Oznámení

Collapse
No announcement yet.

rozdiel WRC a A

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • rozdiel WRC a A

    viete niekto aky je rozdiel medzi WRC a A8. Podla mna je to to iste, ale nejaky rozdiel by tam mal byt??


  • #2
    WRc je A8, žadná rozdíl v tom není, tedy pokud nemas celicu ci escorta, ktere stale jezdi, to nejsou samo sebou WRC, ale jen A8

    http://www.youtube.com/watch?v=A2LHFQWEmDE
    Rally Fans Mariánské Lázně

    Komentář


    • #3
      Máš pravdu pokud použiješ A8 jako označení třídy, pak je to opravdu stejné. Někdy se ovšem používá označení A8 pro rozlišení vozů které startují v třídě A8, ale nejsou to WRC. Vozy WRC jsou do třídy A8 zařazeny, ale oproti klasickým vozům A8(Celica,Escort,Lancer EVO6,Nissan Pulsar) mají větší množství povolených úprav. Toto množství úprav u WRC se od zavedení této kategorie natolik rozrostlo, že vlastně klasická A8 je na tom technicky natolik hůř oproti WRC, že je to vlastně neporovnatelné.

      http://www.foxrallyteam.cz

      Komentář


      • #4
        A8 je stejny jako WRC co to je za debilni otazku?

        Komentář


        • #5
          S1600Tomas: Ty auta spadají do stejné kategorie, ale to zdaleka neznamená, že jsou bez rozdílu! Jak psal pelikan, na WRC jsou povoleny větší úpravy, a taky jsou myslím jiné podmínky pro homologaci (konkrétně počty vyrobených sériovách kusů a samotných sad pro stavbu závodního auta).

          *JH*Zlín*
          To máš tak: kúpiš cedník, naleješ do něho vodu - teče. Zalepíš ďúry - necedí... HOFgh.

          Komentář


          • #6
            quote:
            S1600Tomas: Ty auta spadají do stejné kategorie, ale to zdaleka neznamená, že jsou bez rozdílu! Jak psal pelikan, na WRC jsou povoleny větší úpravy, a taky jsou myslím jiné podmínky pro homologaci (konkrétně počty vyrobených sériovách kusů a samotných sad pro stavbu závodního auta).

            *JH*Zlín*
            U klasických A8 jsou povoleny stejné úpravy joko u WRC. Rozdíl je pouze v možnosti homologace!!!

            Komentář


            • #7
              quote:



              U klasických A8 jsou povoleny stejné úpravy joko u WRC. Rozdíl je pouze v možnosti homologace!!!

              To vaca.p:
              Zásadní nesouhlas. Resp. to co píšeš je stav, který je teď, ale dříve např. auta sk. A8 nemohla mít rozšířenou karoserii bez toho, že by se stejně široký typ karoserie nevyráběl sériově v počtu tuším 5000ks ročně. Dalším příkladem jsou úpravy aerodynamiky. Všechna křídla a přední spojlery, které byly na dřívějších A8čkách najdeš i v sérii. Další věcí je typ motoru a to, že musel být přeplňovaný už v sérii pokud jej chtěli homologovat pro A8. Právě pravidla pro WRC zavedla ulehčení pro výrobce (nemusí stavět tolik aut ) a to vedlo k eskalaci nákladů. Prostě moc jim povolili opratě a teď si s tím neví rady.

              http://www.foxrallyteam.cz

              Komentář


              • #8
                quote:
                quote:



                U klasických A8 jsou povoleny stejné úpravy joko u WRC. Rozdíl je pouze v možnosti homologace!!!

                To vaca.p:
                Zásadní nesouhlas. Resp. to co píšeš je stav, který je teď, ale dříve např. auta sk. A8 nemohla mít rozšířenou karoserii bez toho, že by se stejně široký typ karoserie nevyráběl sériově v počtu tuším 5000ks ročně. Dalším příkladem jsou úpravy aerodynamiky. Všechna křídla a přední spojlery, které byly na dřívějších A8čkách najdeš i v sérii. Další věcí je typ motoru a to, že musel být přeplňovaný už v sérii pokud jej chtěli homologovat pro A8. Právě pravidla pro WRC zavedla ulehčení pro výrobce (nemusí stavět tolik aut ) a to vedlo k eskalaci nákladů. Prostě moc jim povolili opratě a teď si s tím neví rady.

