Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Všeobecné

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Re: Všeobecné

    To záleží na jarmaře :-) Meziplyn se výborně osvědčoval u modelu V3S, RTO a jim podobných...
    Když něco NIKDE nemůžu najít, zkusím se podívat na OFICIÁLNÍ stránku té soutěže a kupodivu budu překvapen, že to tam JE

    Komentář


    • Re: Všeobecné

      ale co je nejlepsi v rallye.a je v tom rozdil mezi Pechovo prevodovkou s "háčkem a Krestovo sekvenční převodovkou?

      Komentář


      • Re: Všeobecné

        když funguje, tak sekvence a když nefunguje, tak je to buřt :-)
        Když něco NIKDE nemůžu najít, zkusím se podívat na OFICIÁLNÍ stránku té soutěže a kupodivu budu překvapen, že to tam JE

        Komentář


        • Re: Všeobecné

          Klasická Nka řadí nahoru se spojkou a s ubráním plynu, dolů většinou bez spojky, protože brzdí levačkou. Ale např. takový Trojan řadí i dolů se spojkou. Meziplyn jsem neviděl v rally nikoho používat, pokud řadil se spojkou.

          U sekvenčky se řadí nahoru bez spojky s plným plynem. Na řadičce je snímač síly, který odpojí na několik milisekund zapalování, pokud zabereš za páku. Dolů řadí bez spojky. Myslím, že Valda když ještě jezdil se Swiftem, tak dolů řadil s meziplynem, ale bez spojky, protože auto prej mělo tendenci zdechat. To znamená, že když měl levou nohu na brzdě, tak jen pravačkou vrknul do plynu zároveň se zařazením nižší rychlosti.

          Tady je onboard Navrátil se Sierrou, kde můžeš jsou v prostřizích krásný záběry na nohy.
          http://www.mediasport.cz/rally-cz/vi...ratil_rz8.html
          Největší Čech je Václav Pech!

          Komentář


          • Re: Všeobecné

            na meziplyny pozor.......ať vám to nechlístne ven

            Komentář


            • Re: Všeobecné

              Koncert, a s meziplynem : http://www.youtube.com/watch?v=DGIiarIrUCI

              Komentář


              • Re: Všeobecné

                Díky moc

                Komentář


                • Re: Všeobecné

                  tak ted mě vyveďte z omylu, já si totiž myslel, že meziplyn se používal kdysi, jelikož auta neměla synchrony a při podřazování ten veliký rozdíl otáček způsoboval špatný přenos síly na kola a ty se pak měly tendenci zablokovávat pod obrovským náporem což způsobovalo problémy a proto se dneska montují závodní synchrony které s tímhle problémy nemají, tudíž není meziplyn potřeba

                  u starých sériově vyráběných aut to bylo totéž, meziplyn se musel používat i při řazení, nejen při podřazování
                  Too fast too race - Group B supercars

                  Komentář


                  • Re: Všeobecné

                    2 okap: v zásadě ano, ale u nesynchronizovaných převodovek, kde nebyla kola ve stálém závěru resp., kde nebyly synchrony bylo především potřeba srovnat otáčky hnacích a hnaných hřídelů v převodovce meziplynem. Bez toho skoro nešlo zařadit, nebyl-li člověk absolutní brutál a golem. Nehledě na zvuky, které to vydávalo a samozřejmě dopady na životnost převodovky. V převodovce V3S, na které se učili jezdit branci byly pěkné špony...
                    Nezaměňovat s přidáním plynu při řazení dolů u moderních aut, tam to opravdu jenom brání "zabrždění" auta, synchron se s převodovkou vypořádá.
                    Názorný článek jak to pracuje: http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm a další stránky

                    Komentář


                    • Re: Všeobecné

                      Původně odeslal trunda96 Zobrazit příspěvek
                      ale co je nejlepsi v rallye.a je v tom rozdil mezi Pechovo prevodovkou s "háčkem a Krestovo sekvenční převodovkou?
                      Meziplyny se nepoužívají, maximálně tak na okruhových autech s pohonem zadních kol kde při brždění dochází o kodlehčení zadní hnané nápravy a při podřazení by mohlo dojít k nadměrnému snížení otáčení kola vlivem brzdné síly motoru nebo až blokaci kol a pak následuje jen smyk a výlet mimo trat. V BMW WTCC tak jedou všichni at už jedou bezsynchroní háčko nebo sekvenci.
                      http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                      Rally Fans Mariánské Lázně

                      Komentář


                      • Re: Všeobecné

                        a jak je to tedy s tím Háčkovým řazením bez spojky? Jak je možné, že dolu to bez ní jde, ale nahoru ne? já bych spíš řekl, že by to mělo jít opačně... ale teda vůbec si nedovedu představit, jak to ta převodovka snese
                        Too fast too race - Group B supercars

                        Komentář


                        • Re: Všeobecné

                          Řekl bych, že ono to jde nahoru i dolů bez spojky, ale jezdci šlapou spojku, když řadí nahoru spíš kvůli tomu, aby pošetřili převodovku.
                          Největší Čech je Václav Pech!

                          Komentář


                          • Re: Všeobecné

                            Mne sa zda, ze mlady Beres medziplyny pouziva aspon pri brzdeni a podradovani, vid video:

                            RALLY SALGÓ-GEMER 2010, Béreš J - Muller R, RZ8 kisterenye korgyors

                            alebo je nejaky iny dovod, preco pri brzdeni a podradovani "stepuje" na plyne ?
                            Naposledy upraveno STi; 07-06-11, 00:25. Důvod: uprava myslienky :)

                            Komentář


                            • Re: Všeobecné

                              Brzda, brzda, retardér. Proč je to tam tak často?

                              Komentář


                              • Re: Všeobecné

                                Jezci tím že šlapou na spojku odlehčují převodovce a šetří jí, přeci jen to není levná záležitost. Pech, Kresta a další na ní nešlapou vůbec

                                STi: Odlehčuje převodovce, snáž se řadí dolu a při plném brždění se ti neblokují kola, a hlavně auto stabilnější na brzdách
                                http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                                Rally Fans Mariánské Lázně

                                Komentář

                                Working...
                                X