Klasická Nka řadí nahoru se spojkou a s ubráním plynu, dolů většinou bez spojky, protože brzdí levačkou. Ale např. takový Trojan řadí i dolů se spojkou. Meziplyn jsem neviděl v rally nikoho používat, pokud řadil se spojkou.
U sekvenčky se řadí nahoru bez spojky s plným plynem. Na řadičce je snímač síly, který odpojí na několik milisekund zapalování, pokud zabereš za páku. Dolů řadí bez spojky. Myslím, že Valda když ještě jezdil se Swiftem, tak dolů řadil s meziplynem, ale bez spojky, protože auto prej mělo tendenci zdechat. To znamená, že když měl levou nohu na brzdě, tak jen pravačkou vrknul do plynu zároveň se zařazením nižší rychlosti.
tak ted mě vyveďte z omylu, já si totiž myslel, že meziplyn se používal kdysi, jelikož auta neměla synchrony a při podřazování ten veliký rozdíl otáček způsoboval špatný přenos síly na kola a ty se pak měly tendenci zablokovávat pod obrovským náporem což způsobovalo problémy a proto se dneska montují závodní synchrony které s tímhle problémy nemají, tudíž není meziplyn potřeba
u starých sériově vyráběných aut to bylo totéž, meziplyn se musel používat i při řazení, nejen při podřazování
2 okap: v zásadě ano, ale u nesynchronizovaných převodovek, kde nebyla kola ve stálém závěru resp., kde nebyly synchrony bylo především potřeba srovnat otáčky hnacích a hnaných hřídelů v převodovce meziplynem. Bez toho skoro nešlo zařadit, nebyl-li člověk absolutní brutál a golem. Nehledě na zvuky, které to vydávalo a samozřejmě dopady na životnost převodovky. V převodovce V3S, na které se učili jezdit branci byly pěkné špony...
Nezaměňovat s přidáním plynu při řazení dolů u moderních aut, tam to opravdu jenom brání "zabrždění" auta, synchron se s převodovkou vypořádá.
Názorný článek jak to pracuje: http://auto.howstuffworks.com/transmission3.htm a další stránky
ale co je nejlepsi v rallye.a je v tom rozdil mezi Pechovo prevodovkou s "háčkem a Krestovo sekvenční převodovkou?
Meziplyny se nepoužívají, maximálně tak na okruhových autech s pohonem zadních kol kde při brždění dochází o kodlehčení zadní hnané nápravy a při podřazení by mohlo dojít k nadměrnému snížení otáčení kola vlivem brzdné síly motoru nebo až blokaci kol a pak následuje jen smyk a výlet mimo trat. V BMW WTCC tak jedou všichni at už jedou bezsynchroní háčko nebo sekvenci.
a jak je to tedy s tím Háčkovým řazením bez spojky? Jak je možné, že dolu to bez ní jde, ale nahoru ne? já bych spíš řekl, že by to mělo jít opačně... ale teda vůbec si nedovedu představit, jak to ta převodovka snese
Komentář