Byl jsi na vteřinu stejně rychlý jako já , já jsem to dal do témata Novinky ve WRC... Pro ostatní, když kliknete na jedno z videí, tak youtube je spousta dalších..
Tak abych to tady uvedl na pravou míru s těmi ochrannými rámy....
1) K vozu S2000/WRC je možné homologovat pouze jeden ochranný rám
2) Jsou díly, které se homologují tzv. ve VO, což znamená že mohou mít více variant. Např. brzdové kotouče, tlumiče, stabi apod. Za díly ve VO se nedává žolík!
3) Rám je homologován ve VO. Přesto není jeho změna možná jen tak - stále platí bod 1. Změna ochranného rámu je možná pouze za účelem zvýšení bezpečnosti (to se prokazuje např. výpočtem). V tom případě stále platí bod 2 - žolík se neplatí.
4) Citroen má "nový rám" řádně homologován od 1.6.2011
5) Jedinná změna mezi novým a starým rámem je to, že zvětšili průměr trubek vyztužující A sloupek a přední část vozu z 36 mm na 40mm. Váha rámu celkově narostla o 1,4Kg a má přes 60kg. Platí bod 3, zvýšení betpečnosti.
Jestli si teda této změny někdo všimnul, tak to nechápu. Spíš to vidím tak, že si toho všimnul v homologaci a přišlo mu nespravedlivé jakto že PROBOHA CITROEN NEDAL ŽOLÍKA?!
Ať si radši ve Fordu a Mini nebo kde nastudují předpisy a jdou brečet jinam.
Nejsem fanda Citroenů, ale ten článek a diskuze pod ním mě opravdu nepobavili
Rad bych se zeptal, zda je mozne, aby automobilka mela homologovanych vice dilu slouzicich ke stejnemu ucelu?
Protoze napriklad ochrana klec je netrivialni zalezitost a v dobe uzaverky jeste nebyla dopocitana simulace, ktera ze dvou kleci je lepsi, tak jestli si muze nechat vyrobce homologovat obe klece, kdyz splnuji regule?
U Petterova auta to tak být nemusí, viz jeho slova po Německu, která jsem už zmiňoval někdy dříve: Zajímavý vzkaz fanouškům od Pettera Solberga po Německu, kde opět nevyhrál ani jednu RZ: "Je to součást hry, ve Finsku to bylo to samé, jinak v závodě, než předtím v shakedownu. Je to tak, jak je, musíme bojovat dál. Nebojte, já vím, že se něco děje a je to problém, který musíme vyřešit před další rally. V Austrálii můžeme být na bedně, ale uvědomte si, že výrobci se dále rozvíjejí."
Zanechat komentář: