Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Produkční vozy

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • Re: Produkční vozy

    Chápu, že novináři-fotografové-diváci se na auta dívají jinak, než piloti. Novinář-fotograf-divák vidí průjezdy a časy, ale auto nikdy neřídí a nemůže z něj mít takovou radost jako pilot. Proto posuzovat rozdíl jen na základě výsledných časů a vynaložených peněz nelze. A nebo lze, ale není to objektivní. Osobně bych(jako divák) nepoznal rozdíl při řízení u auta o 50kg těžšího (což dobrý pilot pozná snadno). Jaký rozdíl pak musí být mezi produkčním autem a speciálem jen v hmotnosti, brzdách a řízení? To si ani netroufám odhadnout. A stopro vím, že ani řada místních novinářů(byť znalých a sečtělých) mi o tom nic nepoví ani mě nepřesvědčí.

    Komentář


    • Re: Produkční vozy

      Tak jsi me Mravence presvedcil. Ale stejne mam porad o kategorii S2000 obavu. Aby taky ne kdyz uz ji FIA v podstate odepsala. Ale to uz je jina pisnicka ;-)
      eWRC.cz team | pravdafoto.cz

      Komentář


      • Re: Produkční vozy

        Ano, myšlenkové pochody FIA asi nikdy nepochopím. S2000 nejprve vypsala, aby zjistila že o ni je jen pramalý zájem. Pak se v nároďácích zrušila WRC aby se vyvolal zájem o s2000. Po letech když se S2000 konečně chopila nějaká ta automobilka jim nejprve přidala závaží a pak dělá kroky k tomu, aby tato kategorie neměla opodstatnění vůbec. Snad jedině jako líheň a vývojový mezikus pro nové WRC 1,6... Ale bude moct nové WRC do národních šampionátů? Asi těžko, FIA si ho chce nechat jen pro WRC. Kdo ví... Počkáme, a uvidíme
        MravenecZ

        Komentář


        • Re: Produkční vozy

          V souvislosti s nastávající Příbramí se v diskusi zase objevují úvahy, jestli Mišák s větším restriktorem bude příští rok stačit na S2000 (Pech versus Kresta). Podle informací, které jsem dostal od Mirka F. se ve Španělsku jezdí Miši s restriktorem 36 mm (350 až 360 koní) a větším odlehčením kastle, a přesto na nedávné soutěži IRC S2000 nepřevyšovaly. V podstatě stačil jen Vallejo s Porsche, a to nikoliv N-GT, ale spíš Super Cup, kde je to auto na úrovní 430 k / 1200 kg. Problém N4 je jinde než v malém výkonu, nemůžou být stavěna stejným způsobem jako S 2000, tj. jako čistokrevné závodní vozy a tak je snad ani s restriktorem 33 mm nedoženou.

          Komentář


          • Re: Produkční vozy

            Někdo tu dříve zmiňoval ,že u většího restriktoru bude problém s ukroucenýma poloosama.Jak jsou na tom tyhle vozy ve Španělsku,když mají ještě větší restriktor než se plánuje u nás?
            Leon TDI Evo I Powerplus 764, Turbo 96 Kw,chip Dieselpower

            Komentář


            • Re: Produkční vozy

              Já bych to zdaleka neviděl tak jednoznačně. Uznávám, že Mirek F. má informace dobré, ale chce se na to podívat trochu detailněji. Ta auta s větším restriktorem naopak podle mě velmi dobře stíhala. Podívej se na výsledky v jednotlivých erzetách. Ztrátu nabrali prakticky jen na dvou, třech RZ a pak už se drželi. Já jsem zase o tom mluvil s nejmenovaným technikem nejmenovaného týmu a nejmenovaným enkařem, který u nás ukázal jak se dá s enkem jezdit a ti mi zase říkali, že se na to už velmi těší, a že si myslí, že budou s2000 stíhat mnohem líp než letos. Rozdíl se rozhodně zmenší, ale pánové ruku na srdce, je to hlavně v rukách. Podívejte se letos na MMČR kolik jede s2K a kolikáté je první PVčko.
              MravenecZ

              Komentář


              • Re: Produkční vozy

                Původně odeslal gonzo Zobrazit příspěvek
                Někdo tu dříve zmiňoval ,že u většího restriktoru bude problém s ukroucenýma poloosama.Jak jsou na tom tyhle vozy ve Španělsku,když mají ještě větší restriktor než se plánuje u nás?
                Toho bych se nebál.
                MravenecZ