                No dyť mluvíme o jednom a tom samém. Rozdil je v možnostech homologace, ale ne v technických předpisech!!!!

                Komentář


                • #9
                  Ale ty rozdíly jsou i v těch předpisech. Nevím přesně, které to jsou, ale jde třeba o to, že se u WRC mohla rozšířit kastle, to u áček nešlo. Další věcí je třeba použití lehčených materiálů (karbon , později i hliník), což dříve taky nebylo možné.

                  Dále citace z velmi lehce vygoogleného článku na www.motorhome.cz:

                  WORLD RALLYE CAR:
                  WRC jsou odvozeny ze sériových vozů, kterých musí být vyrobeno minimálně 25.000 kusů. Oproti vozům skupiny A mohou mít upraveno dalších cca 20 oblastí jako jsou motor, převodovka, brzdy atd... Jejich minimální délka musí být 4 metry.

                  Motory mají maximální objem 2000 ccm se čtyřmi ventily na válec (16V). Jsou přeplňovány turbodmychadlem a množství přivedeného vzduchu je omezeno restriktorem o průměru 34 mm. Výkon deklarovaný automobilkami je maximálně povolených 300 koní, jejich reálný výkon ale může být až 350. Jejich výjimečnou součástí je systém převodů, o který se stará sekvenční převodovka a tři elektronicky ovládané (aktivní) diferenciály - přední, zadní a střední. Ty se starají o optimální distribuci výkonu motoru a kontrolu prokluzu všech čtyř poháněných kol. Minimální hmotnost WRC vozů je 1230 kg a její nedodržení znamená vyloučení ze soutěže.

                  *JH*Zlín*
                  To máš tak: kúpiš cedník, naleješ do něho vodu - teče. Zalepíš ďúry - necedí... HOFgh.

                  Komentář


                  • #10
                    Když si vzpomenu jaký rozdíl byl mezi Lancerem skupiny A a Lancerem WRC, tak si vzpomínám, že pravy WRC jsou volnější v řadě případech, třeba uložení motoru může být jiné oproti sérii, myslím že i úpravy na podvozku jsou benevolentnější aj. Ale přesně by se to muselo vyčíst z řádů FIA, hlavně předpisy pro WRC se vyvíjí do dnes, ale áčka jsou již strnulá, nikdo nemá potřebu je adaptovat na dnešní technologie.

                    Komentář


                    • #11
                      quote:
                      Ale ty rozdíly jsou i v těch předpisech. Nevím přesně, které to jsou, ale jde třeba o to, že se u WRC mohla rozšířit kastle, to u áček nešlo. Další věcí je třeba použití lehčených materiálů (karbon , později i hliník), což dříve taky nebylo možné.

                      Dále citace z velmi lehce vygoogleného článku na www.motorhome.cz:

                      WORLD RALLYE CAR:
                      WRC jsou odvozeny ze sériových vozů, kterých musí být vyrobeno minimálně 25.000 kusů. Oproti vozům skupiny A mohou mít upraveno dalších cca 20 oblastí jako jsou motor, převodovka, brzdy atd... Jejich minimální délka musí být 4 metry.

