Oznámení

Collapse
No announcement yet.

Nostalgie a vzpomínky

Collapse
X
 
  • Filtr
  • Čas
  • Ukázat
Clear All
new posts

  • nowi
    replied
    Ještě před tragickou Korsikou se odjela Portugalská rallye s nepříjemnou havárií Joaquima Santose. Když jsem se probíral dobovými materiály, tak mě zarazilo, že ta tragická nehoda byla jen špička ledovce. "Smrdělo" to už od samotného začátku rally a přístup organizátorů a chování fanoušků před i po je více než zarážející. Holt, osmdesátky byly v mnoha ohledech dosti svébytné - Rallye de Portugal 1986 - Damoklův meč nad skupinou B - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Původně odeslal Kenny_pce Zobrazit příspěvek
    Tvoje clanky jsou super, o tom zadna. Jenom by me zajimalo, co je pravdy na tom, ze S4 dokazala na okruhu porazit F1. Ja to totiz povazuju spis za urban legend, protoze hmotnost, teziste, vykon i aero mluvej silne pro monopost. A nemyslim, ze by jezdci F1 byli zrovna orezavatka Kdyz vidim ten rozdil v Lipinskym oblouku, tak se mi tomu nechce verit.
    Věřím, že fake news fungovaly v každé době Snažím se vždycky skutečnosti ověřovat z více zdrojů, to o čase v Estorilu jsem našel ve více článcích. Je otázkou, jak moc kdo od koho opisuje. Pravdou je, že fabriky na Estoril testovat jezdily, existuje i nějaké nekvalitní video, že tam jezdil právě Toivonen s S4. Svého času i tehdejší manažer Ninni Russo na otázku rychlosti S4 vs. Formule 1 na Estorilu reagoval a sám přiznal, že ví, že by to bylo do první desítky, ale přesný čas už se v průběhu let různě "naohýbal". Samozřejmě rallyové auto a Formule jsou koncepčně zcela odlišné, takže by ve společném závodě na okruhu bylo asi po pár zatáčkách vymalováno. Ale minimimálně výkonem a zrychlením si v té době ani jedna disciplína neměla co vyčítat

    Zanechat komentář:


  • Kenny_pce
    replied
    Tvoje clanky jsou super, o tom zadna. Jenom by me zajimalo, co je pravdy na tom, ze S4 dokazala na okruhu porazit F1. Ja to totiz povazuju spis za urban legend, protoze hmotnost, teziste, vykon i aero mluvej silne pro monopost. A nemyslim, ze by jezdci F1 byli zrovna orezavatka Kdyz vidim ten rozdil v Lipinskym oblouku, tak se mi tomu nechce verit.

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Původně odeslal standak Zobrazit příspěvek
    Nowi, díky za naprosto luxusní článek a vzpomínku!
    Díky! On to bude nakonec triptych. Začal jsem Toivonenem, budu pokračovat vzletem a pádem skupiny B a nakonec rozeberu trochu netradičním pohledem a možná i novými fakty situaci na Portugalské rally 1986, která byla jedním z hřebíčku do rakve skupiny B. Nejsou to sice úplně pozitivní témata, ale pro vývoj rally velmi podstatná.

    Zanechat komentář:


  • standak
    replied
    Nowi, díky za naprosto luxusní článek a vzpomínku!

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    V neděli, pár minut před třetí odpolední, to bude 35 let od tragické havárie Henriho Toivonena se Sergiem Crestem. Jak dnes vypadá ono osudné místo? Korsická zatáčka, která navždy změnila svět rally - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Nevěděl jsem přesně, kam to dát. Ale jelikož je tahle pořádně žhavá italská novinka velkým odkazem k historii rally, šoupnu to sem. Jako fanouška Lancie mě opravdu hodně potěšil projekt Lucy Bettiho a Kimera Automobili. Bude to sice auto jen pro vyvolené, ale dokonale naplňuje rčení, že legendy neumírají - KIMERA EVO37 - italský příběh znovu ožívá! - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • bdX
    replied
    Ze zaprášených TV archivů na VHS RAC 1993 jako poslední z roku 93. Následovat budou slabší roky 94-96. Z nějakých důvodů "SE" nahrávalo málo
    https://rumble.com/c/c-573217
    https://rumble.com/embed/vcxctj/?pub=96072

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Foly, díky, materiálu je poměrně hodně, ale jako u jiných lidí, času málo. Využívám trochu té mezery, kdy se pořád nic intenzivně neděje, ale sám nejlíp víš, že udělat nějaký článek, který má hlavu a patu a je v nějakém kontextu, není záležitost jednoho odpoledne.

    Zanechat komentář:


  • Foly
    replied
    nowi, chválím před nastoupeným forem. Pěkně se hrabeš v historii, měl bych konečně taky něco probádat ve svém archívu...

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    S souvislosti s Wittmannem je třeba zmínit ještě jedno prvenství - jako první jezdec přivezl v roce přelomovou novinku Audi Quattro k prvenství v ostré soutěži. Stalo se tak při Jänner rallye 1981 - Jänner rallye 1981 - Premiéra kultovního QUATTRA - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Dnes slaví 71. narozeniny rakouská rallyová legenda Franz Wittmann! V dlouhém výčtu svých úspěchů má i jedno prvenství v soutěži MS - Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • nowi
    replied
    Musím říct, že mě poslední dobou pobavilo opravdu velice málo věcí. Jednou z nich je ale příběh jedné fotky z rallyové minulosti. Zpracoval jsem ho jako krátký článek a tak si říkám, že jsme sice o pěkných pár let vyspělejší, ale tohle už by se asi v dnešní době zopakovat nedalo - Svítání nad Kilimandžárem aneb příběh jedné fotky - RALLY LIFE

    Zanechat komentář:


  • Adriano2
    replied
    Ahoj, taky jsem vytahl stare VHS a skusil to prehrat. Neni to zadny zazrak , videoprehravac uz neni nic moc. Ale aspon neco a ja si trosku ozivil vzpominky
    https://youtu.be/_EemMe2Wzck
    https://youtu.be/ScSklvozscQ
    https://youtu.be/09DH1aEGPmM
    https://youtu.be/PoBH_0pCeVY

    Zanechat komentář:


  • bdX
    replied
    Původně odeslal bdX Zobrazit příspěvek
    Televizní záznamy ze zaprášených archivů rallye, zatím něco z roků 1990 a 1991. Bude "se" příležitostně dále doplňovat
    https://rumble.com/c/c-573217
    Rok 1991 ukončen, následovat bude rok 1992...

    Zanechat komentář:

Working...
X