • Cj
    replied
    Re: Škoda 110R na 130RS

    Tady se jedná o to, jestli jsou ty díly schválený do provozu a nebo jsou určený jen nějak na závody nebo kam.

    Zanechat komentář:

Working...
X