                      Motory mají maximální objem 2000 ccm se čtyřmi ventily na válec (16V). Jsou přeplňovány turbodmychadlem a množství přivedeného vzduchu je omezeno restriktorem o průměru 34 mm. Výkon deklarovaný automobilkami je maximálně povolených 300 koní, jejich reálný výkon ale může být až 350. Jejich výjimečnou součástí je systém převodů, o který se stará sekvenční převodovka a tři elektronicky ovládané (aktivní) diferenciály - přední, zadní a střední. Ty se starají o optimální distribuci výkonu motoru a kontrolu prokluzu všech čtyř poháněných kol. Minimální hmotnost WRC vozů je 1230 kg a její nedodržení znamená vyloučení ze soutěže.
                      To Karbonyl:
                      Z tím rozšířením kastle jsem to psal i já, jinak souhlas s tím cos napsal.

                      http://www.foxrallyteam.cz

                      Komentář


                      • #12
                        quote:







                        No dyť mluvíme o jednom a tom samém. Rozdil je v možnostech homologace, ale ne v technických předpisech!!!!

                        Pokud ti to nedovolí předpisy tak to nemůžeš homologovat. Nejdřív musíš přece postavit auto podle technických předpisů a pak jej homologovat.
                        Pokud máš na mysli počet aut resp. sad nutných pro to, aby bylo možné provést homologaci tak máš asi pravdu. Např. Fábie a před tím i Octavie se musí za kalendářní rok vyrobit určité množství + výrobce musí k homologaci dodat tuším pět sad dílů, které jsou ve WRC. Takže třeba u Fábie se musí vyrobit dejme tomu 2000 Fábií RS (i když se jedná o diesel), které jsou delší a z ní vychází karoserie WRC. Dále musí být varobeno pětkrát vše ostatní co je použito na WRC jako motor, převodovka, dify, ale také aerodynamické prvky jako křídlo nebo třeba rozšířené blatníky. To bylo u A8 jiné a pro výrobce dost nákladné.
                        Já si myslím, že i nyní můžeš postavit auto podle předpisů sk.A8 jenže proč bys to dělal když WRC bude určitě lepší a nemusíš vyrábět tolik sériových aut jako základ pro A8.



                        Upravil - pelikan 01 Jun 2005 13:01:29

                        Upravil - pelikan 01 Jun 2005 13:02:33
                        http://www.foxrallyteam.cz

                        Komentář


                        • #13
                          quote:
                          Když si vzpomenu jaký rozdíl byl mezi Lancerem skupiny A a Lancerem WRC, tak si vzpomínám, že pravy WRC jsou volnější v řadě případech, třeba uložení motoru může být jiné oproti sérii, myslím že i úpravy na podvozku jsou benevolentnější aj. Ale přesně by se to muselo vyčíst z řádů FIA, hlavně předpisy pro WRC se vyvíjí do dnes, ale áčka jsou již strnulá, nikdo nemá potřebu je adaptovat na dnešní technologie.

                          Motor musí být uložen stejně, ale je myslím možnost jej v určitém rozsahu jinak sklonit. Převodovka může být uložená libovolně oprti sérii.
                          S těmi technologiemi si nejsem jist. Menší návrat v čase by asi neškodil a hlavně by auta dost zlevnil a FIA by nemusela vymýšlet kraviny typu jeden motor na dva závody nebo jeden dodavatel pneumatik (tohle je doufejme nerealizovatelný návrh).

                          http://www.foxrallyteam.cz

                          Komentář


                          • #14
                            Pro homologaci musí být vyobeno min. 25 000 kusů výchozí řady a min. 2 500 kusů modelu, ze kterého WRC bude vycházet. Jak je to se sadama pro výrobu WRC nevím přesně...

                            *JH*Zlín*
                            To máš tak: kúpiš cedník, naleješ do něho vodu - teče. Zalepíš ďúry - necedí... HOFgh.

                            Komentář


                            • #15
                              Tyhle čísla si fakt nepamatuju já jen vím, že pro legendární skupinu B muselo být vyrobeno 200 ks sportovního vozu který pak brázdil tratě. Takže to mělo stejnou kastli, stejné uložení motoru a ten byl také identický (ale ne upravený). Ještě dnes např. mužete na internetu nalézt inzeráty o prodeji např. civilní verze Lancie Delta S4 nebo Lancie 037 Rally.

                              http://www.foxrallyteam.cz

                              Komentář

                              Working...
                              X