Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Třída RGT

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Třída RGT

    Našel jsem si tuto třídu pro rallye u nás a nikde nedohledal,jaká auta v ní mohou jezdit.
    Nemá někdo bližší info?
    Pepa (Josef Koukola , napsal vlastní rukou svoji myšlenku i názor, za případné hrubky a překlepy se omlouvá)

  • #2
    Re: Třída RGT

    Nevím určitě, jak je to přesně (a už vůbec ne u nás, podle toho jak se k nim staví autorita, tak asi nic moc ;-) ), ale domnívám se, že zřejmě jediný "legální" (homologovaný) auto v této třídě je/byl Lotus Exige R-GT. Ostatní GéTéčka (Porsche, Nissany, BMW, Astony, Ferrari atd.) startující porůznu v rally jsou spíš národní homologace (viz. Porsche, která jely Lužický hory a které má pan Macek a které mělo jet 5 minut po celém poli loni na jednom ze sprintů...).

    Porsche, která letos jely v MS nemusí být homologovány výrobcem (platí pro jakoukoliv značku/vůz GT, ale zatím jsem zaregistroval jen Porsche). FIA passport získavá konkrétní auto/karoserie přímo před starem do daného (asi svého prvního) podniku a platí myslím 2 roky. Toto nové pravidlo pro R-GT platí od začátku roku a nevím, jestli toto stačí pro start ve všech mezinárodních podnicích.
    www.pajuse.cz - podmořské, rally a jiné fotky - naposledy přidáno: Rally Kramolín 2019

    Komentář


    • #3
      Re: Třída RGT

      Wiki rika:
      Od roku 2014 neni treba homologace modelu, jednotliva auta mohou obdrzet "technical passport".

      Vynatek z predpisu:
      Musi byt postaveno ze seriovky, kterych se vyrobi alespon 200 za 12 mesicu. Lze prihlasit 4WD v originale, ale musi byt predelano na 2WD. Predepsane objemy vuci hmotnosti (viz. clanek 4), v rally je povinny restriktor upravujici vykon na pomer 3.4 kg/HP. Prevodovka muze byt jina, ovladana mechanicky, pokud nelze mechanicky, tak pneumaticky bez ovladani spojky, povolene vypinani zapalovani od radici paky. Diferencialy pouze mechanicke. Konfigurace zaveseni musi byt zachovana, McPherson ma povolene unibally. Brzdy max. 380mm predni asfaltove, jinak max. 300mm, mozne chlazeni vzduchem. Tvar karoserie musi zustat ze serie, krome kaplicky a chladicich otvoru.

      No neni to zrovna enko

      Komentář


      • #4
        Re: Třída RGT

        FIA "posvětila" nový pohár pro GéTéčka, takže je šance, že se tyto vozy přeci jen více začnou objevovat v mezinárodních rally.
        Pohár je takový mix MS a ME, skládat se bude z 5 soutěží. Podmínkou pro účast je "passport" pro konkrétní vůz.

        FIA R-GT Cup 2015:

        Rally Monte-Carlo
        Ypres Rally
        Rally Deutschland
        Rally du Valais
        Rally Korsika
        www.pajuse.cz - podmořské, rally a jiné fotky - naposledy přidáno: Rally Kramolín 2019

        Komentář

        Working...
        X