Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Všeobecné

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Fabia 1.4 Mpi - vetsi vstriky

    Zdravim vsechny nadsence , nez polozim dotaz,chci priblizit co sem na motoru udelal atd....Auto neni zadny rally special, ale tuningovy vuz, na kterem sem chtel krom zevnejsku a interieru upravit i motor, kdybych mel takove zkusenosti par let zpet, upravil bych ten motor jeste trosku jinak, ale s tim uz clovek nic nenadela. Takze motor ma upravenou hlavu tj. zvetsene saci a vyfukove kanaly, sani z 50kw fabie take zvetsene slicovane, vyfukove svody 4-1 (pan Hricina), lambdu sem akorat posunul az za plamence aby sbirala info ze vsech valcu, zvysena komprese mirne cca(10,8:1), vacku 278/270, tvrdsi ventilove pruziny. Vzhledem k tomu ze s autem sice tolik nejezdim, ale porad to neni zavodak mam tam i kat, ale o vetsim prumeru a lip pruchozi (magnaflow), a seriovy vyfuk z fabie 2,0 MPi, sportovni sani s hribkem navedene tak aby sbiral co nejlip cerstvy vzduch,chladic oleje. Nove pistni krouzky a salky na klice, spojka je seriova, ale novy pritlacak a lamelu sem nechal preoblozit ve FERODU oblozenim HDS tusim...to je asi ve zkratce vsechno, a ted konecne k dotazu. Auto zatim jezdi na seriovou mapu a seriovou jednotku, puvodni plan byl ze by se upravou jednotky posunuly pouze hodnoty mapy protoze vic seriova jednotka nedovoli. Ale nakonec po vsech uvahach sem se rozhodl pro programovatelnou jednotku, za celkem slusny peniz. Mam doma uz i vetsi cerpadlo, ktere tlaci az 6 baru a dava asi 225l za hodinu, jeste koupim regulator tlaku paliva. A rad bych dal VETSI VSTRIKY, v nejake rozumne mire, ktere by pasovaly a nevim vubec z jakeho vozu. Napadla me felicie 1,6. Pokud ma s timto nekde zkusenosti, nebo vi jake vstriky se zhruba davaji do nejakych lehce upraveny filcek na rally nebo tak neco budu velice rad za radu, nebo i pripadnou pripominku k necemu co jsem tu psal. Diky moc )

    Komentář


    • rezonátor

      Jakým směrem dáváte na auto rezonátor? Tou děrovanou nebo s těmi náběhy pro otvory? O směrové šipce vím, jen mě zajímá, co to udělá, když to dám tak a tak
      Naposledy upraveno Patrik Horkel; 29-05-13, 13:19.

      Komentář


      • Re: Makrolon Polykarbonát

        Pokračování o tématu Rám a jiné doplňky.
        Kua já na to jednou našetřím a vrátím se zase na tratě. ?? 2014 ?? Ne sranda.. Už jsem se vrátil.

        Komentář


        • Re: Makrolon Polykarbonát

          Pačes podle toho cos mi odepsal,tak by mohly bejt v autech naprosto legálně vestavěný ochraný rámy od všech oficiálních výrobců homologovaných rámů,co na ně mají certifikát a TüV by to měl požehnat v techničáku.Samozdřejmě z toho vyplyne že auto bude dvousedadlový a nejspíš další věci a klidně pak projde ofiš STK.To by pak mělo řešit problémy klukům ve VP a RC.Zkus to tady víc rozpitvat protože to bude asi zajímat víc lidí.

          Komentář


          • Re: Makrolon Polykarbonát

            Chlapi, já mám dojem, že tak, jak píše Pačes to má (nedávno měl) pořešené s Octavií Kašpar. Na ewrc nebo kde o tom mluvil i v rozhovoru.