                Komentář


                • Re: Produkční vozy

                  Podle stejného zdroje jako uvádí Foly, to vypadá tak, že Španělé se vrátili k původním dírám u turba, protože ukroucených poloos během sezony rapidně ubylo. Taky mě napadá, že u nás těch S2K na úrovni fabrických, jaký jedou v IRC, moc není, takže jde vastně jen o to, o kolik zrychlí Pech ve vztahu ke Krestovi. Otázkou ale je, kolik z našich jezdců si lajzne překopat motor a transmise kvůli většímu restriktoru. Ke zlevnění to jistě nepřispěje, spíš bych to viděl na zvětšení rozdílů v první desítce (patnáctce).
                  ... a přeci se točí!

                  Komentář


                  • Re: Produkční vozy

                    Za předpokladu, že špičkový tým staví na začátku sezony nové auto, a nebo alespoň provádí radikální opravu a výmenu komponentů, tak ten finanční rozdíl tak velký nebude. Určitě bude problém v tom, že se musí nakoupit nová elektronika, ale na motoru se jinak nic jiného měnit nebude, takže skutečně problém nevidím. V RC nebo v sérii jezdí myšáky, co mají daleko větší výkon a polosy zásadním problémem nejsou. Neříkám, že nemůže rupnout, ale jde taky o to jak často je kdo preventivně mění. V tom jsou bohužel u nás obrovské rozdíly a tím se jednotlivé EVO 9 od sebe velmi odlišují. Špičková auta jezdí servisní intervaly "skoro" jako u WRC a hobíci jezdí dokud z toho něco neupadne.
                    MravenecZ

                    Komentář


                    • Re: Produkční vozy

                      A kolik let půjde závodit o titul s EVO 9 s větším restriktorem, když jí Ralliart už nevyvíjí?
                      P.S.: Zajímal by mě také poměr výkon/hmotnost u nástupce devítky. :-P
                      Naposledy upraveno VK; 18-09-09, 12:31.

                      Komentář


                      • Re: Produkční vozy

                        Ralliart není jediným úpravcem těchto aut. Devítka bude pomalu ale jistě passe, protože nové už prostě nejdou koupit a je problém sehnat novou závodní kastli. Věřím tomu, že jakmile se někdo opře pořádně s vývojem do desítky, tak to taky bude dobré a bude fungovat. Už jich pár kvalitních jezdí. U nás uvidíme poměrně brzo, v Žebráku se desítka staví, tak si počkáme jestli bude konkurenceschopná. Já věřím, že ano. O novém Subaru N14(2009) nepochybuju. To je skvělé auto, které má na to, aby u nás jezdilo v TOP3.
                        MravenecZ

                        Komentář


                        • Re: Produkční vozy

                          Uvidíme, snaha se cení. Z Žebráku jdou dobré zprávy.

                          Komentář


                          • Re: Produkční vozy

                            Taky nepochybuju že nepochybuješ. To by ti už asi neodpustili tak snadno, jako ten palec dolů
                            Původně odeslal MravenecZ Zobrazit příspěvek
                            O novém Subaru N14(2009) nepochybuju.
                            ... a přeci se točí!

                            Komentář


                            • Re: Produkční vozy

                              Často vídám v KW Berg Trophy lítat Komárka s jeho Evo X, které má nabržděno 460 koní a krátkou převodovku (údajně vše S+2000 - tj. něco jako seriové s tuningovou úpravou ), ale zatím nic neukroutil. Jak často preventivně mění, nevím, on ten vrchařský víkend je tak o 20-ti ostrých km. Tam, kde jiní chystají šoupnout trojku, on už valí na 4. Nakládá 350ti koňovým tunovým BMW M3 v E-1 a je kousek za třílitrovými formulemi.

                              Komentář


                              • Re: Produkční vozy

                                Myslím že zatím nejvíce ve vývoji desítky pokročil Van de Heuvel kterému auto funguje opravdu skvěle, jeho výsledky a výsledky jeho aut to jen dokazují a nemyslím si že je to jen rukama. Subaru už je s hatchbackem hodně daleko, poslední "N15" je opravdu dobrá.
                                http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
                                Rally Fans Mariánské Lázně

                                Komentář

                                Working...
                                X