Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Výkon WRC

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Výkon WRC

    V tématu o Coroně nadnesl Tha Playa celkem zajímavé téma o výkonu WRCéček.A tak si myslím že by to mohlo být zajímavé téma a věřím že k tomu budem mít co říct.Jestli si to nemyslíte může Častulik konat svou povinost:-)



    Upravil - Gronholm 20 Mar 2004 23:14:47

  • #2
    To Gronholm:Uvažova jsem že založim téma, ale nekonec jsem na to ....al.Můj názor je tam.Já si prostě myslim, že světový wrci maj hodně přes 400 koní.

    http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
    Rally Fans Mariánské Lázně

    Komentář


    • #3
      Mazání témat a příspěvků už nemam na starosti.Ted to dělá zejména Danys

      http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
      Rally Fans Mariánské Lázně

      Komentář


      • #4
        Já si to taky myslím,ale i tak by mě zajímalo více.Nemá tu někdo něco víc.Např.nějakej odkaz na www nebo je li tu někdo kdo ví očem mluví.Né žebys ty nevěděl o čem mluvíš:-)

        Komentář


        • #5
          Jak je ze strany FIA ten výkon hlídaný?Pouze restriktorem?Taky si myslím že mají přes 300 koní ,slyšel jsem o 350.Ale na tohle tema moc odborníků nebude chtít mluvit.Pud sebezáchovy:-)

          Komentář


          • #6
            Hodne pres 400 bych to uz asi nevidel,vsichni vime jaci sou lidi z fia ...,ale nekde kolem tech 400 je to realny,jak uz sem rikal 300 hp/1200kg to je pomer nic moc a jeste kdyz rikali ze na corone jim vykon klesl na 200 hp tak to uz se me zda jako nehorazna kravina,s tim by se nedala jet takova kalba ani se vsi tou technikou z WRC.
            Kdyz sem kdysi poprve zjistil ze WRC ma 300 koni tak se me to uprime zdalo dost malo,v dnesni dobe maji luxusni auta bez jakychkoliv sportovnich ambic vetsi vykon treba o 100 koni aji vic,s Wrceckama to bude asi jako s japonskyma silnyma autama-treba u lanceru uvadi vykon 280hp a popravde ma 320-330hp,supra to stejny atd.
            V mistrostvi sveta maji wrc "povoleny" vykon 300 hp tak to tak uvadi.
            V japonsku je povoleny mit v aute pro normalni porovoz max 280hp a tak uvadi 280hp.Je to celkem logicky.pravda je ale nekde jinde.

            Komentář


            • #7
              Škoda Octavia Evo 1 uvádí 221Kw při plné zátěži.Nebo zkuste www.citroen.cz
              Jsou tam všechny parametry Xsary a schodou okolností uvádějí 221Kw-300k.

              Komentář


              • #8
                Octvai a EVo I co měl pan jírovec a začal s ní jezdit soutěže měla výkon na brzdě 325 koní, ale tento motor se nedá srovnávat s dnešním motorem např. Fokyho 2003.Přece jenom uř je to asi tři roky.A továrny jsou vždy dál něž soukromníci.

                http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                Rally Fans Mariánské Lázně

                Komentář


                • #9
                  Tech 300 ps a 1230kg uvadijou vsichni vsude,de o to ze podle pravidel by to tak melo byt,ale...tech 300ps je v urcitejch otackach ale pri jizde to pak bude trochu jinak.
                  2 Gronholm-na tom citroenu se me vic libi C2 S 1600-hezka pila 225ps...

                  Komentář


                  • #10
                    Podle me to pujde tak kolem tek 350-400koniku mysim urcite

                    ......pan-x......
                    ......pan-x......

                    Komentář


                    • #11
                      To Tha Playaila jo?.......To je RAKETA!!!
                      Vypadá fakt krásně a určitě i tak jede.Je to prostě nádhera.

                      Komentář


                      • #12
                        2Marlin:
                        quote:
                        Ehe? To si asi lehce pleteš pojmy. To co popisuješ souvisí s prací, kterou ty motory vykonají. Tam je ta důležitá veličina čas (nebo vzdálenost, jak si to přebereš).


                        Ale objem těch válců je pořád stejný a tlak v nich je tudíž pořád stejný. Nevím jak ti to vysvětlit - ale prostě tlak v motoru s vrtáním 4 a zdvihem 2 bude stejný jako u motoru s vrtáním 2 a zdvihem 4.

                        Příklad č.1: vrtání 4 x zdvih 2 = 8
                        Příklad č.2: vrtání 2 x zdvih 4 = 8

                        Když se nemění objem, nemění se ani tlak, chápeš?

                        Hele tak ještě jinak:
                        Příklad číslo 3, příklad z praxe.

                        Škoda Fabia WRC 05

                        600 Nm = Tato hodnota do překladu znamená, že jde o působení 60 Kg závaží na páce dlouhé 1 metr.
                        600 Nm = ale také odpovídá působení 1326 Kg závaží, na páce dlouhé 45,25 mm. Což je poloměr na klice u Fabia WRC05 (zdvih 93,5 mm).

                        Subaru Impreza WRC05

                        589 Nm = Odpovídá 58,9 Kg závaží na páce 1 metr.
                        589 Nm = ale také odpovídá působení 1571 Kg závaží na páce dlouhé 37,5 mm, což je poloměr na klice u Subaru WRC05 (zdvih 75 mm).

                        Rozdíl 1326 kg Škoda vs. 1571 Kg Subaru - se dá interpretovat jedině tak, že motor Subaru pracuje s mnohem většími spalovacími tlaky - a ne tak, že točivý moment nezávisá na poloměru klikového hřídele.

                        Což souvisí i s tím restriktorem.

                        Protže, větších spalovacích tlaků se dosáhne jedině:

                        1) Větším kompresním poměrem (antidetonační spáry, chlazené ventily...)
                        2) efektivnějším plněním válců (časování ventilů, větší Turbo, lepší mezichladiče, lepší sací potrubí...)
                        3) spalováním většího množství palivové směsi (aneb čím více vzduchu, tím lépe...)
                        4) Snížením tepelných ztrát (keramika atd.)
                        5) Efektivnějším spalováním směsi (vrstvení směsi atd.)
                        6) Plněním motoru nějakou cizí látkou (možná vstřikováním vody, kdo ví...)
                        7) Snížením odporů a ztrát (výstupky, zatáčky, úzká místa atd.)
                        Nějakou další metodou, na kterou jsem teď zapomněl nebo kterou neznám…

                        ...nebo oblbnutím restriktoru.

                        A jak oblbnout restriktor? Jednoduše.

                        Teorie říká, že u proudění kapalin a plynů se tlak mění v rychlost a zase obráceně - rychlost se mění v tlak. Pokud vzduchu udělíme dodatečnou rychlost tak, aby získal dostatečnou kinetickou (pohybovou) energii, můžeme tuto energii následně využít pro jeho vlastní stlačení/komprimaci (odpadním efektem bude nežádoucí teplo). Kritický průřez restriktoru je pak na pendrek, protože do něj vstupuje již komprimovaný vzduch (byť komprimovaný slabě) s tlakem větším, než je tlak atmosférický.

                        Rozumíme si?
                        No tak hurá, já věděl že se nakonec domluvíme…
                        Nedomluvíme. Tedy dokud nebudeš respektovat fyzikální zákony ze základní školy.

                        [1]..... F = P*S

                        [2]..... Mk = F*r = F*zdvih


                        dosadíme do [2] za F


                        [3]..... Mk = p*S*zdvih = p*V




                        [u]Teď ještě polopaticky:</u>

                        Pro plochu pístu S=4, zdvih h=2

                        F = p*S = 4*p
                        Mk = F*h = 4*p*h = 4*p*2 = 8*p


                        Pro plochu pístu S=2, zdvih h=4

                        F = p*S = 2*p
                        Mk = F*h = 2*p*h = 2*p*4 = 8*p


                        Snad je z uvedého jasné, že Mk nezávisí na zdvihu. Jistě si tam najdeš také zdůvodnění pro různé síly(nechápu proč je vyjadřuješ v kg) na klice, ikdyž je tlak ve spalovacím prostoru u obou motorů stejný. Na ty energie zapomeň. Když nechápeš základní fyzikální zákony, tohle bych ti asi nevysvětlil. Dále si pleteš si vrtání s plochou pístu.



                        Upravil - richie08 24 Jul 2005 22:20:08

                        Komentář


                        • #13
                          Přestante počitat, to je myslim blbost.Octa evo1 měla na brzdě 330 koní a hadam že Citroen nebo peugeot maji nejméně o 70 koní více.

                          Zítra někam zavolam a pak vam řeknu jak je to ve skutečnosti.

                          http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                          Rally Fans Mariánské Lázně

                          Komentář


                          • #14
                            To Marlin: Mohl bys mi prosím vysvětlit, jak bys chtěl protlačit restriktorem víc vzduchu... myslím tou komprimací před restriktorem? To tam chceš sypat vzduch v prášku, nebo tak něco? Ty teorie se ti truchu vymknuly z rukou. Přečti si o tom něco.

                            http://www.rally-cfd.wz.cz
                            http://www.rally-cfd.wz.cz

                            Komentář


                            • #15
                              quote:
                              To Marlin: Mohl bys mi prosím vysvětlit, jak bys chtěl protlačit restriktorem víc vzduchu... myslím tou komprimací před restriktorem? To tam chceš sypat vzduch v prášku, nebo tak něco? Ty teorie se ti truchu vymknuly z rukou. Přečti si o tom něco.

                              http://www.rally-cfd.wz.cz
                              Ty mi především řekni jak si myslíš že takový vzduch přes restriktor teče?
                              A jak si myslíš že je složité určit toto množství vzduchu? Myslíš že je to něco jako když leješ vodu do trychtýře, kde použiješ pár jednoduchejch vztahů?

                              Komentář

                              Working...
                              X