            Komentář


            • Re: Makrolon Polykarbonát

              Já jsem měl krásné maturitní moto. " Neříkej, že to nejde. Řekni, že to neumíš " Hloubku myšlenky objevuji celý život. On se totiž každý úředník pregnantně drží jiného mota. " Co neznám to nejde, protože já znám všechno ". Kdysi jsem koupil Peugeota 206 z Francie. Až na STK jsem zjistil, že se jedná o vozidlo kategorie N1 ( nákladní do 3,5t ). Problém byl v tom, že bylo jako dvoumístné. Když jsem chtěl legalizaci 5 míst, tak jsem se na OÚ Olomouc dozvěděl, že v naší planetární soustavě taková změna není možná. A ejhle. Už jsem ho dávno prodal s legálním převodem na M1 ( Osobní do 3,5 t ) s 5 místy v TP. Posledních 14 dnů jsem válčil se stejným úřadem v legalizaci 18" disků SPARCO na auto. Tady jsem zase musel úřadovi a pracovníkovi STK pracně vysvětlit: Rozměr pneu - viz. TÜV. Problém byl v tom, že TÜV neuvádí pro ně smyluplné 225/40 R18 ale obvodový koeficient, který se používá pro sportovní disky. Je to maximální obvodová délka pláště. Hlavně proto, že označení sportovních pneumatik má trohu jiný formát. ?!?! Přitom mne zarazilo, že ani jeden neví, že je rozdíl v obvodu pláště 225/40 R18 a 205/40 R18. Prostě profil 40 je přece stejný !!!!! Vrchol byl, když mi to vrátil a já musel doložit, že SPARCO je prodejní název držitele homologace O.Z. Že mu sedí Homologační list, KBA, TÜV a údaje na disku nějak nebral v potaz.
              Kua já na to jednou našetřím a vrátím se zase na tratě. ?? 2014 ?? Ne sranda.. Už jsem se vrátil.

              Komentář


              • Re: Všeobecné

                Pokud se jedná o rám, tak princip je stejný jako u disků. Nejdůležitější je vytrvat a vytrvat. Zák. 56/2001 §73 odst. 6: PŘESTAVBA SILNIČNÍHO VOZIDLA § 73 (6) Nahrazuje-li se nebo doplňuje-li se vozidlo novou nebo jinou součástí nebo výbavou, musí tato součást nebo výbava splňovat podmínky stanovené tímto zákonem. Tolik obecně. Lze tedy říci, že vozidlo může být doplněno takovou součástí, která výrobcem této součásti byla schválena. Výrobce této součásti nemusí mít souhlas výrobce vozidla. Pokud pan Holý vyrobí rám dle přílohy J pro vozidlo KIA, tak má podle tohoto zákona povinnost předložit doklady a požádat o schválení typu součásti pro dané vozidlo. Typový list. Např f. SPARCO a jejich rámy pro vozidla. Tady se rozcházejí cesty mezi českým a zahraničním výrobce. Zahraniční výrobce,který homologoval díl v zahraničí má ulehčenou pozici, protože §16 odst.1 říká:Ministerstvo vydává osvědčení o výsledcích posouzení shody vlastností typu silničního vozidla, typu systému vozidla, typu konstrukční části vozidla nebo typu samostatného technického celku vozidla s požadavky stanovenými pro silniční vozidlo, systém vozidla, konstrukční část vozidla nebo samostatný technický celek vozidla předpisy vydanými na základě mezinárodní smlouvy, kterou je Česká republika vázána (dále jen "osvědčení o homologaci typu"). Přeloženo do jedné věty. Co je homologováno v zahraničí je homologováno i u nás. Problémem můžou bát požadavky na akreditovanou montáž. Ale to si myslím nebude problém najít českého výrobce rámů a montáž opapírovat ve spolupráci s dovozcem. Horší to má český výrobce rámů viz. §15 a doložení všech potřebných dokladů.
                Pokud bych měl odpovědět na myšlenku kluků RC apod. tak je potřeba dodržet určitá pravidla. Hlavní díru vidím v absenci dokladů, potřebných pro zápis. Tady je sle možnost udělat individuální homologaci. I tady je ovšem potřeba dodržet požadavky zákona. I když ukecají nějakého výrobce, který se toho velmi nerad ujme ( já bych se za cizí bezpečnostní rám také nepodepsal ) , tak je čeká hoooodně dlouhé a hlavně finančně náročné kolo. Kdysi jsem si chtěl vyrobit vlatní ramena a těhlice s uchycením brzd BREMBO. Dostal jsem se k částce 40 tisíc za testy, ne za výrobu. Tady by asi částka přesahovala hodnotu auta.
                Shrnuto a podtrženo - lagalizace už hotového starší lze ale velmi krkolomně a finančně náročně. Homologace novostavby není podle mne složitá. Složitá by byla hlavně psychicky v boji s úřadou.

