Oznámení

Collapse
No announcement yet.

BMW E36 Rally - homologace

Collapse
X
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • BMW E36 Rally - homologace

    Ahoj.

    Před několika lety jsem jezdil ve volném poháru s E36 coupe. Tohle auto je už dávno pryč, teď začínáme připravovat nový stroj. Stejné auto jen se silnějším motorem a hlavně se zkušenostmi z první stavby. Snažil jsem se nějak komunikovat s autoklubem jestli je vůbec cesta dostat tohle auto na sportovní průkaz a jezdit s ním například sprinty. Bohužel jsem dostal jen negativní odpověď od pana Kopeckého který nezapomněl doplnit že to auto je nevhodné pro rally (ještě pro pobavení citace z emailu od pana Kopeckého "že pro rally se mohou homologovat pouze šestiválcové motory o objemu 2300 ccm. Což je třeba příklad M3 pánové Tenkl a Jírovec"). To co napsal je samozřejmě hovadina protože v E30 M3 nikdy šestiválec nebyl, ponechme to ale stranou. Nevíte tedy jestli je nějaká cesta jak dostat tohle auto na sporťák ? Kde se dá dohledat seznam aut která smí jezdit a co udělat pro to aby jsme zase mohli bavit sebe a diváky širokými průjezdy (o čas nám nikdy nešlo:-)).

    Díky, Luky.

    362.JPG361.JPG

  • #2
    Koukni tady: https://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/A44771CF6A1C9DB9C12575240036FC24/$FILE/VoituresPays_2009.pdf

    Komentář


    • #3
      Příloha J, člámek 255, 5.1.8.3. Omezení pro rally: Počet válců max. 6, atm. motory - max. 3 litr. pro 2 ventily na válci, max 2,5 litr. pro více než 2 ventily na válci...
      Nevztahuje se zřejmě na třídu GT.

      Takže to fakt nejde a navíc by musely ty velké BMW jezdit ve třídě se čtyřkolkami... Proto má homologaci 320i nebo 320si...i

      Komentář


      • #4
        V roce 2000 s tímto typem startoval v Přibrami V. Suchopár. Pokud mě pameť neklame, jel s tím jenom Příbram, protože tam byl taky nějak problém s homologací, který se řešil až dodatečně a jinde už se s BMW neobjevil.
        Leon TDI Evo I Powerplus 764, Turbo 96 Kw,chip Dieselpower

        Komentář


        • #5
          Původně odeslal varkel Zobrazit příspěvek
          Ahoj.

          Před několika lety jsem jezdil ve volném poháru s E36 coupe. Tohle auto je už dávno pryč, teď začínáme připravovat nový stroj. Stejné auto jen se silnějším motorem a hlavně se zkušenostmi z první stavby. Snažil jsem se nějak komunikovat s autoklubem jestli je vůbec cesta dostat tohle auto na sportovní průkaz a jezdit s ním například sprinty. Bohužel jsem dostal jen negativní odpověď od pana Kopeckého který nezapomněl doplnit že to auto je nevhodné pro rally (ještě pro pobavení citace z emailu od pana Kopeckého "že pro rally se mohou homologovat pouze šestiválcové motory o objemu 2300 ccm. Což je třeba příklad M3 pánové Tenkl a Jírovec"). To co napsal je samozřejmě hovadina protože v E30 M3 nikdy šestiválec nebyl, ponechme to ale stranou. Nevíte tedy jestli je nějaká cesta jak dostat tohle auto na sporťák ? Kde se dá dohledat seznam aut která smí jezdit a co udělat pro to aby jsme zase mohli bavit sebe a diváky širokými průjezdy (o čas nám nikdy nešlo:-)).

          Díky, Luky.

          362.JPG361.JPG
          Takže podle autoklubu to dělaj asi ve Fisnku a pobatí hodně špatně když jsou E36 pulkou jejich startoovního pole a defakto každá skandinavská hvězda si prošla minimalně 1 závodem v 325i... Fakt k pláči je ten autoklub přitom kdo někdy viděl v zahraniči velky Mko v pohybu, potvrdí že pro divaka je to stejny porno jak koukat na Porsche.

          Komentář


          • #6
            Doporučuji stránky archivu FIA
            https://historicdb.fia.com/
            zde jsou všechny vozy do roku 2007 co mají homolagaci.
            Jsou zde i kopie homologačních listů.
            Pro E36 jich je tam dost, 318i(s), 320i, 325i a i M3 skupin A i N.
            Kdyby byl nějaký problém, stačí mne kontaktovat. Mám všechny listy na BMW stažené.

            Komentář


            • #7
              To omezení platí ale asi jen pro soudobá SA auta s propadlou homologací. Pro HR asi ne viz Hinderer s Austinem 3000 finové s MB 280CE Porsche RSR s 3,2 Triuph s V8 atd, ale u nás je možný že to platí jen pro ME. Možná by cesta vedla přes tu třídu Clasik nebo co to je to v čem jedou nebo spíš nejdou imprezy to je tuším do homologace 96 bez zápočtu bodů. Kdysi tu jezdila v HR i 325ix E30. Poslední možnost by byla postavit 325i E30 do HR.
              Naposledy upraveno Jarda-rs; 02-08-18, 19:46.
              http://www.youtube.com/user/jardars videa historiků i soudobých rally z ČR i odjinud ...
              Škoda rally club-safety cars Milan Blahout fan club

              Komentář


              • #8
                Nebo M3 E30 i do mistráku, třída 13, viz L. Tenkl.
                Leon TDI Evo I Powerplus 764, Turbo 96 Kw,chip Dieselpower

                Komentář

                Working...
                X