                doplním harmonizační předpis: Vyhláška č. 176/1960 Sb., o Dohodě o přijetí jednotných podmínek pro homologaci (ověřování shodnosti) a o vzájemném uznávání homologace výstroje a součástí motorových vozidel, ve znění sdělení č. 42/1996 Sb.

                Doplním ještě odpověď na otázku dvoumístné - čtyřmístné. To a podobné, je součástí homologačních podmínek. Tady není generální odpověď. Některé rámy třeba ponechávají i možnost střešního okna !!! Viz homologační list k rámům SPARCO. Je to tak. Stačí hledat u prodejce v Plzni. Může tam být i omezení. Tady ale pozor na § 73 odst.4 bez citace. Změna nesmí mít za následek zpřísnění předpisů na provoz vozidla.
                Naposledy upraveno paces; 05-06-13, 18:37.
                Kua já na to jednou našetřím a vrátím se zase na tratě. ?? 2014 ?? Ne sranda.. Už jsem se vrátil.

                Komentář


                • Re: Všeobecné

                  Nevím jestli je toto úplně správné téma, ale nevíte, jak dopadlo toto? http://www.ewrc.cz/ewrc/show.php?id=...-horacke-rally

                  Komentář


                  • Zkušenosti s motorem od Tommutuning

                    Pokud by někdo náhodou zvažoval stavbu motoru od této věhlasné moravské firmy, tak doporučuji nejprve přecíst tento článek a prohlednout si fotky jejich práce :-(

                    http://skoda-virt.cz/cz/clanky/motor...tommutuning-cz
                    www.renovace-veteranu.cz

                    Komentář


                    • Re: Zkušenosti s motorem od Tommutuning

                      ......
                      Naposledy upraveno JanO; 30-11-13, 09:30.

                      Komentář


                      • Re: Nově homologované kukly

                        Nově homologované kukly FIA
                        http://www.autoklub.cz/dokument/4298...-c-102013.html
                        Naposledy upraveno JanO; 30-11-13, 19:26.

                        Komentář


                        • Re: Nově homologované kukly

                          Asi to nebylo zajímavý, protože odkaz už nefunguje

                          Beru zpět, už to běhá i mě...
                          Naposledy upraveno alesk; 30-11-13, 20:46.
                          FANS OSEK !!! Stanisi, nikdy na tebe nezapomeneme

                          Komentář


                          • Re: Nově homologované kukly

                            Tak nevím,mi to fachčí ale zas mi nefachčí hlavní stránka.Je to jakési "pojebáno".
                            Sportu zdar a Rally zvlášť!!

                            Komentář


                            • Re: Všeobecné

                              Já jsem byl celý den v pohodě, asi dobrej oddíl.....
                              Pepa (Josef Koukola , napsal vlastní rukou svoji myšlenku i názor, za případné hrubky a překlepy se omlouvá)

                              Komentář


                              • Re: Všeobecné

                                Napadlo mě krásné téma k diskuzi a špekulování - jak myslíte že by vypadaly soutěžní auta, kdyby neexistovaly žádné technické předpisy? Jaký by to mělo motor, jak velká kola, jakou karoserii? Byl by to karbonový výtvor, jako třeba auta DTM, nebo nějaká trubková věc pokrytá laminátovou skořápkou, jako třeba auta dálkových offroad soutěží?

                                Komentář

                                Working...
                                X